TuridS Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg var hos frisøren her om dagen og bleket håret. Jeg hadde svart og brunt hår men tørt og ødelagt av tidligere bleking. Samtalen gikk greit og jeg tenkte hun visste hva hun gjorde. Men etterhvert etter blekingen så begynte hun gre håret mitt mens det var vått, og jeg sa "oi, det knekker jo av, det er som gummistrikk" og da snødde det hår ned på fanget mitt, og så så jeg opp på hun og s sa hun "ja, det er en grunn til at JEG ikke bleker mitt for å si det sånn!" med en sånn tone der hun indikerte at dette var dumt av meg og bleke det og at hun tar null ansvar. Det var total forandring i personligheten og tonen hennes om dere skjønner, og jeg hadde bare lyst til å be henne slutte å gre håret mitt men jeg turte ikke, for jeg er veldig feig av meg sånn. Jeg grer aldri mitt hår når det er vått, men venter til det er tørt og så grer jeg det. For meg virker det uriktig å gre et så slitt hår når det er vått.. Tar jeg feil? :S
Cho Kon It Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har i hvert fall hørt at man ikke skal gre håret når det er vått, men så lenge du ikke sa noe så har du nok ikke så veldig mye å komme med nå. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Jeg var hos frisøren her om dagen og bleket håret. Jeg hadde svart og brunt hår men tørt og ødelagt av tidligere bleking. Samtalen gikk greit og jeg tenkte hun visste hva hun gjorde. Men etterhvert etter blekingen så begynte hun gre håret mitt mens det var vått, og jeg sa "oi, det knekker jo av, det er som gummistrikk" og da snødde det hår ned på fanget mitt, og så så jeg opp på hun og s sa hun "ja, det er en grunn til at JEG ikke bleker mitt for å si det sånn!" med en sånn tone der hun indikerte at dette var dumt av meg og bleke det og at hun tar null ansvar. Det var total forandring i personligheten og tonen hennes om dere skjønner, og jeg hadde bare lyst til å be henne slutte å gre håret mitt men jeg turte ikke, for jeg er veldig feig av meg sånn. Jeg grer aldri mitt hår når det er vått, men venter til det er tørt og så grer jeg det. For meg virker det uriktig å gre et så slitt hår når det er vått.. Tar jeg feil? :S hun prøvde å redde sitt eget skinn, ved å få det til å fremstå som om du nærmest hadde truet henne til å bleke det. Anonym poster: a48484a37c6ce1940d0a918e14611d08 6
kills Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Frisøren min grer også gjennom håret mitt når det er vått etter vask, det sliter mer på håret men det vil jo ikke falle av fordi man grer det. At håret ditt knekker har mer å gjøre med kvaliteten på håret ditt, og det er vel ikke det lureste å bleke det hvis det allerede er slitt fra før av. Det kan ta knekken på all slags hår. Uansett, går du til frisøren og insisterer på å bleke håret ditt, så skal de gjøre det. 19
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Du skulle vel klippe det, og da foretrekker mange frisører å klippe vått. Men altså hvis ikke håret ditt tåler å gres i våt tilstand uten at det knekker, da er håret så ødelagt at frisøren neppe har gjort noen skade. Anonym poster: 85e3e597b6c6670eb6f69a723dfc1098 21
FrøkenC Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Det samme skjedde meg... jeg bleket ikke håret da, men skulle farge det i en litt lysebrun farge. Håret var helt slitt av tidligere bleking og tull, og jeg er ekstreeemt hårsår.... Kjerringa hadde jo dårlig tid tydeligvis så hun forta seg enormt. og da hun hadde skylt håret mitt, tørka det fort med håndkle, så satte hun i gang med å børste det! Å fy fader det var smerter! Pleier jo aldri å børste det når det er vått.... så jeg måtte si stopp, og at hvis hun ikke hadde tid til å føne det så ville jeg heller dra.... så dro derfra med vått hår og et rævva resultat aldri mer frisørbesøk.....
solch Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Det kan ta knekken på all slags hår. Uansett, går du til frisøren og insisterer på å bleke håret ditt, så skal de gjøre det. Venninnen min ble faktisk nektet av frisøren å få bleke håret med mindre hun skrev under på at hun tar alt ansvar om håret hennes ville bli ødelagt som følge av blekingen, faktisk. Det håret hennes er veldig ødelagt etter all fargingen og blekingen. 5
kills Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Venninnen min ble faktisk nektet av frisøren å få bleke håret med mindre hun skrev under på at hun tar alt ansvar om håret hennes ville bli ødelagt som følge av blekingen, faktisk. Det håret hennes er veldig ødelagt etter all fargingen og blekingen. Ja, det er forståelig. Som sagt, frisører skal gjøre hva kunden ønsker, men når de fraråder det og kunden likevel insisterer så synes jeg det er på sin rette plass at kunden får stå for konsekvensene selv. Det tror jeg er ganske vanlig praksis. 3
TuridS Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2012 (endret) Men dette var da etter at hun hadde bleket det ytterligere. Det betyr at når hun da gredde det så var det jo enda mer slitt enn når jeg kom dit. Og jeg grer det som sagt aldri vått for da ryker det jo fortere og det syns jeg hun burde vite. Jeg er rimelig sikkert på at jeg kunne gjort en mye bedre jobb enn henne gjorde. Først så var hun liksom helt "ja det skal gå fint og bla bla bla" alt var bare bra, og etterpå så var hun helt sånn "Ehh ja, det er en grunn til at jeg ikke bleker mitt for å si det sånn!!" Endret 15. juli 2012 av TuridS 1
kills Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Men dette var da etter at hun hadde bleket det ytterligere. Det betyr at når hun da gredde det så var det jo enda mer slitt enn når jeg kom dit. Og jeg grer det som sagt aldri vått for da ryker det jo fortere og det syns jeg hun burde vite. Jeg er rimelig sikkert på at jeg kunne gjort en mye bedre jobb enn henne gjorde. Først så var hun liksom helt "ja det skal gå fint og bla bla bla" alt var bare bra, og etterpå så var hun helt sånn "Ehh ja, det er en grunn til at jeg ikke bleker mitt for å si det sånn!!" Håret ditt vil naturligvis bli mer slitt når du bleker det. Det er ikke frisøren sin skyld, h*n gjorde bare jobben sin - å oppfylle ditt ønske. 5
TuridS Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. juli 2012 (endret) Men syns en frisør skal avstå fra å gre det i våt tilstand når alle med en halv hjernecelle vet at håret knekker mye fortere! Ærlig talt.. Endret 15. juli 2012 av TuridS 3
solch Skrevet 15. juli 2012 #12 Skrevet 15. juli 2012 Ja, det er forståelig. Som sagt, frisører skal gjøre hva kunden ønsker, men når de fraråder det og kunden likevel insisterer så synes jeg det er på sin rette plass at kunden får stå for konsekvensene selv. Det tror jeg er ganske vanlig praksis. Helt enig! Tenk å risikere håret sitt bare for å ha blondt hår. 3
solch Skrevet 15. juli 2012 #13 Skrevet 15. juli 2012 Men syns en frisør skal avstå fra å gre det i våt tilstand når alle med en halv hjernecelle vet at håret knekker mye fortere! Ærlig talt.. Men altså, de fleste ganger jeg har vært å klipt meg hos frisøren, og de har vasket håret mitt, så har de ikke tørket håret før de begynte å klippe. Og da grer de jo igjennom håret med kam. 9
TuridS Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 15. juli 2012 Men altså, de fleste ganger jeg har vært å klipt meg hos frisøren, og de har vasket håret mitt, så har de ikke tørket håret før de begynte å klippe. Og da grer de jo igjennom håret med kam. Jeg skulle ikke klippe det, jeg skulle rette det ut. Tørke og rette det ut. Men det er da heller ikke poenget her. Poenget er jo at om man er frisør og man har med et bleket slitt hår å gjøre så hadde jeg jo håpet at den frisøren behandlet håret mitt med hensyn. 1
solch Skrevet 15. juli 2012 #15 Skrevet 15. juli 2012 Jeg skulle ikke klippe det, jeg skulle rette det ut. Tørke og rette det ut. Men det er da heller ikke poenget her. Poenget er jo at om man er frisør og man har med et bleket slitt hår å gjøre så hadde jeg jo håpet at den frisøren behandlet håret mitt med hensyn. Ja det er jeg enig i, men det handlet jo i hovedsak om å børste håret når håret var vått, og det tror jeg er helt vanlig at frisører gjør. Det jeg finner merkeligere er hennes teite kommentar.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #16 Skrevet 15. juli 2012 Jeg skulle ikke klippe det, jeg skulle rette det ut. Tørke og rette det ut. Men det er da heller ikke poenget her. Poenget er jo at om man er frisør og man har med et bleket slitt hår å gjøre så hadde jeg jo håpet at den frisøren behandlet håret mitt med hensyn. Ærlig talt så synes jeg du burde ta litt av konsekvensene av det selv. Du insisterte på å bleke håret ditt enda det var ganske ødelagt av bleking fra før. Håret ditt er ødelagt uansett om frisøren grer det når det er vått eller tørt. Synes det er poengsløst å klage i ettertid når du ikke har mot nok til å si ifra der og da engang om at du ikke vil at hun skal gre håret ditt når det er vått. Frisører er mennesker de også og kan gjøre feil de og. Kjøp deg en hårkur og slutt å furt. Anonym poster: 90c3e9807bd8adf157cdf987584bebea 10
TuridS Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2012 Det handlet om å gre håret mitt vått når det er bleket. Ellers hadde jeg ikke brydd meg om hun gredde det vått men. Ja den kommentaren var bare stygg synes jeg, hun kunne spart seg når hun så tilstanden på mitt hår. Håret er helt fint nå som jeg steller det selv og ikke grer det når det er vått. Hadde jeg gjort om henne så hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet. 1
TuridS Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #18 Skrevet 15. juli 2012 (endret) Ærlig talt så synes jeg du burde ta litt av konsekvensene av det selv. Du insisterte på å bleke håret ditt enda det var ganske ødelagt av bleking fra før. Håret ditt er ødelagt uansett om frisøren grer det når det er vått eller tørt. Synes det er poengsløst å klage i ettertid når du ikke har mot nok til å si ifra der og da engang om at du ikke vil at hun skal gre håret ditt når det er vått. Frisører er mennesker de også og kan gjøre feil de og. Kjøp deg en hårkur og slutt å furt. Anonym poster: 90c3e9807bd8adf157cdf987584bebea Jeg har da for faen ikke insistert?? hvor har du det fra?? Jeg SPURTE henne faktisk om det skulle gå bra og da sa hun JA! Slutt å lag hendelsen i ditt eget hode når du åpenlyst har feil utgangspunkt. Hadde hun sagt nei, så hadde jeg da ikke gjort det! Endret 15. juli 2012 av TuridS 3
Cho Kon It Skrevet 15. juli 2012 #19 Skrevet 15. juli 2012 Men det hjelper jo ingen verdens ting å klage over dette her inne! Ta det med den aktuelle frisøren, eventuelt en annen på salongen hvis du ikke tør å si det til henne direkte. 5
Gjest _Lita_ Skrevet 15. juli 2012 #20 Skrevet 15. juli 2012 Møtte en lignede frisør en gang. hun stripet det, og etter striping hadde blekemiddelet rent ned og ødelagt en drit dyr genser jeg hadde på meg. Jeg var på et ganske lite senter og gjorde dette, og de sa jeg kunne finne meg noe nytt i en av butikkene der til prisen av hva genseren min kostet (ja, vivikes og Cubus har såååå mye fint når det gjelder klær - eller ikke). Uansett, hun gikk skikkelig i forsvar og ble sint på meg fordi dette skjedde og tok ingen selvkritikk. det var sjefen som måtte ordne opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå