Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har ei datter som snart er 3år... Vanskelig å beskrive situasjonen med far uten at noen misfortsår, men han er en meget ustabil type!!! Da jeg var sammen med han var jeg redd for han... Han har aldri rørt meg, men det har vært nærme... Da jeg ble gravid lovte han meg at alt skulle bli så flott, men det gikk over da jeg var 4mnd på vei... Han sa at han aldri ville ha noe med ungen å gjøre, og at den kom til å få *"downs, eller noe"... Jeg tenkte at det ville gå over da ho ble født, men det gjorde det ikke.. Han slo hunden vi hadde og sa at han ville slå datteren vår når ho ble eldre. Han sa også at han ville gi ho whiskey en dag ho ikke ville sove, for det fikk han da han var liten...... Etter dette flyttet jeg og nektet han å ha barnet alene alene... Da han plutselig ville ha samvær med ho etter jeg flyttet nektet jeg han å ha dette alene.... Jeg var der hver eneste time i rundt ett år.. etterhvert fikk han lov til å ha ho noen timer alene,,, og til slutt over natten.. (noe som var ett råd fra meklingskontoret) Den siste tiden har han hatt ho annenhver helg og hver torsdag... Og på datteren min og han har det virket som det har gått greit. MEN!!! Når jeg hentet ho i dag sa ho "Pappa slo meg".. Jeg spurte hvorfor og ho svarte "Jeg var slem og Pappa slo meg i senga"... Jeg spurte hvor og hun på pekte på beinet og ryggen... Hva skal jeg gjøre!!!??? Det han sa tidligere henger så igjen i hodet mitt!! Barn i 3års alderen sier mye rart, men jeg tror selvfølgelig på ho! Selv om jeg helst ikke vil det........ HJELP!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Kontakt meklingskontoret? De er jo egentlig bare der for å være vitne til en avtale mellom mor og far.....
Ryvre Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Kontakt barnevernet. Denne mannen er jo helt klart ikke helt god i hodet og derfor er det viktig at du viser at du tar ansvar slik at DU har barnevernet i ryggen dersom han for eksempel skulle finne på å bruke barnevernet mot deg. Det er langt ifra sikkert at han slår datteren deres. Mine søstre fikk masse sympati som små fordi de fortalte at mamma slo dem daglig....noe som er så langt fra sannheten som overhode mulig, men med tanke på den historien du har med barnefaren og at han så opplagt ikke er helt god, så ville jeg tatt det alvorlig med en eneste gang. De kan hjelpe deg med å hindre ham i å ha barnet alene i første omgang, også tar de det videre deretter 6
Margit25 Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Jeg synes du skal kontakte barnevernet raskest mulig! Jo lenger du venter, verre blir det. Ta tak i problemet... 1
FruN Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 De er jo egentlig bare der for å være vitne til en avtale mellom mor og far..... Tenkte de kanskje hadde en tilbakemeldingsordning eller noe. Men BV er vel mer rett da, ja.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Ja, jeg må kontakte BV i morgen... Jeg vil jo så gjerne at Pappa-Datter forholdet skal funke.. Og jeg har virkelig gjor mye for at det skal det!! Jeg trodde det var bra nå, men så kommer ho å sier dette... Det er helt forferdelig!! Tårene bare triller og jeg er virkelig fortvilet!!!!! Ho er alt for meg! Ingen får gjøre ho vondt!!!! <3
Cherish Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 En god klem til deg, ts Håper det "ordner" seg!
Gjest Pheel Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Barnet har det mye bedre å vokse opp uten en far, enn en slik en. Jeg har selv vært der, så vet hva jeg snakker om. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Han har selv vokst opp slik... Og jordmor sa at det er oftest de som gjør det samme med sine barn.. Vil så gjerne at det ikke er sant!!!!!!!!!! JEg hadde virkelig troa på at alt var greit! Joda, ho er jo 3år.. Og det merkes at ho har fått sine egne meninger, men sånn er jo barn! Ho har slått seg vrang med meg før men jeg har snakket med ho og ho forstår det!!!! Man skal ikke slå!!! Sto lenge å sov på ho i sta mens ho sov.. Forstår ikke at han kan skade en så vakker skatt!! <3 Føles feil å tro at han ville gjøre det, men det ho sier veier tyngst.. Min vakreste skatt <3
Far til 2 Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 De fleste kommuner med 20-30.000 mennesker eller mer har egen barnepsykologisk avdeling som du kan kontakte gjennom barnehagekontoret eller skolekontoret. Sjekk med den kommunen du bor i om de har et slikt tilbud. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 (endret) Hvordan går det med hunden? Du skulle tatt den med også. Meld ifra til mattilsynet. Telefonnummer 06040. Om du ser at det foregår dyremishandling som er brudd på dyrevelferdsloven, har du plikt til å melde fra. Kontakt barnevernet når det gjelder datteren din. Endret 16. juli 2012 av Evilposelos 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #13 Skrevet 16. juli 2012 Tenk på Christoffer som ble drept av stefaren, fordi moren ikke grep inn. Ting kan skje raskerere enn du tror. Kontakt barnevernet du. Anonym poster: 4aa82e6da7ac4046adfbb00d38ab80ce 9
kokkosmamma Skrevet 16. juli 2012 #14 Skrevet 16. juli 2012 Barnevernet har som oppgave og underskjøke alt som er beskymringsfult når det gjelder barn, for og se om det er grunn til beskymring osv... men hva med og kontakte familievern kontoret? i tilegg?
Gjest Magdalene Skrevet 16. juli 2012 #15 Skrevet 16. juli 2012 Det trenger selvfølgelig ikke å være noe, men jeg hadde kontakter bv, slik at de kan undersøke saken nærmere.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #16 Skrevet 16. juli 2012 Husk at om du faktisk tror barnet blir utsatt for omsorgssvikt og/eller mishandling, begår du selv omsorgssvikt ved å sende henne til samvær. Det kan være lurt å ha i bakhodet når du kontakter barnevernet. De har egentlig ingenting med samværssituasjoner å gjøre. Om du tror barnet, anmeld far.<br /><br /> Anonym poster: a41ced564b168220eeeda5982429dd6b 2
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2012 #17 Skrevet 16. juli 2012 Hvordan går det med hunden? Du skulle tatt den med også. Meld ifra til mattilsynet. Telefonnummer 06040. Om du ser at det foregår dyremishandling som er brudd på dyrevelferdsloven, har du plikt til å melde fra. Kontakt barnevernet når det gjelder datteren din. Hunden måtte jeg avlive når jeg flyttet fra han, for den ble så agressiv... Jeg kommer til å ringe barnevernet i dag og høre hva jeg skal gjøre.
Gjest anonyyym Skrevet 20. mai 2013 #19 Skrevet 20. mai 2013 Beklager at jeg ikke har svart på noe her... har blitt veldig mye Jeg har datteren min 100% nå og angrer ikke på avgjørelsen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå