Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Øyenskyggen min striper seg alltid i løpet av en lang dag på jobb, og jeg har behov for noe å ha under som får den til å sitte. Jeg har prøvd stort sett alle primere jeg har lest om på nettet, og felles er at daglig bruk gjør øyelokkene mine tørre og skaper utslett over tid. Jeg vil altså ikke bruke primer videre. Det samme går for Macs paintpot. Jeg har også forsøkt med mineralfoundation og matt, lys øyenskygge under de andre, og det hjelper litt, men ikke så godt som jeg hadde ønsket. Mulig jeg ikke har brukt riktig type eller god nok kvalitet?

Har noen andre ideer til hva som kan fungere som underlag og få skyggene til å holde i ti timer uten å stripe? (Fargen kan gjerne forsvinne, det er stripingen som irriterer meg.) Altså noe som ikke er ment som primer fra produsentens side, men som på mirakuløst vis holder som Petter Northug på en femmil på en god dag? Øyenskygger (tar gjerne imot tips til merke og farge), husmortriks, øyenskyggelim, hva som helst, så lenge det ikke er primer.

Anonym poster: 7747441e429fdf2c6edf4fb7cbdc199b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal prøve å finne ut hvorfor du reagerer akkurat på primere? Om det handler om ingredienser, eller om at du rett og slett har utrolig sensitive øyne? Selv bruker jeg en øyenskyggeprimer fra Urban Decay. Har ikke prøvd noe annet fordi den fungerer nøyaktig som den skal...

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal prøve å finne ut hvorfor du reagerer akkurat på primere? Om det handler om ingredienser, eller om at du rett og slett har utrolig sensitive øyne? Selv bruker jeg en øyenskyggeprimer fra Urban Decay. Har ikke prøvd noe annet fordi den fungerer nøyaktig som den skal...

Jeg tror det er så enkelt som at primere tross alt er laget for å trekke til seg fuktighet, og at det blir for tørt i lengden. Jeg har ingen problemer med andre produkter eller primere i korte perioder, men her handler det om fem dager i uka, minst. Har heller ikke spesielt sensitive øyne, jeg bruker linser og er ganske hardfør, i følge optikeren min :)

Men det må da finnes andre ting der ute, som ikke er primere? Det kan jo ikke ha vært slik at alle i verden hadde stripete øyelokk før primeren kom på markedet.

Anonym poster: 7747441e429fdf2c6edf4fb7cbdc199b

Skrevet

skyggebasen fra artdeco er den absolutt beste som finnes. helt magisk.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å investere i en dyrere øyenskygge? Jeg har en duo fra Chanel og en fra Helena Rubinstein og de striper seg aldri.

Anonym poster: f616ae0605b3eed925a35a19c03a431c

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å bruke en god og rik øyekrem i periodene du har brukt primeren da? Det bør vel kunne hjelpe litt, at huden får masse næring om natten, da rekker det kanskje ikke å bli helt uttørket. Jeg er enig i at mac sin paint pot er litt uttørkende, men har ikke hatt noen problemer noensinne med Urban decay primer potion, synes nesten den virker litt beskyttende. Ellers vet jeg ikke helt hva du kan bruke.. tror nesten en tørr, matt lys øyenskygge av god kvalitet er det nærmeste du kommer til en primer, desverre. Vet desverre ikke så mye om hvilke merker du bør gå for, siden absolutt ingen øyenskygger noensinne har stripet seg når jeg bruker primeren til Urban decay, så jeg har alltid den under.

Det eneste jeg kan tenke meg at du kan prøve, et et slags øyenskygge"lim" fra Make Up Store. Det er en helt flytende væske som man skal blande med skygger i løs pudderform, og så påfører på øyenlokket. Du må bare passe på at du lar væsken tørke på lokket sånn som det skal være, sånn at den ikke tørker i striper, for den er jo helt flytende når man påfører den. Når den har tørket sitter det bom fast! Vet ikke om det er noen uttørkende ingredienser i den, men ser for meg at den kanskje ikke er superbra for å bruke på øyenlokkene hver eneste dag, men jeg vet ikke. Det er jo verdt å sjekke ut! Det er denne: http://www.makeupstore.se/nonn/products/eyes/others/mixingliquid

Anonym poster: 5dd07494571737f5d5dd64597268101a

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hva med å investere i en dyrere øyenskygge? Jeg har en duo fra Chanel og en fra Helena Rubinstein og de striper seg aldri.

Anonym poster: f616ae0605b3eed925a35a19c03a431c

Jeg har fra både dyre og billige merker, og på mine oljete øyelokk striper det seg uansett :-/ Er nok bare enkelte folk som MÅ se seg nødt i å bruke primer uansett hvor god øyenskyggen er.

AnonymBruker
Skrevet

For meg har prisen hatt ingen betydning. Har øyenskygger fra merker som Chanel og dior, til loreal og isadora. Alle striper seg. Eier en eneste øyenskygge som ikke striper seg, og den er ifra HM. Har mange andre fra HM også, men de striper seg igjen.

Har prøvd mange forskjellige primere jeg også, striper seg like mye, desverre :(

Anonym poster: dc4e4fd211eeb3843296838dc3758204

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Må bare nevne at min redning var primer potion fra Urban Decay, den er super!

Skrevet

Har du prøvd Lime Crime sin primer? Den gjorde susen for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...