Gå til innhold

Nettdating...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er aktiv på ett nettdatingsted, og har truffet en mann som jeg har falt for. Han sier at han liker meg og, og det har vært snakk om en date nr. 2 snart.

Men. Jeg er trolig mer hekta på ham enn han er på meg, for jeg har lyst til å ha mye mer kontakt enn han ser ut til å ønske. Jeg vet jeg kan bli litt intens, men er det ikke naturlig å ønske daglig kontakt med en du virkelig ønsker å lære å kjenne?

Syns han er treg til å ta kontakt, og jeg prøver selv å holde litt igjen. Vil ikke skremme ham bort heller. Dessuten har jeg denne greia med at som kvinne, så bør ikke jeg løpe etter menn. Det blir feil. Mennene er jegere, og de bør være den som tar mest initiativ. Ellers blir det feil! Ikke sant? Eller er jeg helt utdatert på dette her?

Jeg har tidligere tolket hans mangel på initiativ med manglende interesse, og har trukket meg unna. Etter en periode tar han da kontakt, og lurer på om noe er galt. Skjønner ikke helt opplegget her jeg. Kan noen hjelpe meg å tolke denne situasjonen?

Anonym poster: cc8dd339f943e019bceffb8ee1ec502d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er aktiv på ett nettdatingsted, og har truffet en mann som jeg har falt for. Han sier at han liker meg og, og det har vært snakk om en date nr. 2 snart.

Men. Jeg er trolig mer hekta på ham enn han er på meg, for jeg har lyst til å ha mye mer kontakt enn han ser ut til å ønske. Jeg vet jeg kan bli litt intens, men er det ikke naturlig å ønske daglig kontakt med en du virkelig ønsker å lære å kjenne?

Syns han er treg til å ta kontakt, og jeg prøver selv å holde litt igjen. Vil ikke skremme ham bort heller. Dessuten har jeg denne greia med at som kvinne, så bør ikke jeg løpe etter menn. Det blir feil. Mennene er jegere, og de bør være den som tar mest initiativ. Ellers blir det feil! Ikke sant? Eller er jeg helt utdatert på dette her?

Jeg har tidligere tolket hans mangel på initiativ med manglende interesse, og har trukket meg unna. Etter en periode tar han da kontakt, og lurer på om noe er galt. Skjønner ikke helt opplegget her jeg. Kan noen hjelpe meg å tolke denne situasjonen?

Virker ikke som han er kjempeinteressert. Hvis dere bare har vært på en date og du allerede har falt for ham kan det virke som om du kanskje er litt for på (mangler bedre ord). Jeg tror absolutt man kan like noen etter date nummer en, men tror gutter (og jenter) får litt hetta hvis den andre virker kjempegira, mens de selv synes det er for tidlig å si noe. Tror mange trenger litt lenger tid på å avgjøre om de liker noen. Jeg føler slavisk regelen "Hvis han ringer,sms'er, tar initiativ o.s.v. så er han interessert, hvis ikke så er han ikke interessert." Og nei det er ikke slik at man må ha daglig kontakt så tidlig, etter kun en date. Jeg ble sammen med en fyr jeg møtte på nettet, og mellom date nummer en og to (som var cirka en uke fra hverandre) sendte vi bare ett par meldinger oss i mellom. Det tok med andre ord litt tid før ting eskalerte, tror vi først var på daglig teksting etter fjerde eller femte daten.

Når det er sagt, er det umulig å gi råd eller bedømme en situasjon utifra en post på KG, men du spurte og da må jeg si at det ikke høres ut som denne fyren er interessert. Mange mennesker liker å holde folk på gress, og det høres litt ut som han er litt den typen.

Anonym poster: f515d7d9b49652248cf854886df3bb0a

AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke engang på 2. daten, alikevel har du alle disse tankene? Litt tidlig ja, det er langt fra sikkert han er så "gira" som du er allerede nå.

Menn er mennesker de og. Hva tror du vi tenker hvis vi prøver oss på ei dame og hun hele tiden virker litt avvisende/holder igjen? Jo, at hun ikke er interessert.

Mulig menn er forskjellige, men jeg har ganske kort lunte her. Et par situasjoner hvor jeg føler meg avvist er nok, da gidder jeg ikke mer. Hvorfor? Fordi INGEN kvinner sier det rett ut hvis de ikke er interessert. Det sies med hint, hint og enda mer hint. Mangel på initiativ tolker jeg som et slik hint.

Dessuten misliker jeg å "jakte", da føler jeg at jeg kryper etter noen. Det må være ganske klare signaler for at tiltrekningen er toveis for at jeg skal orke å gå for det. Dessverre er de fleste kvinner elendige på direkte kommunikasjon, så det blir som regel med tanken...

Anonym poster: 9b71d95adedb927429eae3da773479e1

Skrevet

Nå spekulerer jeg, men det kan hende at han har deg som "reserve" om eventuelt andre kvinner han snakker med skjærer seg. Bare en tanke som slo meg på den måten du beskrev situasjonen.

Skrevet

Han har forstått poenget. Menn bør sørge for at hun er merkbart mer emosjonelt engasjert en ham selv. Hvis ikke vil hun jo bare gå lei og dumpe ham.

Skrevet

Det er viktig å huske på at nettdating ofte innebærer at man har kontakt med flere potensielle menn/kvinner på en gang, og det er kanskje ikke helt å utelukke at denne mannen kanskje har en annen han møter også, og som kankje har tatt mer av oppmerksomheten hans. Selv trodde jeg, da jeg fikk meg profil på disse stedene, at folk som var her, var ute etter noe skikkelig og ikke bare tull. Desverre er det slik at mange useriøse folk også har profiler på slike steder, og ofte bare er ute etter korte forhold.

Selv sitter jeg nå og venter på at en fyr skal ta kontakt med meg, og jeg har også bare vært på en date med denne fyren. Men når han ca ikke tar kontakt, så er vel det mest åpenbare svaret at han rett og slett ikke er så interessert som man skulle ønske. Mine erfaringer er at : er han interessert, tar han kontakt, og det på en skikkelig måte.. Ikke bare en laber melding her og der.. Og jeg er enig med deg at menn skal "jakte" litt,slik er det jo, selvom det ikke er noe galt i at man som jente også kan ta litt initiativ.. Men da må man jo også tenke over hvilken type oppmerksomhet det er man vil ha..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...