Gjest _Blomsten_ Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Blir det rart å være barnevakt i voksen alder? Kunne tenkt meg en unnskyldning til å komme meg litt mer ut og ha noe å gjøre på ettermiddagene. Jeg liker ikke dyr, så å gå tur med hunder er uaktuelt. Passer tantebarna mine av og til, men de bor et stykke unna så jeg kan ikke ta de med ut etter jobb. Blir det rart å melde seg frivillig som barnevakt for folk i nabolaget? Har også vurdert å melde meg som frivillig i en eller annen organisasjon. Jeg vet bare ikke helt hva...
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Hva med å undersøke om du kan bli støttekontakt? Det behøves ofte støttekontakter for både barn og andre som trenger å komme seg ut. 3
Silfen Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Det finnes barnevaktorganisasjoner i de større byene, så du kan jo kontakte en av disse og se om det er behov.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Rart synes jeg ikke det er Men det er kanskje mest naturlig å passe barna til venner, bekjente, kollegaer(altså andre man har kontakt med fra før)? Nå har jeg ikke barn, men jeg hadde nok stusset litt om jeg hadde hatt det og en tilfeldig, perifer voksen, hadde foreslått å passe dem sånn plutselig, i disse tider hvor man bekymrer seg for pedofile. Men venners barn, kollegaers barn, kjenner man kanskje litt allerede, og da kan det hende at de synes det er koselig å være hos deg Du kan også se på denene.no om hvordan du kan være til stede for barn som har det vanskelig. Lykke til!
Gjest _Blomsten_ Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Rart synes jeg ikke det er Men det er kanskje mest naturlig å passe barna til venner, bekjente, kollegaer(altså andre man har kontakt med fra før)? Nå har jeg ikke barn, men jeg hadde nok stusset litt om jeg hadde hatt det og en tilfeldig, perifer voksen, hadde foreslått å passe dem sånn plutselig, i disse tider hvor man bekymrer seg for pedofile. Men venners barn, kollegaers barn, kjenner man kanskje litt allerede, og da kan det hende at de synes det er koselig å være hos deg Du kan også se på denene.no om hvordan du kan være til stede for barn som har det vanskelig. Lykke til! Tenkte ikke å foreslå det sånn plutselig, mer det å svare på annonser eller legge ut en selv. Så at Oslo krisesenter trengte frivillige, så tror jeg melder meg der 1
Celtic Heart Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Jeg støtter forslaget til violetta. Her vi bor er det mange barn og voksne uten støttekontakt fordi det er for få støttekontakter. Dette er også givende å drive med. 1
Sulosi Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Tenkte ikke å foreslå det sånn plutselig, mer det å svare på annonser eller legge ut en selv. Så at Oslo krisesenter trengte frivillige, så tror jeg melder meg der Det høres ut som en god ide. Det kan være noen tøffe skjebner å møte på der men aldeles givende når det går bra. Ellers finnes det jo frivillighetssentraler hele landet rundt som formidler hjelp til alt mulig.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Hva med gamle mennesker som sitter sperra inne på gamlehjem uten at de pårørende besøker? Kanskje du kan gå tur med en av dem? De ansatte gjør jo ikke det.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Det høres ut som en god ide. Det kan være noen tøffe skjebner å møte på der men aldeles givende når det går bra. Ellers finnes det jo frivillighetssentraler hele landet rundt som formidler hjelp til alt mulig. De trengte barnepassere og hjelp til arrangementer så jeg sendte en mail dit.
Millimani Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Støttekontakt, flyktning-kontakt, besøks-venn...det er ofte veldig givende har jeg hørt. Barnevakt er selvsagt også mulig. Mange barn har f.eks. skilte foreldre el at den ene av dem jobber "ute", og mange alene-foreldre jobber skift, og trenger pass til barna på ettermiddag/kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå