Gå til innhold

Venninnen min stresser så med barnet sitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min stresser så med barnet sitt, en eldre mamma vel og merke. Gutten hennes er 5 og hun gauler og gjaller og gjør seg til konstant til overfor han og prøver indirekte å skrike til meg at jeg skal bli med på det.Det er umulig å føre en samtale med henne uten at hun springer til i utrengsmål og gjør seg til for sønnen. En annen greie hun har lagt seg til er å more seg på andres bekostning når sønnen hennes er tilstede uten tanke på konsekvensene. Det er akkurat som hun er HØYT der opp og ikke klarer lande. Kan legge til at sønnen hennes er veldi sjenert. Hva med å la han være seg selv, Å finne sin egen stemme. Tror det hun gjør nemlig virker mot sin hensikt. I tillegg er hun superstrukturert i hjemmet sitt og tipper sønnen aldri har noen hemmligheter for henne. Hun skal ha oversikt over alt men hva med å senke skuldrene og bare være en mamma. Har selv fire barn og alt må da ikke være perfekt. Tenker at det er nettopp det som kan gi barn mindreverdihetskomplekser. Han enser hennes streben til enhver tid , hennes redsel om å ikke være perfekt. I tillegg prøver hun endre på hjemmet mitt. Kikker seg kritisk rundt hver gang hun ankommer og sier du burde gjøre slik og slik. Hallo! Jeg rydder og vasker jevnlig men tåler å ha et levende hjem. Nei i hennes verden skal verden pakkes bort. Synes synd på sønnen hennes.Min mann tåler henne ikke . Han finner ikke ting når hun har vært her så de siste gangene har jeg bare sagt at det ikke passet med besøk for hun er ikke mottagelig for å endre sin måte. Hva er greia med denne type mødre?

Anonym poster: 4598f19cf9a9397493a284e50847067f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må rett og slett bare la være å stresse med at hun stresser og styrer på. Kansje du kan kommentere at nå må hun slappe av litt, kansje spørre hvorfor hun roper og stresser. Hun prøver nok å gjøre sønnen mer utadvent, men som du sier så skaper hun nok den motsatte effekten, desverre.

Vær streng og bli litt sinna når hun prøver å ommøblere hjemmet ditt, retter på hvordan dere lever. Det er ikek hennes business, litt sånn som at det er hennes business hvordan hun gjør det hjemme. Vi er jo forskjellig..Jeg er lik deg og er enig i din måte å gjøre ting på. ;)

Men du kan nok ikke forandre din veninne, og hun skal heller ikke prøve å forandre dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...