Gå til innhold

Katt med opphovnet hals

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Katten min på ca. 1 år har en litt opphovnet hals merket jeg i dag morges. Hun driver å klør seg hele tiden på halsen og virker urolig.

Det er dessverre ingen søndagsåpen dyreklinikk i nærheten. Er det noen som vet hva dette kan være?

Jeg tenker kanskje at hun kan ha blitt stukket. Vet at dette kan være vanskelig å få svar på over nett, men hører om noen har vært borti noe lignene?

Takk for svar :)

Anonym poster: b30aa77d587bce58c25804dac2ffb432

Anonym poster: b30aa77d587bce58c25804dac2ffb432

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket hele halsen og forsikret det om at det ikke er klor eller bitt som har hovnet opp? Finner du stikksår? Er det noen utvendige sår eller skrammer? Spiser og drikker katten som normalt, og hvordan er allmenntilstanden ellers? Uten mer informasjon eller å faktisk se katten er det vanskelig (og potensielt farlig) å komme med noen forslag i den ene eller andre retningen.

Om du oppgir hvor i landet du bor kan jeg finne telefonnummer til veterinærvakta, slik at du i det minste kan få en konsultasjon per telefon? Selv om det ikke er søndagsåpne klinikker i ditt område skal det alltid finnes veterinær på vakt, om ikke i din egen kommune så i samarbeid med nabokommuner :)

Anonym poster: 67e4605e99f623d90c6a032673be387a

Skrevet

Hei. Det var jeg som skrev innlegget. Takk for svar :)

Jeg har sjekket halsen hennes og fulgt med på henne i dag. Hun har ingen kloremerker eller synlige stikkmerker. Hun spiser og drikker som normalt. Og hun har vært ut som vanlig. Dette var før jeg merket at hun var opphovnet. Hun er ikke så veldig opphovnet, men vil være sikker på at det ikke er noe farlig.

Jeg bor på nordmøre, det hadde vært kjempefint om du kunne funnet nummeret for meg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt deg en PM med den informasjonen jeg har :) Håper det kan være til hjelp, og at det ikke er noe alvorlig som feiler pusen!

Anonym poster: 67e4605e99f623d90c6a032673be387a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...