Gå til innhold

Omregistreringshjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt hjelp til mitt første bilkjøp. Skal kjøpe av min far, men vil likevel vite selv hvordan alt dette foregår på riktig måte, og i hvilken rekkefølge ting skjer. Bilen skal selvsagt omregistreres til meg.

Jeg har allerede ordnet forsikring, i den grad at jeg har satt opp et forslag, så jeg behøver bare ringe banken så er forsikringen startet. Det er derfor ikke noe problem. Vi tenkte å sette i gang med kjøpet om en uke. Jeg betaler, og vi skriver salgsmelding, stemmer det?

Hvor kommer omregistreringa inn, og hvordan gjøres dette? Må salgsmelding og underskrevet vognkort del 2 sendes trafikkstasjonen?

Kommer faktura for omregistreringsavgift til meg eller selger? For det er vel slik at det blir sendt ut faktura på omregistreringa etter at de andre papirene er sendt inn?

Beklager alle spørsmålene........noen ganger har jeg behov for å ha ting inn med sugerør....

Anonym poster: 1f5ad2a426e03fb8042ddd1303267449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Audiot

Du leverer vognkort del2 ferdig utfyllt på veivesenet. Du starter forsikringa. DU får faktura på 1500 og ettelleranna kroner i omregistreringsavgift. Når den er betalt får du nytt vognkort i ditt navn. (forutsatt at årsavgift og EU kontroll er iorden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...