StjernePerle Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 I så fall vil jeg sette utrolig stor pris på å få informasjon om denne rasen av deg! Fra før av har jeg verdens beste hund, nemlig en labrador. Er derfor også litt redd for at jeg skal bli litt skuffa over denne rasen i og med at labradoren jeg har er så super! Men det jeg ikke føler meg sikker på med denne rasen er: - er den barnevennlig? - er den for tung til å løpe noe særlig? (joggeturer osv..) - er de lærevillige? Har sett at engelske mastiffer er ganske daffe og ikke gidder å bry seg så mye med å lære ting.. men syns denne rasen virker kvikkere.. - lett å dressere? Ønsker en svært lydig hund og driver aktivt med lydighetstrening. Om det er noe jeg burde merke meg ved eller noe annen nyttig informasjon så kom med det! Fortell gjerne litt om hvordan din hund er...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Kamphunder-forsokte-a-dra-toaring-inn-i-skogen-6936389.html Dette er nok uansett ikke stedet å spørre etter en så uvanlig hunderase. ville heller prøvd canis.no eller hundesonen.no. bredere hundenettverk som kan hund. Anonym poster: 24d436ae1d067b1e6ca743d686b20cf3
StjernePerle Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2012 Oddsen for at noen her har den hunderasen er kanskje lit mindre enn på hundeformunene ja, men de hundeforumene er så lite aktive og om man i det hele tatt får svar kan det ofte ta lang tid.
Urticaria Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 I så fall vil jeg sette utrolig stor pris på å få informasjon om denne rasen av deg! Fra før av har jeg verdens beste hund, nemlig en labrador. Er derfor også litt redd for at jeg skal bli litt skuffa over denne rasen i og med at labradoren jeg har er så super! Men det jeg ikke føler meg sikker på med denne rasen er: - er den barnevennlig? - er den for tung til å løpe noe særlig? (joggeturer osv..) - er de lærevillige? Har sett at engelske mastiffer er ganske daffe og ikke gidder å bry seg så mye med å lære ting.. men syns denne rasen virker kvikkere.. - lett å dressere? Ønsker en svært lydig hund og driver aktivt med lydighetstrening. Om det er noe jeg burde merke meg ved eller noe annen nyttig informasjon så kom med det! Fortell gjerne litt om hvordan din hund er... Min familie har hatt slik hund, den ble avlivet pga sterk HD. Den var veldig barnevennlig, men rasen er ikke egnet til å jogge med. De er for tunge og dertil mye plaget med HD. Tispa vi hadde var supersøt i gemyttet, men absolutt blant de mindre begavede... Ikke noe jeg hadde valgt til lydighet akkurat. Innmari grei og ukomplisert, men skal du jogge og drive med lydighet er det vel helt andre raser du er ute etter. Oppdretteren vi kjøpte av sluttet med rasen, tror det ble for mye HD.
StjernePerle Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2012 Min familie har hatt slik hund, den ble avlivet pga sterk HD. Den var veldig barnevennlig, men rasen er ikke egnet til å jogge med. De er for tunge og dertil mye plaget med HD. Tispa vi hadde var supersøt i gemyttet, men absolutt blant de mindre begavede... Ikke noe jeg hadde valgt til lydighet akkurat. Innmari grei og ukomplisert, men skal du jogge og drive med lydighet er det vel helt andre raser du er ute etter. Oppdretteren vi kjøpte av sluttet med rasen, tror det ble for mye HD. Takk for svar! Har også hørt de er utrolig gode i gemyttet. Men de sikler vel litt mye?? Kan godt hende jeg helst burde skaffe meg en borde collie liksom. hehe... Har alltid bare ønsket meg en av disse flotte hundene. Men kan ikke bare få en pga utseende heller! At den passer for meg er jo viktigst!
Trillrund Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Synes vel bullmastiffene virker noe kvikkere, har du vurdert den rasen?
StjernePerle Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2012 Synes vel bullmastiffene virker noe kvikkere, har du vurdert den rasen? Jada! Har det Men det er lit anderledes av utseende da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå