Gå til innhold

Liste over VGS i Oslo og hvilke fag de har?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å begynne på en helt ny utdanning neste år. Og trenger derfor å finne en liste over alle vgs i Oslo og hvilke utdanning/fag de ulike skolene har. Er det noen som vet hvor jeg kan finne dette? Og hvordan er det i såfall med inntaket? Jeg har gått 3 år almennfag og 2 år med høyere utdanning (og så et år i fødselspermisjon) så jeg er vel ikke prioritert for å komme inn på det jeg vil ettersom jeg har brukt opp de 5(?) årene man har på å begynne på vgs? Evt. Om det er noen andre skoler som har slike yrkesfag for de som er litt "trege".

Anonym poster: 8b51f34fea63d0894324367d69a2ebbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer nok ikke inn på de mest populære skolene og linjene i Oslo, dessverre. Kan jeg spørre hvorfor du vil ta vgs på nytt når du allerede har det?

Hvilke yrkesfag vil du ta da? Jeg kan liste opp de fleste VGS i Oslo så kan du google litt selv, jeg vet ikke helt ALLE yrkeslinjene de forskjellige skolene har.

Skrevet

Elvebakken

Ullern

Persbråten

Manglerud

Berg

Fagerborg

Sofienberg

Foss

Nydalen

Bjerke

Oslo Handelsgymnasium

Hartvis Nissen vgs

Heltberg (privat)

Bjørknes (privat, anbefales)

Sonans (privat)

Akademiet (privat)

Jeg vet det er fler, men hjernen går litt sakte nå...

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg valgte helt feil etter vgs og angrer på at jeg ikke tok det yrkesfaget jeg hadde som andrevalg da jeg skulle velge vgs. Men kan jo være andre skoler som har dette faget også da. Ønsker å gå kokkelinja eller blomsterdekoratør.

Anonym poster: 8b51f34fea63d0894324367d69a2ebbc

Skrevet

Det finnes vel høyere utdanning for både kokk og blomsterdekoratør som ikke krever fagbrev fra vgs? Eller tar jeg feil kanskje? Du burde finne ut hvilke skoler du kan tenke deg, og så ringe til de etter hvert. Uansett gikk fristen for å søke seg inn på vgs 12/13 ut i mars, så det bli neste år da..

Skrevet

Sjekk ut vilbli.no. Trykk deg inn på riktig yrkesfag. Det er en liten usynlig lenke på siden hvor det står noe sånt som: Se hvilke skoler som tilbyr dette faget

Skrevet (endret)

Fra utdanning.no:

For å bli profesjonell kokk må du ta fagbrev. Det finnes gode utdanningsmuligheter over hele landet.

Utdanningen i videregående opplæring er fireårig, hvorav to år foregår som opplæring i bedrift:

• Videregående trinn 1 (Vg1): restaurant- og matfag
  • Videregående trinn 2 (Vg2): kokk- og servitørfag
  • To år opplæring i bedrift i kokkfaget

Fullført og bestått opplæring fører fram til fagbrev.

Opptakskrav

Fullført grunnskole.

Etter- og videreutdanning

Har du fagbrev kan du ta mesterbrev. Med mesterbrev vil det være enklere å få lederstillinger eller å starte egen bedrift.

Les mer på mesterbrev.no.

Mange kombinerer kokkeutdannelsen med videre utdannelse og karriere innenfor overnatting og servering. En annen mulighet er å kombinere kokkeutdannelsen med pedagogisk utdannelse. Da kan man undervise kokkeelever.

Det ser ut som det kun er Etterstad som har kokk- og servitørfag; http://utdanning.no/utdanning/vgs/rmkos2----?fylke=OSLO

Endret av Sofie_22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...