Gå til innhold

Hvorfor tar katten med seg alt den fanger inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er enkelt. Er det fordi hun skal vise at hun har klart å fange noe? Dette skjer nesten hver dag. Er det ikke mus, så er det fugler i alle størrelser. Hun har også dratt med seg ekorn, flaggermus og mink. Det hele toppet seg i natt da hun hadde med seg en hare. Er dette normalt, eller er katten vår helt jaktgal?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

det er normalt at katten tar det med for å skryte og for å vise eieren sin hva den har klart ja...

Den vil jo ha ros for det, men om du bare totalt overser det, så vil den nok muligens gi seg med å ta det med inn etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Katten skal bidra til husholdningen. Vi mennesker er inkompetent til å fange disse dyrene selv må vite :fnise:

Og ja, det er helt normalt. Min katt tar med seg levende fugl inn. Noe som har resultert i stue full av fjær, ei fillerye tilsølt med blod, og matmor som til slutt måtte ta livet av fuglene katten hadde fanga og skada.

Nå får ytterdøra være igjen når kattene er ute, så slipper vi i alle fall å få huset tilgrisa...

• Liker 3
Skrevet

Flinke pusen - fanger mat til deg og greier! Det er klart at fangsten må vises frem, pus må få creds vett :fnise:

Sånn var min pus også, all fangst skulle vises frem, og han måtte høre hvor fliiiink han var + få masse kos såklart. Det toppa seg litt da han begynte å leke med en halvdød fugl han hadde dratt inn på et av stueteppene, også begynte den å fly rundt inne med katta hakk i hel.. Trodde jeg skulle daue av latter, mamma var ikke fullt så imponert :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Katten tar med seg ting hjem for å vise eieren og "bidra" til fellesskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi katten skal lære eieren at "slik skal det gjøres"! Dette er eneste gangen katten føler seg overlegen eieren.

Anonym poster: 58e54c50158c547cdc3cd81fdb5b159a

• Liker 1
Skrevet

Katten min pleide å jakte om morgenen, ta med mus og lignende inn og ete fangsten levende under senga mi, slik at jeg voknet opp til knask og piping...Og så spøy hun på saueskinnet ved sengen, slik at jeg fikk noe kjølig å sette bena i når jeg stod opp.

:sinnatagg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...