Auroressa Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg skulle gå fra svart til blond. Og hadde et bilde jeg skulle følge på hvordan jeg ville ha det. Vel nå er håret nesten hvitt. Og så og si ødelagt. Smart. Jeg ville ha det slik som dette : http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&safe=off&biw=780&bih=367&tbm=isch&tbnid=_W6LupEbDvXoOM:&imgrefurl=http://hairstyles-center.blogspot.com/2010/11/annalynne-mccords-retro-hairstyle.html&docid=QADKjOo5eO4ZWM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_U-rgoGbveF4/TO6o2pMNXqI/AAAAAAAAAMk/DnXvdvxXjLo/s1600/annalynne-mccord-hair1.jpg&w=450&h=650&ei=FggCUK7tOuXP4QS_2PiJCA&zoom=1&iact=hc&vpx=91&vpy=-22&dur=796&hovh=270&hovw=187&tx=129&ty=244&sig=104053658895550592782&page=2&tbnh=116&tbnw=88&start=14&ndsp=18&ved=1t:429,r:12,s:14,i:152
Auroressa Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 15. juli 2012 Ble rart det innlegget der, men ja, skal nå gå til en annen frisør, men hva skal jeg da be om? Hvordan skal jeg forklare det ? Og man vil da ikke måtte bleke det noe mer? Jeg er helt rådvill og litt fra meg nå egentlig..
Gjest Vampen Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Ta med bilde av hvordan du vil ha det? Har du naturlig svart hår forresten? For det er galskap å gå fra farget svart til blondt i en omgang..
Auroressa Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2012 Nei jeg har nå så og si HVITT hår ( HYL ) . Og har naturlig ganske lysebrunt hår. Men hadde farvet det hos frisøren tidligere svart en gang. Ja jeg tenkte jo og ta med bilde, men er nå så redd for at det bare skal bli tull / ødelegge håret enda mer. Er nesten så jeg vurderer og bare farve det lysebrunt, men føler det bare er dumt da jeg har brukt så mye penger og tid på håret nå, og det er jo ganske "ødelagt". Vil ikke at slitet skal være forgjeves på en måte.
Gjest Vampen Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Jeg synes frisøren har driti på draget i utgangspunktet om de har latt deg gå fra farget svart til platinablondt i en omgang. Min frisør vil ikke engang høre snakk om det, nettopp fordi det er drepen for håret. Det er noe som helst bør gjøres gradvis over flere ganger. Jeg hadde funnet en dyktig frisør, forklart situasjonen og spurt hva de kan gjøre. Om det er hvitt nå, så må du vel eventuelt farge det for å få den fargen, ikke bleke det? 2
Gjest badeand1 Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Skjønner det. Vel, det som hjalp meg var å dynke det med hårkur hver gang jeg vaska håret + at jeg bare tok shampo nær hårfestet. Brukte helt vanlige hårkurer fra matvarebutikker.
Auroressa Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2012 Vampen : Nei nei , ble ikke gjort i en omgang ! Mortem : Takk for tipset, det som er planen og framover ! Har cat kuren til redken og en kerastase leave in kur med proteiner
Gjest Vampen Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Vampen : Nei nei , ble ikke gjort i en omgang ! Mortem : Takk for tipset, det som er planen og framover ! Har cat kuren til redken og en kerastase leave in kur med proteiner Det var da inderlig godt. Men uansett, fargen på bildet du la ut er jo mørkere enn hvitt? Så da må det vel ihvertfall ikke blekes mer. Og når det gjelder hårkur, jeg ville ha sovet med den om natta. Det har hjulpet håret mitt når det har vært krise.
Auroressa Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2012 Jeg vet virkelig ikke hva som må gjøres ! Men jeg er så heldig og har en venninne som er frisør og hun skal se på det. Jeg er bare redd for at det ikke går.. eller at håret ryker. Men Vampen, og sove med protein kur kan vel ikke være så lurt?...
Gjest Vampen Skrevet 15. juli 2012 #11 Skrevet 15. juli 2012 Jeg vet virkelig ikke hva som må gjøres ! Men jeg er så heldig og har en venninne som er frisør og hun skal se på det. Jeg er bare redd for at det ikke går.. eller at håret ryker. Men Vampen, og sove med protein kur kan vel ikke være så lurt?... Du bør ha en god fuktkur også. Bruk begge deler. Jeg sov mye med Joico K-pak, og det funket som bare det.
Auroressa Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 15. juli 2012 Har joico sin fuktighetskur :-) Men du sov med den som hadde proteiner i seg? Får kjøpe meg den på Mandag isåfall !
Gjest Vampen Skrevet 15. juli 2012 #13 Skrevet 15. juli 2012 Har joico sin fuktighetskur :-) Men du sov med den som hadde proteiner i seg? Får kjøpe meg den på Mandag isåfall ! Jeg er litt usikker.. Det begynner å bli en stund siden. De jeg har brukt mest, som jeg også har sovet mest med, er Joico, Fudge Dynamite og Redkens All Soft. Fudge Dynamite er vel både protein og fukt, og det var ikke et problem.
Gjest Cuntzilla Skrevet 15. juli 2012 #14 Skrevet 15. juli 2012 Frisøren din burde ikke gjort det i utgangspunktet, å gå fra farget svart til blondt er drepen på håret og dyktige frisører nekter å gjøre det. Du får bare kure det så godt du kan, og når det gjelder fargen så kan man kanskje bruke en skånsom minicolor/toning/glansvask? Spør en frisør. Helst en annen en den som herpa håret ditt.
misscandy Skrevet 15. juli 2012 #15 Skrevet 15. juli 2012 Anbefaler moroccanoil sin leave in olje og hairtreatment, de hjalp meg da jeg total herpet håret mitt for ikke så lenge siden >_> anbefaler også å ikke bruke butikkshampoo, men det sier vel egentlig seg selv. Når det kommer til farge har jeg ingen aning, men tenkte jeg skulle dele litt tips om hva du kunne gjöre for å minske skadeomfanget.............. Har prövd en del hårprodukter for slitt hår tidligere, men moroccanoil sine produkter har funket best for meg so far
Månestråle** Skrevet 15. juli 2012 #16 Skrevet 15. juli 2012 Litt off topic, men hvordan funker det å sove med hårkur? Blir ikke det bare søl? Hvis jeg var deg, TS, ville jeg latt håret hvile en stund. Plei det og håndter det fint i noen uker eller måneder. Dersom håret ditt virkelig er hvitt, vil jeg tro du kan oppnå lys brun eller brun farge bare ved å farge det mørkt og la fargen vaske ut noen ganger. Frisører har peiling på sånt, men det fins en fargebehandling som heter minocolor (?) som er mer skånsom mot håret. Du kan jo høre med de om det? Ellers syns jeg ikke frisøren din har gjort en særlig god jobb og forstår godt at du er oppgitt. Jeg har sluttet å gå til frisør av samme grunn.
Auroressa Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2012 Idag har jeg vært hos en venninne som er frisør, hun ga meg en kur med morrocan noe? Og så la hun i en bunn farve i hodebunnen som hjalp på helhets inntrykket. Jeg har brukt alt for mye tid og penger på og bli lys, så nå får jeg være blond en periode. Takk for svar folkens! Skal få kjøpt noen gode kurer til håret, ikke brukt rettetang / hårføner på flere måneder og tror ikke det vil være et problem og la det ligge for en stund framover heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå