Gå til innhold

"Nutritional Bars" er noen av dem sunne?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Nutritional Bars", tenker da på Nutrilettbarer, atkinsbarer osv, er noen av dem sunne? Ja, jeg skjønner at jeg er mye sunnere om jeg står opp kl 04 hver morgen og lager meg en kjempesunn frokost. Men når jeg må opp kl 05:20 og da ikke har tid til å lage meg frokost, da blir alternativet et par kjipe knekkebrød med stabburlaks.

Jeg ser på iHerb at der er 4 typer atkinsbarer: Meal / Advantage (ca 225kcal), Snack / Advantage (ca 175kcal), Snack / Day Break (ca 150kcal) og Treat / Endulge (ca 150kcal). Er alle disse egnet som frokost-erstatning? Er Treat kun egnet som snop-erstatning?

Ingen fare for at jeg skal sulte meg ihjel. Spiser sundt, variert og godt resten av dagen. Men ønsker en erstatning til frokost, og evt. kvelds.

Anbefal gjerne noen gode Atkinsbarer, da de har de ganske billig på iHerb (jeg er ikke førstegangskunde, så jeg trenger ingen koder).

Forresten: Er det dumt å spise Atkinsbarer om man ikke går på Atkinsdiett? Jeg ønsker bare et kjapt, kalorifattig og sunt alternativ.

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sverger til Nutrilett-bar med mørk sjokolade hvis jeg trenger et hastemåltid. Det skal jo i teorien være sunnere enn godteri, men jeg vet ikke om næringsstoffene er fullverdige.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tror raw-food barer (sjekk ut Go Raw på iherb) er bedre for deg på sinnhetsskalaen: de inneholder skjeldent raffinert sukker, og baserer seg mer på kvalitetsingredienser med tørka bær, frukt, nøtter, spiret, frø osv.

Kan linke til noen gode barer i morgen, som jeg anbefaler over nutrilety og atkins

Skrevet (endret)

Takk for svar :-) Håper flere har erfaringer og tips

:-)

Endret av Jade
Skrevet

*venter på at noen skal si at det er fælt pga karbohydrater*

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Bubmle Bar Sesame

Raw revolution chocolate coconut

Raw Revolution Chocolate Rasperries

18 Rabbits, funky Figs anbefales på det sterkeste!

Go Raw Pumpkin

Raw Revolution Greens

Jeg synes alle disse er awsome! Noen inneholder sukker, men flesteparten er sunne, med næringsrike ingredienser som bær, nøtter og tørket frukt. Jeg bruker gjerne disse som måltidserstatter når jeg har dårlig tid, eller er på farta og ikke finner noe eg har lyst på i butikken.

Skrevet

Takk! Skal ta en titt på disse :D

*venter på at noen skal si at det er fælt pga karbohydrater*

Er ikke Atkins-greiene lavkarbo? Ikke det, jeg stapper nok i meg nok karbohydrater som det er :/ Men jeg prøver å spise mest grovbrød og fullkornspasta.

Skrevet

Takk! Skal ta en titt på disse :D

Er ikke Atkins-greiene lavkarbo? Ikke det, jeg stapper nok i meg nok karbohydrater som det er :/ Men jeg prøver å spise mest grovbrød og fullkornspasta.

Yup. Og de smaker helt grusomt. Gjør ikke de fleste sånne bar-greier det? Plus, den jeg smakte var sjokolade. Sjokolade er dessert for søren, det skal være litt kos, ikke sånn i hyrten og styrten.

Bedre å ta seg litt yoghurt med en liten neve nøtter, eller avokado surret i spekeskinke (nam! Elsker avokado).

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Fordelen barer er at man kan ha et par liggende i veska til nødssituasjoner. Selv har jeg dilla på barer fra Multipower. De med kokosnøtt og yoghurt-muesli er kjempegode. Skulle ønske jeg fant de på nett på en nettbutikk jeg vet er til å stole på.

Endret av LukaFrost
Skrevet

Jeg liker nå helst å lage maten min selv, men å ha noen i skuffen på jobb når jeg starter opp etter ferien er kanskje ikke det dummeste. Jeg glemmer mat og sitter noen ganger lengre enn jeg har tenke... Note to self...

Men blir man ikke veldig sulten av å bytte ut måltider med slike... magen blir jo .. tom ..

Skrevet (endret)

Synes disse var veldig gode:

Atkins, Advantage, Chocolate Chip Granola Bar - 200kcal / 48g

Atkins, Day Break, Peanut Butter Fudge Crisp Bar - 150kcal / 35g <- disse kunne jeg spist som snop!

Disse var helt forferdelige:

Atkins, Endulge, Caramel Nut Chew - 130kcal / 34g

Det er nok smak og behag, for grunnen til at jeg kjøpte disse var at "alle" snakket om hvor gode de var. Men det er uansett bare "snop", så da gjør det ikke så mye :) 4 stk gikk rett i søpla. Det er den nederste hvite guffa jeg ikke takler...

Jeg blir mett av disse, heldigvis. Når jeg er hjemme, så lager jeg mat selv. Det er bare det å slippe å lage niste om kvelden/morgenen for å ha med på jobb. Og begrense litt utgiftene i kantina.

Utrolig så stor prisforskjell det er på iHerb og på butikk! En slik bar koster jo 25-35 kr i butikk/helsekost/apotek!! Mens det på iHerb er gjennomsnitlig en tier pr bar inkl frakt! (Nutrilettbarene koster 15kr/stk på Rema når du kjøper de 2- eller 4-pakningene)

Endret av Jade
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes peanøtt-barene fra Nutrilett er kjempegode! Er det noen fra Iherb som smaker lignende?

Anonym poster: 4323ee3eef4bf6d24e68ebc998bd292a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...