Gå til innhold

SLETTING

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan får jeg slettet på maskinen eks. sider jeg har vært på. det ligger vel lagret en plass?

selv om en går på logg og sletter, så er det vel andre plasser man bør slette?

mORTEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det kommer an på hva du ønsker å slette.

>eks. sider jeg har vært på.

Mener du sider du har hatt framme i nettleseren din? Da kommer det an på hvilken nettleser du bruker. Dersom du bruker Internet Explorer 5 (fra Microsoft) velger du "Tools" (heter kanskje "Verktøy" på norsk) på menyen øverst.

Deretter velger du "Internet options" (heter kanskje "Internett innstillinger" på norsk).

I rammen for "Temporary Internet Files" klikker du på knappen "Delete files ..". Har av for "delete offline content".

Du har nå slettet lokal kopi (kopier på egen pc) av sider fra Internett som du har hatt framme i nettleseren din.

>selv om en går på logg og sletter, så er >det vel andre plasser man bør slette?

Dersom du skal slette loggen over sider du har vært innom med nettleseren din, går du inn på samme menyen. Der er det også et valg som heter "History". Trykk på knappen "Clear history".

Husk at at de også legger spor etter deg på andre maskiner enn din egen, når du er på Internett. F.eks hos de maskinene du har besøkt (dvs på de stedene der du har kikket på web-sider). Dersom du surfer på jobben kan det også være at jobben din logger trafikk til og fra Internett.

Svenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk sven. Det står ikke histori, men

bare helt andre ting: vis beslektede koblinger, windows update og noen ti . Når jeg trykker kommer ingen ting frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gå på Tools / verktøy

- Internet Options

- Kommer du rett inn på "Generelt" - hvis ikke klikker du på dette øverst i vinduet som kommer opp. Her får du de mulighetene som Sven fortalte om.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hvordan får man slettet på "adresselista" da? Altså, når jeg skal skrive en adresse der kommer jo alle laternativer opp, og noen ønsker man å bli kvitt...Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin'C

det som hovedsakelig sier hvor du har vært er cookies og loggen. Men husk at de midlertidigge internettfilene også kan fortelle hva du driver på med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...