Gå til innhold

Tips for iHerb-nybegynnere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange synes iHerbs nettsted er uoversiktlig og klikker seg vekk etter en liten titt. Jeg var blant dem. Nå vil jeg derimot snart bestille derfra.

Tenkte det kunne være greit med en egen tråd hvor mer erfarne kunne gi nybegynnere tips.

Gi informasjon om de ulike produktene, hva de er godt for og hvordan de bør brukes. Tipse om rabatter/spesielle tilbud. Svare på spørsmål..

Er en type chiafrø bedre enn andre, eller kan man kjøpe hvilken som helst?

Hvor mye jojobaolje bruker dere til ulike formål og hvordan hudtype har dere hvis dere f.eks bruker den i ansiktet?

Tips om en litt uvanlig men velfungerende måte å bruke noen av produktene på?

Anonym poster: 83f04e11de4572c8b1281ef82ce4afe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den andre IHERBtråden er jo full i produkttips;)

Ellers kan dere gå inn på min side på IHERB og, link ligger inne på profilen min her:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den andre IHERBtråden er jo full i produkttips;)

Men den er på ca 100 sider og det står mye annet der. Bare oppramsing om hva man har kjøpt f.eks. Uten link engang..

Et spørsmål i den tråden forsvinner fort i mengden.

Skal gå inn på din side en tur:)

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan det funker med porto og vekt? Synes det er rotete forklart på siden dems.

Holder alle produktene mål? Kan man kjøpe billigste alternativ, og så er det like greit å bruke enn det dyreste f.eks? Det er jo så mye å velge imellom.

Skrevet

ReeeeeeeeKLAME!!!

Hva mener du?

Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan det funker med porto og vekt? Synes det er rotete forklart på siden dems.

Holder alle produktene mål? Kan man kjøpe billigste alternativ, og så er det like greit å bruke enn det dyreste f.eks? Det er jo så mye å velge imellom.

Jeg bestiller alltid billigeste fraktalternativ 6 $ og holder pakken under 1,8 kg og 200 Nkr. Når en handler for mindre enn 200 kr slipper en toll. Se Toll.no sine valutakurser .

Pleier ofte å bestille flere pakker samme dag, det tar vanligvis 10-14 dager før pakkene er fremme(bor i Finnmark)...et par ganger har det tatt 4 uker, men da har de blitt åpnet for kontroll i tollen. Har handlet hos Iherb i to år...85 pakker så langt;) og alle har kommet frem!

Du kan lage deg en "My Page" på Iherb, der kan skrive vurdering av produktene du kjøper som jo kan hjelpe andre. Første gangen du handler bruker du en rabattkode som gir deg 5$ i rabatt. Når du er blitt kunde får du en personlig kode som du gir til andre, sånn at de får 5$ rabatt på sin første bestilling, og du får rabatt etter hvor mye de handler.

Gjest Swarovski
Skrevet

Som gladidag skriver: Hold deg under 1,8 kg (4lbs) og 200kr, så får du billigste frakt på 6$, og du slipper ekstra toll/moms.

Alle produkter er ikke like bra. Det vil alltid være sånn at noen liker en ting, mens andre foretrekker en annen. Men sjekk karakterene/tilbakemeldingene inne på iHerb produktene, og sjekk gjerne iHerb tråden her inne på KG. Den er full av tips og anmeldelser.

Skrevet

Jeg er også ny på iherb. Har bestilt min første pakke idag.

Jeg synes også siden er veldig rotete, det er så mye. Er det bare mat som er på iherb, eller er det bare ting som er organisk? Jeg merket at dersom pakken var over 1,8 kg så steg frakten ganske mye. Men dersom man bestiller flere pakker hver dag, er man sikker på at de ikke sender det i samme pakke da? Er det slik at man må inn å gi feedback etter man har fått varene slik som ebay?

Jeg har også kikket i den andre iherb tråden, men var litt kjedelig når folk ikke hadde linket til det det hadde kjøpt.

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også ny på iherb. Har bestilt min første pakke idag.

Jeg synes også siden er veldig rotete, det er så mye. Er det bare mat som er på iherb, eller er det bare ting som er organisk? Jeg merket at dersom pakken var over 1,8 kg så steg frakten ganske mye. Men dersom man bestiller flere pakker hver dag, er man sikker på at de ikke sender det i samme pakke da? Er det slik at man må inn å gi feedback etter man har fått varene slik som ebay?

Jeg har også kikket i den andre iherb tråden, men var litt kjedelig når folk ikke hadde linket til det det hadde kjøpt.

Takk for svar :)

Ja, iHerb har enormt mange varer og det er jo også fordelen selv om det av og til kan føles uoversiktelig. På forsiden kan du se alle hovedproduktkategoriene listet (i blått som linker) med utvalgte underkategorier listet under.

Du kan også klikke på linken TopSellers der er produktgruppene er listet, med bestselgere innen hver gruppe. Personlig ville jeg ikke bruke det som en pekepinn om hva jeg skal kjøpe. Kosttilskudd og vitaminer er jeg f.eks. meget forsiktig med. Mange innholder svært store vitaminmenger, som både trolig kan være skadelig og også kan være forbudt å innføre til Norge. Du risikerer da at pakken blir returnert og du kan regne med å tape pengene for den ordren. Noen kan også inneholde meget betenkelige stoffer som jeg aldri ville funnet på å innta, som f.eks. sølv!

Ikke alle produktene er organiske/økologiske. Du lese på beskrivelsen på hver produktside.

Jeg pleier ofte å velge produkter fra Now Foods. Det er et stort merke med enormt mange produkter og som er ofte blant de rimeligste i den aktuelle produktkategorien. Mest av alt syns jeg det er betryggende at de selges i amerikanske drug stores og helsekostbutikker. (Jeg leser likevel grundig produktdeklarasjonen. Hvis du handler på e-Bay, ville jeg være mer mye bekymret over varekvaliteten der, siden det er større usikkerhet om vareopphav og selgere!)

I tillegg til mat, er det populært å kjøpe seper, shampo, balsam, kremer osv. Følger du med i den andre iHerb-tråden får du mange tips fra andre. Det er ingen krav om at du må gi feedback.

Det er riktig som du har observert om vektgrensen på ca 1,8 kg. Hvert produkt står oppgitt med en shippingvekt (som ikke er reell vekt, men også tar hensyn til volum). Ettersom du handler varer, blir vekten oppsummert i "handlekurven" din. Du kan bare prøve deg frem med å putte varer i kurven, til den plutselig hopper fra 6 dollar til 27 dollar, og så kan du fjerne produkter når vektgrensen er oversteget. Ofte kan du overskride vektgrensen noe, før den hopper til det dyrere shipping-alternativet.

Legg produkter som du syns er interessante for senere bestillinger i din "wish list", så kan du velge derfra for å fylle opp handlekurven. Merk også at du kan sortere varene du ser på, etter pris eller vekt (rullemeny til høyre over produktlisten).

Mesteparten av tiden som jeg bruker under bestillingen, er å optimalisere vekt og ordresum innen tollfri-grensen på 200 kr. Du kan se på denne siden hva tollvesenet har fastsatt som kurs. Hold en margin under 200 kr for som du ser, blir vekslingskursen forandret ukentlig, og det er vekslingskursen når pakken ankommer Norge som gjelder! Men dette kjenner du sikkert til allerede.

iHerb pakker ikke forskjellige bestillinger sammen.

God shopping-fornøyelse! :)

Anonym poster: d0d0ea787ef506a2ed8022c9425992e5

Skrevet

Tusen takk for oppklarede svar.

Kan man slette ting fra wish lista? Holder på å gå gjennom den andre iherb tråden nå, og da trykker jeg på litt mer en nødvendig når jeg ser i wish lista. Men fikk ikke til å slette noe. Alternativene jeg har er å slette alt eller hive alt i handlekurven. Jeg kan hake av, men det har ikke noe å si for det skjer ikke noe med dem.. noen som vet ?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for oppklarede svar.

Kan man slette ting fra wish lista? Holder på å gå gjennom den andre iherb tråden nå, og da trykker jeg på litt mer en nødvendig når jeg ser i wish lista. Men fikk ikke til å slette noe. Alternativene jeg har er å slette alt eller hive alt i handlekurven. Jeg kan hake av, men det har ikke noe å si for det skjer ikke noe med dem.. noen som vet ?

Ja, du kan slette fra "wish list". Grensesnittet og funksjonaliteten her syns jeg var litt ukonvensjonell og forvirrende til å begynne med:

Du krysser alle produktene du vil slette på den siden av wish listen. Så, over produktlisten er det 4 rullemenyer, hvorav den til venstre er: "Actions on Checked Items". Du kan da velge "Delete Items". så den merkelige løsningen: En del sekunder senere kommer det opp et mini pop-up vindu hvor du velger "Undo" eller "Close". Velg "Close" og produktet er slettet fra din "wish list".

Anonym poster: d0d0ea787ef506a2ed8022c9425992e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...