Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 Hei! Vi bor ikke langt fra den mye omtalte romleiren på Årvoll, og flere naboer har sagt at de kommer til å avlyse ferien i frykt for å bli rundstjålet. Er dette veldig sannsynlig? Barna vil jo så gjerne til Rhodos i to uker.
Leifern Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Det er selvsagt en risiko. Ikke la noe av verdi være utendørs, installer alarm osv. 8
kråkefjas Skrevet 14. juli 2012 #5 Skrevet 14. juli 2012 Jeg vil anslå sannsynligheten for at tomme hus rundt leiren blir loppet for ganske stor. Men jeg syns ikke du skal la det ødelegge ferien din. 7
Gjest Anna Skrevet 14. juli 2012 #6 Skrevet 14. juli 2012 Uavhengig av romfolket ville jeg skaffet alarm. Men jeg ville ikke avlyst ferien. Dere kan vel be naboene om å følge med litt mens dere er borte?
Ryvre Skrevet 14. juli 2012 #7 Skrevet 14. juli 2012 (endret) Allier dere med naboene. De som er hjemme kan kikke etter andres hus mens de er borte Vi måtte gjøre det og vi bor i en liten by, men de hadde raidet hus her i et par uker allerede. Mens vi var borte så jaget naboen min vekk flere faktisk. Og vi måtte ringe politiet en gang for en annen nabo da det plutselig ble lys i vinduet deres. Politiet pågrep en person, mens 3 er fortsatt på frifot Endret 14. juli 2012 av Ryvre 6
Gjest Doh Skrevet 14. juli 2012 #8 Skrevet 14. juli 2012 Får være grenser til krisemaksimering. Be naboen passe på og ta inn post, sette på lys osv. Leiligheten vår ble rundstjålet en kveld for noen år siden, er ikke noe man kan sikre seg helt mot (selv om det hjelper med alarm) 6
Gjest TS Skrevet 14. juli 2012 #9 Skrevet 14. juli 2012 Det blir ikke ikke før om to uker, så jeg håper de har dratt innen da. Samboer har prøvd å overtale foreldrene sine til å passe huset, men de tørr ikke. Har alarm, men er det ikke litt vanskelig å passe på naboens hus om natten? Er det for øvrig trygt å la barna leke ute på kveldstid? Jeg er ikke rasistisk, bare litt engstelig.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #10 Skrevet 14. juli 2012 ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer Anonym poster: 9519ceb6c97e4718acdf75c7aa1a3bc6 4
kråkefjas Skrevet 14. juli 2012 #11 Skrevet 14. juli 2012 ras | is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer Anonym poster: 9519ceb6c97e4718acdf75c7aa1a3bc6 Det er ikke lengre fordommer når det viser seg at samtlige sigøynere i norge er kriminelle. Da er det erfaringer og fakta. 27 1
TheSgirl Skrevet 14. juli 2012 #12 Skrevet 14. juli 2012 Kan da vel ikke la noen romfolk styre livet deres! Dra på ferie! 1
Leifern Skrevet 14. juli 2012 #13 Skrevet 14. juli 2012 Det er ikke lengre fordommer når det viser seg at samtlige sigøynere i norge er kriminelle. Da er det erfaringer og fakta. Neinei, det var jo bare 67 av 68 eller noe sånt. Er jo ikke alle det, må ikke skjære alle over én kam av den grunn! 8
Gjest tina Skrevet 14. juli 2012 #14 Skrevet 14. juli 2012 Dere har alarm og det er bra:) dere kunne jo også installert ett kamera eller noe i hagen som også går til alarmselskapet? ikke avlys ferien iallefall.. men skjønner dere godt... ikke se bort i fra at de kommer å "stjele"vann utemøbler etc...
Gjest Doh Skrevet 14. juli 2012 #15 Skrevet 14. juli 2012 Det blir ikke ikke før om to uker, så jeg håper de har dratt innen da. Samboer har prøvd å overtale foreldrene sine til å passe huset, men de tørr ikke. Har alarm, men er det ikke litt vanskelig å passe på naboens hus om natten? Er det for øvrig trygt å la barna leke ute på kveldstid? Jeg er ikke rasistisk, bare litt engstelig. De kidnapper jo ikke barna dine. Men du kan jo be de holde seg unna leiren eller være med ut for å følge med. Vet jo ikke hvordan sanitærforholdene er der, og ekkelt om de begynner å leke med søppel eller tråkker i avføring. Hvorfor tør ikke foreldrene hans å passe huset? Jeg er ikke noen tilhenger av romfolket og mener at de snylter og stjeler, men har ikke hørt at de er voldelige. Forresten, tør de ikke komme på besøk til dere nå som leiren er i nærheten heller? Om de gjør det tror jeg de bare finner på en dårlig unnskyldning for å slippe. Mange som har innbrudd om natta selv om de er hjemme også. 3
Ryvre Skrevet 14. juli 2012 #16 Skrevet 14. juli 2012 En ting til: Fjern alle smykker og dyre verdisaker som du er spesielt glad i og ikke kan erstattes. Få noen du stoler på til å passe det hos dem eller bruk en bankboks. Innmari kjedelig å miste et gammelt arvesmykke for smykker er det første sigøynere går etter 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #17 Skrevet 14. juli 2012 Kan da vel ikke la noen romfolk styre livet deres! Dra på ferie! Men greit å kunne ha ett liv når man kommer hjem også!<br /><br /> Anonym poster: 9ba8b78056f5f885cf9580cf025fe8cf 7
Gjest Silvermist Skrevet 14. juli 2012 #18 Skrevet 14. juli 2012 Virkelig? Avlyse sydenturen med barna pga. romfolk i hjemtraktene? For å svare på det du spør om: Nei, det er ikke veldig sannsynlig at huset blir robbet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #19 Skrevet 14. juli 2012 Hei! Vi bor ikke langt fra den mye omtalte romleiren på Årvoll, og flere naboer har sagt at de kommer til å avlyse ferien i frykt for å bli rundstjålet. Er dette veldig sannsynlig? Barna vil jo så gjerne til Rhodos i to uker. Er du ikke bittelite flau over å skrive dette? Fint at du er gjest. Innbrudd kan du forebygge, uavhengi av hvem du har som naboer. Det reker da en del narkiser der du bor...du er ikke redd de skal tømme huset ditt da. Anonym poster: bb39460ab1fecfba2cd23785d0f80ef1 9
Gjest gjest17 Skrevet 14. juli 2012 #20 Skrevet 14. juli 2012 Er du ikke bittelite flau over å skrive dette? Fint at du er gjest. Anonym poster: bb39460ab1fecfba2cd23785d0f80ef1 Sier den AnonymeBrukeren... 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå