Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:-) Jeg bare lurte på om noen av dere har testes ut MATIS sin serie for uren/fet hud? (tror det er den grønne serien). Funket det på deg? Har bestilt en haug med produkter (for en ganske dyr penge), uten å ha lest noe om produktene eller hva andre synes først :balltre:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd rensen, toner og serumet. Rensen var jeg ikke superfan av... synes den var for røff, og alt for uttørkende. Men så har jeg fryktelig sensitiv og fuktfattig hud også da, så det er sikkert derfor. Men vil uansett anbefale at du bruker en krem som er veldig rik på fuktighet hvis du skal bruke denne rensen, med mindre du har svært fet hud. Den renset huden veldig godt da!

Toneren var...sånn som de fleste andre tonere :P For å være ærlig så merker jeg som regel ikke så veldig stor forskjell på tonere. Den var frisk og fin, tror den luktet godt, irriterte ikke huden min. Helt standard toner.

Serumet derimot likte jeg veldig godt! Luktet supergodt, og gjorde huden veldig myk og fresh. Irriterte absolutt ikke huden, så god på min veldig sensitive hud også!

...men tok serien urenhetene mine? Nei. Men rensen + toneren var som sagt helt feil for MIN ekstremt fuktfattige og sensitive hud, så tror nok godt den kan funke fint for andre som har en mer passende hud. Det skal også sies at jeg var veldig slurvete med rutinene på den tiden jeg brukte dem, så det betyr egentlig ikke så mye at jeg ikke fikk effekt av dem, haha :P Kunne tenkt meg å prøve serumet på nytt sammen med en annen rutine ellers, tror nok det kunne funket bra!

Anonym poster: 50bd434a7f5e171e9dd3285f801f078f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd rensen, toner og serumet. Rensen var jeg ikke superfan av... synes den var for røff, og alt for uttørkende. Men så har jeg fryktelig sensitiv og fuktfattig hud også da, så det er sikkert derfor. Men vil uansett anbefale at du bruker en krem som er veldig rik på fuktighet hvis du skal bruke denne rensen, med mindre du har svært fet hud. Den renset huden veldig godt da!

Toneren var...sånn som de fleste andre tonere :P For å være ærlig så merker jeg som regel ikke så veldig stor forskjell på tonere. Den var frisk og fin, tror den luktet godt, irriterte ikke huden min. Helt standard toner.

Serumet derimot likte jeg veldig godt! Luktet supergodt, og gjorde huden veldig myk og fresh. Irriterte absolutt ikke huden, så god på min veldig sensitive hud også!

...men tok serien urenhetene mine? Nei. Men rensen + toneren var som sagt helt feil for MIN ekstremt fuktfattige og sensitive hud, så tror nok godt den kan funke fint for andre som har en mer passende hud. Det skal også sies at jeg var veldig slurvete med rutinene på den tiden jeg brukte dem, så det betyr egentlig ikke så mye at jeg ikke fikk effekt av dem, haha :P Kunne tenkt meg å prøve serumet på nytt sammen med en annen rutine ellers, tror nok det kunne funket bra!

Anonym poster: 50bd434a7f5e171e9dd3285f801f078f

Takk for svar, gleder meg til å teste ut serien! Har ganske fet hud, tror aldri jeg har hatt tørr hud før noen plasser på kroppen (bortsett fra den uka jeg testet ut L.A. Minerals, fysj!). Håper den passer for min hud..

Skrevet

Takk for svar, gleder meg til å teste ut serien! Har ganske fet hud, tror aldri jeg har hatt tørr hud før noen plasser på kroppen (bortsett fra den uka jeg testet ut L.A. Minerals, fysj!). Håper den passer for min hud..

Ja hvis du har ganske fet hud kan den nok meget mulig passe for deg! :-) Krysser fingrende for at den funker for deg ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle oppdatere nå, etter nesten to ukers bruk, at produktene er fantastiske! Til og med den uka i måneden hvor de hormonelle kvisene popper frem. Jeg merket det etter dag tre at jeg så og si ikke hadde en eneste kvise, ikke engang slike du bare kjenner under huden som du går å venter på at skal bli drittstore og stygge. Tro meg, jeg hadde mange kviser. Telte dem er en dag, tror jeg kom opp i rundt 40. Etter to uker med disse produktene, er jeg frelst! Skal bli spennende å se hvordan de funker over noen måneder, men jeg vet ihvertfall at MD skal jeg aldri gå tilbake til. Alle syrene og de unaturlige produktene ble for sterke for min hud, og fikk den bare til å produsere mer urenheter. Produktene i MATIS-serien jeg testet har mange naturlige ingredienser, og jeg elsker dem!

Skrevet (endret)

Jeg har kombinert hud som er sensitiv og fuktfattig, og bruker produkter fra både Delicate -, Jeunesse - og Purete - seriene til Matis. Etter at jeg begynte på det grønne serumet har huden min bare vært såå fin! Fått en og annen kvise av og til (men det tror jeg skyldes høy alkoholinntak i det siste), men huden er generelt mye jevnere, porene mindre og dumme bumber/prikker i pannen er borte, samt at prikker på nesen er blitt mindre. Det har kort sagt gjort alt for meg som md formulatoions CCR ikke gjorde!

Kjekt å se at det fungerer for andre også :)

Endret av estella87
  • 2 uker senere...
Skrevet

Dette kunne vært skrevet av meg!! Matis er fantastisk mot uren hud!! Skulle bare visst det for noen år (og tusenlapper!) siden... ;-)

Skrevet

Hvor har du bestilt fra? Jeg har brukt Decleor+MD en stund, men synes ikke huden min har blitt nevneverdig bedre, og har lyst å prøve Matis. Men feelunique sender ikke Matis til Norge, Strawberrynet fører det ikke og på Cheapsmells finner jeg ikke serumet.

Skrevet

Og hvilke produkter er det du bruker? :)

Skrevet

Jeg har også brukt Decleor og Md formulation i flere år. Ikke fjernet det problemet nevneverdig, jeg ble heller mer irritert i huden. Men jeg ga det tid og håpet det ville bedre seg. Så ikke alle produkter passer for alle. Jeg har veldig sensitiv hud. Slik har jeg blitt fornøyd med huden, og det på ganske kort tid :

- GRØNN OG ROSA SERIE FRA MATIS: purifying gel, pure lotion, intens purity serum ( morgen og kveld) og deretter delicate moisturising cream om dagen og C+ nattkrem fra Decleor ( denne tåler jeg, den er nydelig og demper røde merker i huden)

-Å KUTTE NED PÅ MELKEPRODUKTER (spiser ikke ost, youghurt, melk++) daglig. Spiste myyyye av dette før. Så forskjell med en gang jeg begrenset inntaket)

-daglig inntak av NATTLYSOLJE og ZINK

-FUKTIGHETSMASKE 1 gang i uka!!!

Dette har funket veldig bra for meg. Derfor anbefaler jeg det. Men alle er forskjellige, og responderer ulikt....

Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har sett purity serumet hos cheapsmells før. Så de får den sikkert inn ved neste forsyning. Men er jo umulig å si når det blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...