Gå til innhold

Dere som "bare" jobber hver 3. helg eller annenhver/hver 4. helg. Tjene nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jobber på sykehjem nå i sommeren, og vil gjerne jobbe her etter sommeren også men da begynner jeg på skole og får nok ikke jobbet like mye. Hadde dog ønsket å jobbet endel vakter i ukene men vet ikke om det er ledig. Men hører noen "bare" jobber hver 3.helg... synes det høres så lite ut... så dere som jobber hver tredje... som ufaglært pleiemedhjelper ved sykehjem, HVOR mye får dere i mnd??

Lurer på om jeg må ha to jobber.. eller hva..?? Vet faktisk ikke hva timelønna mi er nå.. kan tenke meg den ligger på 133,- eller noe, får vite det om ti dager.. da jeg får lønn. Er privat sykehjem.

Anonym poster: d112a7afd8dc56c55d8ae39b12974b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jobbe oftere også om de har ledige vakter. men ikke 3 søndager på rad, og jeg tror også lørdags kveld hører med det, for da blir det brudd på loven. ( det er ikke alle plasser like nøye på det, så mulig det går også )

AnonymBruker
Skrevet

men spm er hvor mye man tjener... lurer på om det er nok liksom.. kan gjerne jobbe utenom om det er mulighet for det, håper det i hvertfall. Vil helst ikke jobbe andre steder, trives så godt i jobben. Og skal utdanne meg til sykepleier til våren igjen..

Anonym poster: b5754ee9f6220551a60a8921a90ad028

AnonymBruker
Skrevet

når jobbet for assistentlønn (i kommunen) hver 3. helg (10 % stilling) hadde jeg i underkant ca 2700 kr i fastlønn utbetalt hver måned ( dette er 2 år siden).

Gikk helt greit det (hadde jo lån+stipend i tillegg) :-) Men jeg synes det ble lite jobbing da, man begynner liksom litt på nytt hver gang man har vakt fordi man er der så sjeldent. På en annen side så er det jo stort sett en del ekstravakter å få, særlig innen helse og omsorg. Da får man jobbet litt mer (ergo: bli ordentlig kjent med eventuelle brukere, rutiner, får en "fastere fot" innenfor + mer penger :-P)

Anonym poster: 9e0dad07eb2800bbec0672c1d0901c5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange ansatte det er der du jobber, men jeg har aldri opplevd at man på et sykehus, sykehjem eller diverse institusjoner med ansatt pleiepersonell ikke kan få ekstravakter. Jo flere ansatte, jo større sjans for ledige vakter. Det er mye korttidssykdom og det er mye syke barn, og kvinner er som kjent oftere hjemme med barn enn menn. Det er veldig vanlig å få en liten fast helgestilling som i praksis blir at man får tilbud om flere vakter i uka også.

Anonym poster: 91a96dde7087d2cbe6467db133e6cc9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...