Gå til innhold

Grønne øyne- øyenskygge

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har du noen anbefalinger på hva jeg kanskje kler? Bruker bare mørkebrun nå..Kan jeg bruke gønn? Hvaslags grønnfargeda i tilfelle? Har ganske mørk grønnfarge på øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har grønne øyne og bruker også en grønn øyenskygge, ikke skarp eller lys grønn, kanskje mer olivenfarget? Lillatoner er også fint synes jeg. Men jeg synes også det kommer ann på hud- og hårfargen, jeg har selv mørkt hår og ganske "varm" hud, jeg vet noen som har grønne øyne med blek hud og lyst hår og de passer ikke de samme fargene som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, gylne/varme bruntoner er også veldig pent synes jeg, spesielt til hverdags når sminken kanskje ikke skal være like synlig som til fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mørke grønne øyne og bruker som regel bruntoner, lilla og grått og ja...mange forskjellige. Kommer litt ann på hvilke farger jeg har på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe i.i

Jeg har grønne øyne og bruker det meste av farger, men syns de virker ekstra grønne om jeg bruker lillatoner eller olivengrønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal vite nøyaktig hva du kan bruke av farger kan du gå å ta en fargeanalyse for å finne ut om du er vinter/vår/sommer/høst.

Først da kan du finne ut hvilke farger du ser bra ut i.

Ingen her kan si hva du kan bruke av farger, eller si hvilken årstid du er, det må du prøve ut ved å holde forskjellige farger opp mot ansiktet og se hvordan fargene virker på huden din. En vinter kan f.eks ikke bruke gult eller oransje eller mosegrønt fordi disse fargene gjør huden veldig blek og sykelig.

Når det gjelder øyenfarge; lilla er forsterkerfargen til grønt, dvs at lilla forsterker det grønne i øynene dine, rødt fremhever det grønne fordi rødt og grønt er komplimentærkontraster. Du bør imidlertid være litt forsiktig med å bruke rødt da det kan få enkelte mennesker til å virke litt "slitne" og "trøtte" (du vet; har du grått mye/sovet lite kan huden rundt øynene være røde og hovne....)

Generelt er det ingen regler for farger på øyenskygger!

Du kan bruke det du vil, når du vil, hvordan du vil!

Men lilla er den fargen som er finest til grønne øyne.

En annen farge som absolutt alle kan bruke, det være seg på klær eller sminke, er turkis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...