Gå til innhold

Kan man krympe en badedrakt ned en størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en badedrakt med hold-in fra nettet, og da jeg fikk den i dag merket jeg at den EGENTLIG er en størrelse for stor. Den størrelsen jeg ville ha var utsolgt, og siden de anbefaler å kjøpe en størrelse større en normalt når det er hold-in så tok jeg sjansen. Den sitter greit på, men henger litt over rumpen, har ikke god nok hold-in-effekt på magen, og sitter ikke optimalt over brystene. Er det mulig å krympe denne så den blir litt mindre? Har ikke vasket den enda, og det er mulig den krymper litt da. Jeg har ikke tørketrommel, men kan låne hos mamma, dersom det kanskje virker.. Skal uansett bestille en annen en, i mindre størrelse, har jeg funnet ut, men hadde vært greit å få denne til å passe litt bedre også.. Er det noe vits i å ta sjansen på å krympe, eller vil jeg ende opp med dårlig passform og slitasje på stoffet?

Gjest Pheel
Skrevet (endret)

Propp i deg chips og sjokolade heller, så passer den nok fint over baken etter en stund. ;-)

Skal nok ikke gå å krympe badetøy.

Endret av Pheel
Skrevet (endret)

Har prøvd å vaske den på 40/60 graders vask, og føne den med hårføner, men ingenting hjalp. Har i dag bestilt to nye badedrakter i mindre størrelse, så får satse på at jeg får dem før jeg skal til syden. Kunne ha returnert badedrakten (før jeg vasket den) men jeg reiser til syden om en og en halv uke, og da tar jeg ikke sjansen på at den kommer raskt nok frem. Bestilte fra http://ukswimstore.com og retur til Storbritannia samt ny forsendelse derfra til Norge tror jeg ikke går så raskt.

Du har nok rett i at det ikke er så lett å krympe badetøy. Den sitter greit, så jeg får bare bruke den i bassenget på hotellet, og satse på at de andre passer bedre til strandbruk. Jeg må nok spise en GOD DEL før det legger seg på rumpen min, for jeg er en person som legger på meg på magen, har den kulemagen, med slank rumpe, lår og lekre legger, så det var derfor jeg ville ha hold in på magen. ;)

Endret av Kjemi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...