Gå til innhold

Sozopol, Bulgaria

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er egentlig ikke særlig glad i charterferier, men trengte virkelig litt sol nå. Kjøpte fly og hotell hver for seg, og tror vi har funnet et hotell litt utenfor det verste maset, og på det som virker som et litt ok sted. Noen som har vært i Sozopol her og har erfaringer og anbefalinger? Er det en hyggelig plass, eller er det veldig turistifisert? Hvordan er strendene?<br /><br /> Anonym poster: 94834eec030dd29203dbd286f48f22ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at Sozopol er en nydelig liten plass, en gammel fiskelandsby som fremdeles har den "autentiske auraen" over seg. :) Ekstremt, ekstremt billig, da det er gjerne her østeuropeerne ferier (f.eks tsjekkere, russere etc).

Strendene synes jeg er veldig flotte, jeg likte meg veldig godt. Det er klart, det er turister, men ikke på den måten man har på de typiske charterstedene. Sozopol er mer preget av nære familiehotell framfor store resorter.

Sozopol er delt inn i den nye og den eldre bydelen, vi bodde litt utenfor den nye delen, men det tok ikke lang tid å gå inn til den eldre bydelen. Her er det kjempekoselig, og vi besøkte faktisk utendørskino der. Uansett, billig og god mat, hyggelige mennesker og fine strender. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar, da begynner jeg å glede meg litt! :) Var dere på noen utflukter, f.eks båtturer? Er det noe spesielt av severdigheter man bør sjekke ut i nærområdene? Har hørt litt dårlig om maten i Bulgaria.. Hvordan opplevde dere den?<br /><br /> Anonym poster: 94834eec030dd29203dbd286f48f22ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var god, men så er jeg litt "safe" i kosten, dvs at jeg nok spiser mye pasta/pizza og den typen mat, men også litt bulgarsk mat (jeg liker å både smake og samtidig spise det jeg liker og er vant med, hvis jeg skal være så ærlig). Man får alle typer mat der, du bør smake bulgarske pannekaker, veldig gode! :)

Vi reiste jo da med lokalbuss (hvilket var en opplevelse!) til Burgas, var også innom Sunny Beach. Kikket litt i butikker og det er jo litt annerledes enn Sozopol som er veldig liten i forhold. Var ikke på noen båtturer, men kunne sikkert vært flott hvis vi hadde vært lenger enn en uke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...