MarianneE Skrevet 12. februar 2004 #1 Skrevet 12. februar 2004 I forbindelse med ByLarm spiller P3 bare norsk musikk idag. Det synes jeg er supert, for det er så utrolig mye bra norsk musikk som "drukner i mengden" Dette burde de gjøre oftere!
Donnie Darko Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 Ja.. skjønner hva du mener! alt for lite Dimmu Borgir, Mayhem, Immortal og satyricon på radioen
MarianneE Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2004 Ja.. skjønner hva du mener! alt for lite Dimmu Borgir' date=' Mayhem, Immortal og satyricon på radioen[/quote'] Eh....... var kanskje ikke akkurat de banda jeg tenkte på, da.....
Donnie Darko Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 Eh....... var kanskje ikke akkurat de banda jeg tenkte på, da..... Men dette er jo norsk musikk av beste kvalitet som blir direkte neglisjert av norsk media
Gjest Coolaid Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Og kanskje en grunn til det......I forhold til annen pop/rock musikk er det en svært liten gruppe i Norge som hører på disse bandene....... Men all respekt til Petre, virkelig en kanal som satser på norskt.....
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 I forbindelse med ByLarm spiller P3 bare norsk musikk idag. Dette burde de gjøre oftere! Enig!!! Masse Jan Werner!!!!
MarianneE Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2004 Enig!!! Masse Jan Werner!!!! JAAAAAA
Gjest Tristessa Skrevet 14. februar 2004 #8 Skrevet 14. februar 2004 Tror ikke jeg hørte Jan Werner en eneste gang i løpet av de to-tre timene jeg hørte på p3. Passer vel ikke helt inn i kanalens musikkprofil? Og takk for det...
Donnie Darko Skrevet 18. februar 2004 #9 Skrevet 18. februar 2004 Ja! sikkert derfor både Dimmu borgir og Satyricon lå på 1 og 2 plass på vg lista Du må snu på dette. Disse bandene selger kansje ikke så mye i Norge som andre artister FORDI media neglisjerer dem.. ikke omvendt! Bare se på Europa, Asia og USA! Der selger de mye mer fordi de faktisk får litt oppmerksomhet i media! Dimmu Borgir havna faktisk på billboard lista i USA Noe som kun A-HA har gjort før dem. Det blir jo litt patetisk når VG/Dagbladet hyper en norsk artist som har solgt 10 000 skiver og driter i Norske blackmetal artister som selger flere 100 000 eller Dimmu som har pasert millioner av solgte plater.. Eller hva med Inferno festivalen i Oslo? Sist jeg var der møtte jeg en busslast med fans og presse fra Sør-amerika! Men det sto null og niks om festivalen i akersgata avisene! Noe her henger ikke på greip! Problemet er at denne musikkstilen ofte blir avvist som et umodent ungdomsopprør og er kansje ikke trendy nok for de caféintelektuelle synserne som regjerer kulturbildet i avisene. Denne musikken er hvis man faktisk gidder og analysere den, noe av det mest inteligente og poetiske man kan lytte til.. Med unntak av klassisk musikk. Det at den ikke blir tatt på allvor irriterer meg og svært mange andre (selvom det blir for mye å forlange at alle skal skjønne den).
VesleBråka Skrevet 18. februar 2004 #10 Skrevet 18. februar 2004 Musikken til Dimmu Borgir kan bare være så intelligent den vil for meg, det er stygt og bråkete
Gjest ikke innlogget Lula Skrevet 18. februar 2004 #11 Skrevet 18. februar 2004 Enig!!! Masse Jan Werner!!!! Det er vel forkjell på NORSK MUSIKK, og UTENLADNSK musikk sunget av en Nordmann???????
Gjest Myumi Skrevet 18. februar 2004 #12 Skrevet 18. februar 2004 Jan Werner på p3 tror ikke hans musikk hører hjemme på den kanalen, Gay FM derimot- der hører han hjemme.
Glitterchick Skrevet 18. februar 2004 #13 Skrevet 18. februar 2004 At petre vier en hel dag til norsk musikk er kjempebra, men jeg er ikke enig i at norsk media neglisjerer norsk metal. De har blitt mye bedre med årene, f. eks. så har Satyricon vært playlistet på petre, både Spellemannsprisen og Alarm har egen metallkategori, petre har både Ambolt og Pyro dedikert til metall (selv om Pyro er mer puddel...), alle de største avisene og magasinene har nå anmeldere som tar seg av metallutgivelser (og kompetansen har også blitt høyere blant dem), Svisj har fått ett eget svisj-show dedikert til metall, Blender bruker mye tid på metall, Infernofestivalen får enormt mye oppmerksomhet, også fra trauste medier som Dagsrevyen etc. ZTV har eget metallshow, og playlister også endel metall på de vanlige spillelistene... .. så nei, jeg er ikke enig i at metall blir oversett og neglisjert i norske medier.
Donnie Darko Skrevet 18. februar 2004 #14 Skrevet 18. februar 2004 At petre vier en hel dag til norsk musikk er kjempebra, men jeg er ikke enig i at norsk media neglisjerer norsk metal. De har blitt mye bedre med årene, f. eks. så har Satyricon vært playlistet på petre, både Spellemannsprisen og Alarm har egen metallkategori, petre har både Ambolt og Pyro dedikert til metall (selv om Pyro er mer puddel...), alle de største avisene og magasinene har nå anmeldere som tar seg av metallutgivelser (og kompetansen har også blitt høyere blant dem), Svisj har fått ett eget svisj-show dedikert til metall, Blender bruker mye tid på metall, Infernofestivalen får enormt mye oppmerksomhet, også fra trauste medier som Dagsrevyen etc. ZTV har eget metallshow, og playlister også endel metall på de vanlige spillelistene... .. så nei, jeg er ikke enig i at metall blir oversett og neglisjert i norske medier. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215258
Glitterchick Skrevet 18. februar 2004 #15 Skrevet 18. februar 2004 For det første har vel Dimmu opptrådt på Spellemannsprisen før (If I remember correctly), for det andre er de ikke de eneste som blir forbigått her, jeg siterer VG: Ifølge kilder utgår elektronika, folkemusikk og barneplater samt ytterligere fire andre kategorier, hvor også «mannlig popsolist» nevnes. Om det stemmer, sendes også Thomas Dybdahl, Julian Berntzen og Even Johansen ut av rampelyset. Og jeg sa heller ikke at det er perfekt, men metallfansen er veldig flinke til å hyle opp om at de blir forbigått osv. Og hvis de ikke blir det, så er de fornærmet over at artiklene ikke har riktig vinkling, får en skive dårlige kritikker så kan ikke kritikern nok om genren osv. Poenget er at for noen år tilbake så ja, metall ble forbigått i Norge selv om det var stort i utlandet, det er jo en grunn til at de fleste norske metallband er signa på utenlandske selskaper, men det er ikke nødvendigvis slik lengre. Hvis du ser på eksemplene mine over vil u se at metall får mer oppmerksomhet i Norge enn noensinne før, og mer ann andre genre som er like poppis.
Donnie Darko Skrevet 18. februar 2004 #16 Skrevet 18. februar 2004 For det første har vel Dimmu opptrådt på Spellemannsprisen før (If I remember correctly), for det andre er de ikke de eneste som blir forbigått her, jeg siterer VG: Og jeg sa heller ikke at det er perfekt, men metallfansen er veldig flinke til å hyle opp om at de blir forbigått osv. Og hvis de ikke blir det, så er de fornærmet over at artiklene ikke har riktig vinkling, får en skive dårlige kritikker så kan ikke kritikern nok om genren osv. Poenget er at for noen år tilbake så ja, metall ble forbigått i Norge selv om det var stort i utlandet, det er jo en grunn til at de fleste norske metallband er signa på utenlandske selskaper, men det er ikke nødvendigvis slik lengre. Hvis du ser på eksemplene mine over vil u se at metall får mer oppmerksomhet i Norge enn noensinne før, og mer ann andre genre som er like poppis. Du har på en måte rett.. Du kan sakene dine, det skal du ha. Men det er jo slik at hver gang akersgata jornalistene stikker nesa si inn i miljøet så er det sjelden for å komentere musikken.. De rir fortsatt på det som skjedde i scenen på 90 tallet.
Glitterchick Skrevet 18. februar 2004 #17 Skrevet 18. februar 2004 Du har på en måte rett.. Du kan sakene dine, det skal du ha. Takktakk! Men det er jo slik at hver gang akersgata jornalistene stikker nesa si inn i miljøet så er det sjelden for å komentere musikken.. De rir fortsatt på det som skjedde i scenen på 90 tallet. Selvfølgelig, er enig med deg i det. Se bare på likskjender-saken, det ble lagt stor vekt på at han var i metallmiljøet, men ikkeno vekt på at han også var en del av narkomiljøet. Og når man er vant til det, blir det vanskelig å stole på journalister. Men ting er i endring, enhver reportasje om metall blir ikke fulgt opp med bilder av brennende kirker, på samme måte som enhver sak om klubbmusikk ikke lenger blir fulgt opp av bilder av piller. Og status for norsk metall er enormt mye høyere nå enn for noe år tilbake. Problemet da, er at gamle gutta ikke vil at det skal bli kommerst, ikke sant? Så man vil alltid ha kritikere av hvordan trenden utvilker seg.
MarianneE Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #18 Skrevet 18. februar 2004 Jan Werner på p3 tror ikke hans musikk hører hjemme på den kanalen' date=' Gay FM derimot- der hører han hjemme.[/quote']
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå