rakianne Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 Har overtatt en stor lakkert furubenk i trehvitt. Jeg har lyst å male denne hvit, men vet ikkke hvordan jeg går frem. Bør den pusses først, eller kan jeg bare kjøpe hvitmaling og sette i gang med malerkost??
skrue Skrevet 14. juli 2012 #2 Skrevet 14. juli 2012 Furu. Du bør først ha på kvistlakk, så grunning, så maling. Jeg påfører alt to ganger. Søk litt på nett om kvistlakk og sperregrunning så finner du mange beskrivelser.
Gjest gjest17 Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Siden den er lakkert må du kanskje pusse den ned? Ellers er vel prosedyren slik som skrue beskriver. Mulig det selges en heftgrunn du kan bruke og da slippe å pusse den ned, hør med dem på din lokale malerbutikk :-)
rakianne Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2012 Takk for svar. Leita litt nå, og fant ut at det fins en egen kvistlakk og sperregrunning i ett.Går for den varianten tenker jeg. Latskapen lenge leve... Men slipper jeg da å pusse den tror dere?
kalinka85 Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Jeg har malt et lite vitrineskap i furu. De på malebutikken anbefalte kvist-og sperregrunn i ett, det gikk supert. Latskap? Hvorfor skal man bruke timehvis med å lakje hver enkelt kvist når det finnes produkter som gjør at man slipper det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå