Gå til innhold

Tilbehør til kalv?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest17
Skrevet

Hva bruker dere som tilbehør til kalv? Har en stor kalvebiff liggende, men kunne tenkt meg å hatt noe annet tilbehør en det standard biff tilbehøret... :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye godt man kan ha som tilbehør til kalv! :spise:

Jeg liker å lage tilbehør som har litt italiensk tilsnitt, og bruke milde grønnsaker til kalv. Feks artisjokker og fennikel synes jeg egner seg godt. Artisjokkene konfiterer jeg i olivenolje ved svak varme, fennikelbåter kan feks kokes i hvitvin - begge deler med feks urter og hvitløksskiver i.

Risotto til kalv er også godt. Gjerne med artisjokker der også, eller med fennikel og spinat, eller med div. sopp (ikke så sesongriktig nå), eller safranrisotto (risotto milanese), da gjerne med et dryss gremolata (persille, hvitløk, sitronskall) over ved servering. Og masse revet parmesan i risottoen selvsagt, uansett type.

Et tredje forslag kan være gnocchi, surret i salviesmør, og med parmesan også her.

I tillegg liker jeg en form for ovnsbakte tomater til kalv. Gjerne bakt lenge ved veldig svak varme, slik at de blir ekstra konsentrerte i smaken. Og diverse ting av sopp, om du ikke synes det blir for biffaktig, da. Feks den kremede soppen i denne oppskriften: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Storfe/Kalvefilet-med-kremet-sopp-og-bakt-tomat (der sherryeddiken gjør hele forskjellen).<br /><br /> Anonym poster: e930e47ecb27c0428ccf3d12fade3b97

• Liker 2
Gjest gjest17
Skrevet

Tusen takk for kjempebra tips! Skal helt klart prøves ut :-)

AnonymBruker
Skrevet

Erter, kjøtt og flesk.

Anonym poster: 588a52e435f8fdd425cb0d93e2584aaf

Skrevet

Erter, kjøtt og flesk.

Anonym poster: 588a52e435f8fdd425cb0d93e2584aaf

Interessant tilbehør til kalv. :fnise:

Jeg heller mer til rådene fra AB over her, må jeg si.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...