Gå til innhold

Forslag til spisebord som tåler småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, er jeg på utkikk etter et nytt spisebord. Det skal fungere som kombinert kjøkkenbord og spisestuebord. Det kan godt være så stort at det er plass til fire stoler på hver side. Jeg har to små barn (den ene er ikke født ennå), så bordet bør tåle melk og annet søl, pluss at det må ha en slitesterk overflate som tåler at ungene tegner og gjør lekser ved det. Samtidig bør det være litt stilig, sånn at det passer i en moderne spisestue. Jeg har grå vegger og en varm brunfarge på gulvet (nesten som skipsgulv).

Jeg har sett litt på Torsby bord fra IKEA, men ser gjerne på andre alternativer. Er det noen som har erfaring med massivt tre? Det kan vel pusses/slipes hvis det blir slitt. Eller er det upraktisk når man har småbarn?

Jeg tar gjerne imot forslag til stoler også. I dag har vi skinnstoler i spisestua, men vi ønsker ikke skinn i de stolene vi skal bruke til hverdags. De kan gjerne ha stofftrekk el.l. Og så er det det samme kravet til at de må passe inn i en moderne spisestue.

Fyr løs!

Endret av Marikke
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for massivt og lakkert tre, kan som sagt slipes og lakkes på nytt hvis det trengs etter hvert. Angående stoler ville jeg gått for solide stoler (som tåler klatring) med seter i et materiale som avstøter smuss, evt. med avtakbare og vaskbare trekk. Ville tenkt mer på det praktiske enn det estetiske så lenge det er små barn i huset.

Anonym poster: 2d905f510f8bea1e52383687b1a7bdc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...