AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg jobber som kasserer på en dagligvarebutikk, og det er noen ting jeg lurer oppriktig på som jeg ikke kan spørre mine kunder på arbeid. 1. Hvorfor bruker ikke du skillepinnen? 2. Mener du det er ok å gå for å hente flere varer etter du har lagt varene dine på disken? I så fall: hvorfor det? Altså, hva tenker du? 3. Hvorfor sier du alt du skal med en gang? Eksempel: Jeg: Hei! Kunde: Hei, jeg skal ta ut 400 kroner, en otrivin med mentol, 3 poser og petterøes 3 med papir. Jeg vil ha pengene i hundrelapper. Jeg: Åhh, ok? (Hva sa du nå?) Jeg spør ikke for å være spydig altså, forstår at det kan virke sånn. Jeg lurer bare oppriktig på hva dere som gjør dette tenker. Anonym poster: f26634dc51631fe4941220a1be2dd13f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 13. juli 2012 #2 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg kan bare svare for spørsmål 2, og ja jeg mener det er ok å gå å hente varer etter at man har lagt det på båndet. Har man glemt noe skal man selvfølgelig få lov å gå å hente det. Skjønte ikke helt hvorfor du synes det er irriterende? Er vel ikke sååå mange som vandrer rundt å tar seg godt tid når det står andre i kø? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 13. juli 2012 #3 Del Skrevet 13. juli 2012 Angående nummer 3, så sier jeg gjerne alt mens du slår inn fordi jeg er redd for at du "avslutter" handlingen på et vis og eventuelt må hente opp regningen på nytt for å legge til det jeg skal ha. Aner ikke om det er sånn kassene fungerer, men :gjeiper: Har selvfølgelig ikke noe i mot å gjenta meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 13. juli 2012 #4 Del Skrevet 13. juli 2012 1. Jeg bruker den. 2. Jeg gjør dette så å si aldri, men om jeg gjør det, så gjør jeg det kun om jeg føler meg sikker på at jeg rekker det innen personen i kassen får slått inn alle de andre varene. 3. Aldri gjort noe lignende. Nyter ikke tobakk. Har hendt at jeg har bedt om å få penger, og så har jeg glemt det etter at kortet er dradd og kassapersonen må minne meg på det før jeg går.. Sikkert stress å jobbe i kasse, ikke alle kunder som er like greie å ha med å gjøre som meg. Som kunde er det mest irriterende at det bare er fritt fram når en ny kasse åpnes. Var i utlandet i sommer, og i skikkelige dagligvarebutikker der var det én kø for alle, hvor man fikk beskjed om hvilken kasse man skulle gå i av et automatisk system. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #5 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg jobber som kasserer på en dagligvarebutikk, og det er noen ting jeg lurer oppriktig på som jeg ikke kan spørre mine kunder på arbeid. 1. Hvorfor bruker ikke du skillepinnen? 2. Mener du det er ok å gå for å hente flere varer etter du har lagt varene dine på disken? I så fall: hvorfor det? Altså, hva tenker du? 3. Hvorfor sier du alt du skal med en gang? Eksempel: Jeg: Hei! Kunde: Hei, jeg skal ta ut 400 kroner, en otrivin med mentol, 3 poser og petterøes 3 med papir. Jeg vil ha pengene i hundrelapper. Jeg: Åhh, ok? (Hva sa du nå?) Jeg spør ikke for å være spydig altså, forstår at det kan virke sånn. Jeg lurer bare oppriktig på hva dere som gjør dette tenker. Anonym poster: f26634dc51631fe4941220a1be2dd13f 1. Bruker skillepinnen når det er nødvendig. Eller så venter jeg til båndet har gått en stund før jeg legger på varene. 2. Har aldri gjort det. Ikke tenkt på det. 3. Om jeg skal ha 400 over, sier jeg det etter siste vare er pippet inn. Ellers er det ingen ting annet jeg skal ha med kassadamen/mannen så det har jeg ikke gjort. Har jobbet i butikk selv, og det som irriterte meg, var at folk absolutt skulle åpne og ødelegge mange varer bare for å se inni. Man trenger ikke å åpne en eske med skruer om pakningen er gjennomsiktig. Ikkesant! Er ikke lett å forstå seg på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #6 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg kan bare svare for spørsmål 2, og ja jeg mener det er ok å gå å hente varer etter at man har lagt det på båndet. Har man glemt noe skal man selvfølgelig få lov å gå å hente det. Skjønte ikke helt hvorfor du synes det er irriterende? Er vel ikke sååå mange som vandrer rundt å tar seg godt tid når det står andre i kø? Det er irriterende fordi at det skaper kø. Om noen skal hente noe, og det ikke kommer noen i mellomtiden er det selvsagt helt i orden. Er ikke sånn at det ødelegger dagen min eller noe, er bare noe jeg har lagt merke til. Har heldigvis mellomkundefunksjon :D. Anonym poster: f26634dc51631fe4941220a1be2dd13f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _La Femme Skrevet 14. juli 2012 #7 Del Skrevet 14. juli 2012 1. Hvorfor bruker ikke du skillepinnen? Jeg bruker den stort sett bestandig, men noen ganger er det jo strengtatt ikke nødvendig, eller? Hvis personen foran meg kjøper 1 flaske brus, og det er god avstand fra mine varer til brusflasken...? 2. Mener du det er ok å gå for å hente flere varer etter du har lagt varene dine på disken? I så fall: hvorfor det? Altså, hva tenker du? Det er ganske sjeldent jeg gjør dette også, men.. hvis det er en kort, kort kø og jeg skal ha èn ting som jeg vet hvor er og kan hente fort, løper jeg kjapt og henter det. Det tar jo ca. 20-30 sekunder, og det blir jo dumt hvis jeg først skal betale varene mine, for så å gå inn igjen, dra kortet mitt på nytt for å kjøpe den ene varen. 3. Hvorfor sier du alt du skal med en gang? Jeg sier ikke alt på en gang, men jeg prøver å få litt fortgang på sakene med å f.eks. si "har du pose?" før jeg blir spurt om jeg vil ha pose, slik at jeg kan begynne å pakke i varene mine mens du slår de inn på kassen, sånn at jeg blir fort ferdig og det er plass til neste person som skal handle. Og trenger jeg å ta ut penger, prøver jeg å nevne det mens jeg selv husker det og før du bak kassen er ferdig med å slå inn varene og skal ha betalingen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candy Pie Skrevet 14. juli 2012 #8 Del Skrevet 14. juli 2012 1. Bruker den ikke. Enten holder jeg varene eller så ligger i kurven eller noe 2. Om man har glemt mel f.eks må man jo få lov til å hente det ? 3. Sier ikke alt jeg skal ha på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 14. juli 2012 #9 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg jobber som kasserer på en dagligvarebutikk, og det er noen ting jeg lurer oppriktig på som jeg ikke kan spørre mine kunder på arbeid. 1. Hvorfor bruker ikke du skillepinnen? 2. Mener du det er ok å gå for å hente flere varer etter du har lagt varene dine på disken? I så fall: hvorfor det? Altså, hva tenker du? 3. Hvorfor sier du alt du skal med en gang? Eksempel: Jeg: Hei! Kunde: Hei, jeg skal ta ut 400 kroner, en otrivin med mentol, 3 poser og petterøes 3 med papir. Jeg vil ha pengene i hundrelapper. Jeg: Åhh, ok? (Hva sa du nå?) Jeg spør ikke for å være spydig altså, forstår at det kan virke sånn. Jeg lurer bare oppriktig på hva dere som gjør dette tenker. Anonym poster: f26634dc51631fe4941220a1be2dd13f 1. Jeg bruker skillepinne hvis det er tilgjengelig. 2. Hvis jeg har glemt en vare, det er lite kø,og jeg vet hvor jeg finner varen, så skynder jeg meg og henter den. Men er irriterende hvis det er noen som har glemt egg, smør og hundreogørten ting som de ikke vet hvor er. Så de kan jeg ikke svare for. 3.Aldri opplevd det, kun uttak og paracet samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #10 Del Skrevet 16. juli 2012 Bruker alltid skillepinne og legger den til og med på etter at jeg har lagt på egne varer for å gjøre det enklere for nestemann. Anonym poster: b8f0aeb5b76396dd3aaf9eb8e4d8d769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #11 Del Skrevet 16. juli 2012 2. Mener du det er ok å gå for å hente flere varer etter du har lagt varene dine på disken? I så fall: hvorfor det? Altså, hva tenker du? Jeg har også lurt på hva folk tenker når de gjør dette. Antagelig som de som skriver her, at de tror det skal ta bare noen sekunder. Noe det sjelden gjør. Når det gjelder skillepinner så er det ikke alltid nok av dem i kassa. Da prøver jeg å lage stor avstand på båndet så det skal bli tydelig hvor skillet går, men har opplevd at varene mine blir slått inn sammen med de som ligger en halvmeter foran. Anonym poster: 6f7a6e85b86f5e5c888d3042e2e79147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 16. juli 2012 #12 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg kan bare svare for spørsmål 2, og ja jeg mener det er ok å gå å hente varer etter at man har lagt det på båndet. Har man glemt noe skal man selvfølgelig få lov å gå å hente det. Skjønte ikke helt hvorfor du synes det er irriterende? Er vel ikke sååå mange som vandrer rundt å tar seg godt tid når det står andre i kø? Det er overraskende mange som gjør nettopp det der. De aller fleste sprinter inn i butikken rett til der den ene varen de glemte å ta med ligger, men noen bestemmer seg for å ta en ny runde og kommer gjerne tilbake med fem-seks varer fra hele butikken. Det er disse man irriterer seg over, for de sier gjerne; Jeg skal bare hente en ting til. Ja, da sitter jeg der og venter på den ene tingen, mens køen vokser, folk blir irriterte og spør om jeg ikke kan sette den på vent og ta deres varer i mellomtiden. Men jeg vet jo at de er på vei tilbake med den ene tingen de glemte, så jeg sitter der pliktskyldigst og venter på dem. Så når de kommer tilbake til kassa alt mellom ett og fem minutter seinere, med alt fra tre til ti varer mer, er det meg og kundene i køen det går utover. Særlig meg, for jeg må ta all kjeften fra kundene bak dem, og de selv strutter rundt som om de er alene i verden. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 17. juli 2012 #13 Del Skrevet 17. juli 2012 Det er overraskende mange som gjør nettopp det der. De aller fleste sprinter inn i butikken rett til der den ene varen de glemte å ta med ligger, men noen bestemmer seg for å ta en ny runde og kommer gjerne tilbake med fem-seks varer fra hele butikken. Det er disse man irriterer seg over, for de sier gjerne; Jeg skal bare hente en ting til. Ja, da sitter jeg der og venter på den ene tingen, mens køen vokser, folk blir irriterte og spør om jeg ikke kan sette den på vent og ta deres varer i mellomtiden. Men jeg vet jo at de er på vei tilbake med den ene tingen de glemte, så jeg sitter der pliktskyldigst og venter på dem. Så når de kommer tilbake til kassa alt mellom ett og fem minutter seinere, med alt fra tre til ti varer mer, er det meg og kundene i køen det går utover. Særlig meg, for jeg må ta all kjeften fra kundene bak dem, og de selv strutter rundt som om de er alene i verden. *sukk* Da har jeg nok vært heldig og aldri opplevd dette når jeg har vært å handlet. 5 minutter synes jeg hørtes voldsomt lenge ut, så forhåpentligvis tilhører det kanskje sjeldenhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belle_ Skrevet 17. juli 2012 #14 Del Skrevet 17. juli 2012 Du har jobbet for lenge i dagigvarebutikk når du begynner å irritere deg over slikt. Har jobbet i dagligvarebutikk selv, hatet kundene på slutten. Den jobben er virkelig ikke for alle, var heldigivs bare en ekstrajobb for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 19. juli 2012 #15 Del Skrevet 19. juli 2012 Det går i perioder, noen ganger hater man folk generelt, andre ganger ikke. Men så lenge jeg gleder meg til å gå på jobb, fortsetter jeg med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #16 Del Skrevet 20. juli 2012 Bruker skillepinne, henter ikke varer etter at jeg har lagt tingene på disken og sier ikke alt på engang Anonym poster: 6ae54018303fee31141eeb398e4ab49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå