Gå til innhold

Nike Lunarglide+3/Free - Noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Leter etter nye, freshe sko til å trene i, skal være premie for det første målet nådd (når den tid kommer) i denne nye tilværelsen. Og jeg tror så absolutt på at om du har litt freshe sko og klær, så hjelper det på de dagene det er LITT vanskeligere å komme seg ut i marka eller inn på senteret.

Derfor har jeg lagt min elsk på Nike sine Lunarglide+ 3

http://www.gmax.no/p...CFUcwmAodDGgUfA

og Nike Free Run 3

http://store.nike.co...864/pgid-450902

I knæsje farger som jeg bare har lyst til å hoppe oppi. Men er det noen som vet hvordan disse er på beina? Har litt overpronasjon, så Lunarglide virker egentlig perfekt for meg, men fader så jeg falt for Free Run 3 i den fargen!

Håper noen har litt tips :)

Endret av Scherbatsky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt Nike Free Run 3+, og er så langt fornøyd med dem. Det er imidlertid en velig lett sko med forholdsvis lite demping som jeg har tenkte som en sko nr 2 og en sko som skal hjelpe meg å forbedre løpesteget (komme fremover på forfoten). For dette formålet virker de supre, men jeg er redd for at de vil gi for lite støtte til deg som overpronerer og som sagt ganskel lite støtdemping. Så tror kanskje Lunarglide er et bedre valg for deg... Du kan jo alltids prøve dem på i butikken og se hvordan det kjennes der :)

Skrevet

Hei.. Jeg er ikke så fornøyd. Det er en kant inni jeg får gnagesår av! :(

Skrevet (endret)

Free run er en sko som er laget for intervaller da det er lite demping i den. Lunarglide er absolutt et mye bedre alternativ om du trener variert. Det er god demping i skoen. Har selv begge, men blir som regel til at jeg bruker lunarglide da det kjennes best for knærne når jeg jogger.

Edit: Anbefaler forresten å bestille fra siden footlocker.com

Veldig greit om du vet hvilken størrelse du bruker, veldig god butikk, den finnes flere steder i verden så varene er garantert ekte. Har bestilt mine siste par derfra. Gratis frakt er det også og mye billigere.

Endret av belle_
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Veldig kule og se på og jeg skulle mer en gjerne hatt et par i en knall farge, men siden de ikke har noe støtte for overpronering, så utgår disse for meg. Kunne hatt for å bruke som hverdagssko, men ikke treningssko.

Skrevet

Jeg har begge parene selv, og synes definitivt at lunarglide er den beste skoen. God demping, sitter kjempegodt på foten (jeg overpronerer også litt) og en lett sko. Disse bruker jeg til all slags trening som krever god demping, som løping, aerobic osv.

Free-skoene er også veldig gode, men man kjenner med en gang hvor mye tynnere sålen er. Synes de er behagelige og freshe, men de blir mest brukt de dagene jeg trener styrke. Vurderer egentlig å begynne å bruke dem ute, for de passer veldig fint som noen gode hverdagssko.

Skrevet

Takk for svar og tips, fine folk! Greit å høre tilbakemeldinger fra folk som faktisk har prøvd.

Jeg kan ikke jogge grunnet et ødelagt kne (ihvertfall kan jeg ikke gjøre det enda), så Free Run (som jeg har forelsket meg i) ville nok blitt brukt mest til å gå litt lange, kjappe turer i enten rundt et vann her i nærheten, på asfalt, eller til å trene på et senter (styrke, litt roing bare). Så da bør jeg kanskje prøve begge to og se hvilke som kan passe best. Et par skal være premie når 4 centimeter til er borte fra magen. Gleder meg som en unge til freshe, gode sko som passer beina mine.

Skal sjekke footlocker, tusen takk for tipset, belle_ :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Premier er bra.

Min premie etter 6 cm rundt livet var en tur til Løplabbet for gode løpesko. Hehe ikke like kult, for de skoene er ikke noe pene. Men nå har jeg muligheter for en kulere premie for neste mål.

Skrevet (endret)

Premie må man jo ha :) Har funnet ut at å følge belte-målene er en grei ting. Masse å miste, så det går fremover hele tiden ;) Så da blir det sko, kaffemaskin, (vet ikke enda), og når målet er nådd blir det tur til London for å fornye garderoben.

Løplabbet tenker jeg også på, men man må vel kanskje springe i noen minutter for å få skikkelig godt resultat? Og i og med at jeg ikke skal jogge er vel det viktigeste at de er gode å gå i over tid.

Endret av Scherbatsky
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

De tar sikkert testen på rask gange også. Man ser jo godt hvordan foten lander. Var gøy og se bevegelsene i slow motion. Og litt kleint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...