Alvina Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg fikk en telefon, opera har oppført seg merkelig i flere uker som et nettlesningsprogram. Alle studiner og kloke mennesker har lastet ned firefox og det anbefales å gjøre det i kveld. Ingen vet hva som skjer med opera, men det er blitt hacket. Jeg liker ikke explorer, men dette er bare noe jeg skriver for å spre budskapet. Opera kan krasje...det er blitt hacket og har vært mistanker om dette i mange uker. Mange har reagert og klødd seg i hodet. Men nå må man bytte operativsystem. Har jeg hørt. Andre som har hørt det samme? Jeg vet at ingen vet nøyaktiig. Men seriøst, jeg har installert firefox. Da må jeg mulig slette opera... ja, det må jeg vel. Men jeg hater stress. Men hva skjer med opera nå? Hva skjer? Kan ikke ringe tilbake fordi de skulle ut og spise på en resturant. Men er det andre som har hørt rykter om at opera er det siste man bør ha på pcen sin nå?
Gjest Blubberella Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Jeg har ikke hørt at Opera er spesielt utrygt eller hacket. Men så bruker ikke jeg Opera heller. Jeg bruker Firefox og trives med det.
Alvina Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2012 Bortsett fra linux er det visst ingenting som er safe plt. Men jeg er ikke datakyndig, men dette er de ryktene jeg hørte i kveld. De som vet dette, rister på hodet og har mest lyst til å bruke postgiro når regningene skal betales. Jeg blir også skremt hvis noen kan hacke og ødelegge et opreativsystem, som Opera. Og alle vet at firefox er det neste... og nå jobber folka på spreng for å gjenopprette. Det er ikke sikkert opera faller ned, jeg tror faktisk at det ikke gjør det, men ...jeg skal ikke bruke opera. Men jeg gjør det likevel. Skal se dette an og ringe og høre i morgen. ...hvilken opera=¨ operapassasjen? Ja helt sant. Skkert og visst.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Opera er en nettleser, og ikke et operativsystem. Det er ingenting galt med Opera. Inge virus eller hacking på gang, gitt. Firefox er forøvrig og en dugende nettleser (eller google chrome). Last ned antivirus program hvis du er i tivl (Avast gratisversjon er å anbefale - via www.download.com ). Anonym poster: 7507dfa26ccad8b33b0ab72d8ed0042f 4
Alvina Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2012 guttegreier, men de var heller ikke sikker. Fikk en tlf. Det går vel bare noen rykter, og jeg er fornøyd med opera, og også med firefox. Men jeg håper ingen sitter i morgen tidlig utennettforbindelse, pga at hvis ryktene er sanne, men ingen vet... Da kan man ikke laste ned andre operativsystemer. Ingen vet om det er rykter som er skapt for å skade opera, men nå... etter mange uker er det kommet et varsel. Jeg har nå opera, explorer og firefox her, men jeg skal ikke slette opera. Eller bør man egentlig gjøre det? Nei, da hadde jeg fått vite det. Men last ned, opera kan forsvinne på dagen.
melly666 Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Du skriver veldig usammenhengende. Hva nøyaktig er det du har hørt og fra hvem? Virker som et dårlig forsøk på å trolle :gjeiper: Endret 13. juli 2012 av melly666 4
Alvina Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2012 Opera er en nettleser, og ikke et operativsystem. Det er ingenting galt med Opera. Inge virus eller hacking på gang, gitt. Firefox er forøvrig og en dugende nettleser (eller google chrome). Last ned antivirus program hvis du er i tivl (Avast gratisversjon er å anbefale - via www.download.com ). Anonym poster: 7507dfa26ccad8b33b0ab72d8ed0042f Ok, ikke et operativsystem men en nettleser, men huff... jeg er en kløne noen ganger, men alle vet vel likvel at jeg opera er en nettleser som det ryktes om at er hacket, de jobber med saken, men ... da får man se. Firefox er også ok. Explorer og meg krasjer, men jeg har mac så jeg fortviler egentlig ikke.
Gjest Bobler Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Bruk Google Chrome. Kommer aldri til å bruke andre nettlesere. 2
Alvina Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2012 Du skriver veldig usammenhengende. Hva nøyaktig er det du har hørt og fra hvem? Virker som et dårlig forsøk på å trolle :gjeiper: Hvorfor skal jeg svare deg. Tror du jeg røper mine kilder??? Du har en lavere dømmekraft eller så er din drømmejobb å jobbe i norsk allers eller vg? Jeg troller sjelden, og som jeg skrev, Det er ingen som vet hva som skjer, men det er anbefalt å laste ned andre nettlesere. Hvis dette hadde vært seriøst, mener du da at det burde stått som førsteoppslag i aftenposten og alftor sent... Det er ikke noe, men jeg har hørt rykter. Jeg mente å være snill nå, og anbefale å laste ned andre nettlesere. Selv har jeg alle jeg vet om, men ... jeg kan heller ikke tro at de som har opera ikke har andre nettlesere på pcen...
Wednesday Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Google Chrome er for newbs whooops sa jeg det høyt ? 4
Alvina Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 13. juli 2012 Bruk Google Chrome. Kommer aldri til å bruke andre nettlesere. Nei, jeg bruker ikke noe som jeg ikke er blitt anbefalt irl. Men skal spørre, dummer meg sikkert ut men hva så. Da må man smile litt. Og til dere andre, hvorfor tror dere ikke at jeg kan være seriøs?
Gjest Bobler Skrevet 13. juli 2012 #14 Skrevet 13. juli 2012 Google Chrome er for newbs whooops sa jeg det høyt ? Nei jeg er ikke akkurat noe datageni, men jeg sitter mye på nettet. Opera, IE og FireFox har jeg dårlig erfaringer med. Spesielt IE. Både jeg, og flere jeg kjenner (som ikke er newbs ) foretrekker Chrome. Smaken er som baken
Wednesday Skrevet 13. juli 2012 #15 Skrevet 13. juli 2012 Nei jeg er ikke akkurat noe datageni, men jeg sitter mye på nettet. Opera, IE og FireFox har jeg dårlig erfaringer med. Spesielt IE. Både jeg, og flere jeg kjenner (som ikke er newbs ) foretrekker Chrome. Smaken er som baken hehe, just saying
Gjest Oblivion Skrevet 13. juli 2012 #17 Skrevet 13. juli 2012 Det er iallefall ingen tegn til problemer med Opera, ikke et ord hverken på de store nerdeforumene rundt omkring i verden, på nyhetene verden over eller fra Opera selv. Jeg vet ikke hvem du har pratet med, men du kan nok ta det med ro -det er ikke noe grunn til at du skal slette nettleseren om det ikke er fordi du trives best med Firefox eller noe annet. Kjenner en av de som jobber på toppen for Opera, han bruker å opdatere litt på fb når det skjer noe spesielt med Opera, det har han ikke gjort nå. Om du vi føle deg tryggere når du bruker nettbank osv. så kan du kjøre nettleseren i "inkognito-modus", alle de stor nettleserene har denne funksjonen i dag -og gjør at du ikke legger igjen informasjon på internett når du surfer slik at ingen kan spore deg opp. Se over brannmur-innstillingene dine, kjør en virus-sjekk og en malware-sjekk -da føler du deg tryggere på at det ikke er noe galt med din pc iallefall. (http://www.malwarebytes.org/ er god og gratis) Selv bruker jeg Google Chrome for øyeblikket, egentlig er jeg forelska i Rock Melt, men Chrome er en av de aller raskeste nå når jeg bruker en liten pc.
Gjest Snø. Skrevet 13. juli 2012 #18 Skrevet 13. juli 2012 Hva er galt med Google chrome? syntes det fungerer veldig bra jeg, liker ikke internet explorer..
Gjest Tekola Skrevet 13. juli 2012 #19 Skrevet 13. juli 2012 Og til dere andre, hvorfor tror dere ikke at jeg kan være seriøs? Fordi det du skriver virker usammenhengende og rotete gir veldig lite mening for folk som kan litt om data?
Xaphan Skrevet 13. juli 2012 #20 Skrevet 13. juli 2012 Og til dere andre, hvorfor tror dere ikke at jeg kan være seriøs? Fordi du virker så mye dummere i denne tråden enn det du vanligvis gjør? Dette innlegget av deg er for eksempel ganske velformulert (uten at jeg skal kommentere på innholdet), mens her babler du om ting som åpenbart ikke henger på greip og du virker rett og slett ganske tullete. Lurer forresten på hvorfor Chrome er for noobs? Hva er det bedre alternativet, og hvorfor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå