2shy Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg er veldig ubesluttsom i mitt sykkel-kjøp. Det står nå mellom en DBS Urban (2012 mod) og Nukamara (2011 mod). DBS har veilledende pris på 6495, Nukamara 4999,-. Begge sykler har 7 gir og pedalbrems, men DBS har i tillegg brems i navet med forbrems, mens Nukamara har skivebrems. Etter noen runder med forhandlinger, så har DBS sin pris landet på 5700 inkl en bra hjelm og sykkelpumpe. Lås og lykt er på sykkel fra før, dog jeg burde sikkert kjøpe en ekstra lås. Verdi på dette er 800 kr. I tillegg er det 3 servicer gratis. Nukamara har landet på 5200 kr, inkl alt utstyret, 1 service. Jeg har ikke syklet på årevis, så jeg får vondt i ræva uansett hva jeg sykler på, jeg antar jeg må tilvennes, både med rygg og stump. Rent estetisk er vel DBS sin sykkel finere og mer gjennomført stilmessig. Det jeg lurer på er kvalitet på disse merkene, og om det er verdt å betale litt ekstra for nav-brems fremfor skivebrems (selv om det er pedalbrems i tillegg). Det er jo uansett bare noen få hundrelapper. Jeg liker setet på Nukamara bedre, men det går jo an å slenge på en gelpad hvis jeg føler det er nødvendig (hvis jeg velger DBS) Noen som kan sykkel som har noen formening?
2shy Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 13. juli 2012 Edit: jeg mener selvsagt Nakamura, ikke Nukamara
2shy Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2012 Jeg vet ikke om det har noen relevans, men DBS går på dynamo, mens Nakamura bruker batterier til lykta. DBS har lykta på siden av hjulet, mens Nakamura midt på styret rett overfor kurv. Ubesluttsomhet lenge leve
radio Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du ikke har kjøpt enda vil jeg anbefale nakamuraen. Mest pga skivebremser er ekstremt mye bedre enn felgbremser, pluss at de holder i evigheter. Pedalbrems er i mine øyne håpløst. Hvor lykten er plassert har ingen betydning. Nakamura er et mer kurant merke enn dbs, selv om dbs muligens er lettere å omsette på finn.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Ta deg en tur på en sportsbutikk og PRØV begge modellene <br /><br /> Anonym poster: 42758e6f1631e6806bddc60b613c5326
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2012 Ta deg en tur på en sportsbutikk og PRØV begge modellene <br /><br /> Anonym poster: 42758e6f1631e6806bddc60b613c5326 Jeg har jo selvsagt prøvd begge syklene Jeg har bestemt meg for å avvente sykkelkjøp inntil jeg har fått trent opp kjernemuskulatur etter sykdom, så får jeg prøve igjen senere. Jeg heller mot Nakamuraen
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har jo selvsagt prøvd begge syklene Jeg har bestemt meg for å avvente sykkelkjøp inntil jeg har fått trent opp kjernemuskulatur etter sykdom, så får jeg prøve igjen senere. Jeg heller mot Nakamuraen Det er bra Jeg ville selvsagt valgt den mest komfortable over den fineste, men skivebrems er alltids et pluss. Lurt å avvente litt og deretter prøve igjen <br /><br /> Anonym poster: 42758e6f1631e6806bddc60b613c5326
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2012 Det er bra Jeg ville selvsagt valgt den mest komfortable over den fineste, men skivebrems er alltids et pluss. Lurt å avvente litt og deretter prøve igjen <br /><br /> Anonym poster: 42758e6f1631e6806bddc60b613c5326 Begge var tilsvarende komfortable. Jeg hadde fått for meg at skivebrems ikke var pluss pga vedlikehold? Altså, begge hadde jo pedalbrems bak da Var også spent på om noen av syklene var kjent for å ha bedre kvalitet enn den andre. Ja jeg avventer
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 Begge var tilsvarende komfortable. Jeg hadde fått for meg at skivebrems ikke var pluss pga vedlikehold? Altså, begge hadde jo pedalbrems bak da Var også spent på om noen av syklene var kjent for å ha bedre kvalitet enn den andre. Ja jeg avventer Jeg har aldri prøvd Nakamura, men jeg har en DBS Classic med 7 gir og er kjempefornøyd. Skal aldri ha en annen type sykkel. Kjempegod kvalitet, god service i ettertid - en glimrende sykkel for transport til og fra jobb, butikken, osv ... utrolig behagelig sete. Faktisk forstår jeg ikke at ikke flere velger denne typen sykkel framfor offroad- og racersykler som "alle" skal ha idag.
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har aldri prøvd Nakamura, men jeg har en DBS Classic med 7 gir og er kjempefornøyd. Skal aldri ha en annen type sykkel. Kjempegod kvalitet, god service i ettertid - en glimrende sykkel for transport til og fra jobb, butikken, osv ... utrolig behagelig sete. Faktisk forstår jeg ikke at ikke flere velger denne typen sykkel framfor offroad- og racersykler som "alle" skal ha idag. Nakamuraen hadde faktisk bedre sete enn DBS Jeg tror det er hybrid som har blitt det store nå? Jeg liker bedre tante-sykkel med kurv
radio Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Det er mer vedlikehold med v-brems fremfor skivebrems, det eneste er at det er litt mer knotete å stille klossene på skivebrems. Til gjengjeld holder klossene "evig" ved vanlig bysykling
kristy Skrevet 7. august 2012 #12 Skrevet 7. august 2012 Skivebrems trenger mindre vedlikehold, men når du først skal gjøre det synes jeg det er enklere og mer forståelig å fikse v-bremser. Nakamura er et merkenavn som eies av Gsport (som også eier Intersport). Ihvertfall for racersykler har de 100% like (unntatt lakk) sykler som heter Nakamura hos Intersport og Diamant hos Gsport.
2shy Skrevet 8. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. august 2012 Hvis jeg går for en av syklene, så går jeg for Nakamuraen
SemperFi Skrevet 10. august 2012 #14 Skrevet 10. august 2012 HOLD DEG UNNA DBS! Etter at DBS produksjonen ble flyttet til Kina har kvaliteten blitt elendig! De ruster fort, og alle delene går fort istykker. Ta deg en tur innom lokal sykkelforhandler og kjøp en sykkel til ca 400,-. Da har du en sykkel som varer i 15-20 år avhengig av hvor godt du tar vare på sykkelen. Om du kun skal sykle i byen og ikke offroad kan du droppe dempegafler, de har ingen funksjonalitet på asfalt. + At du mister såpass mye effekt med dempegafler på asfalt.
2shy Skrevet 10. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 10. august 2012 (endret) Har kjøpt meg Nakamura´n Endret 10. august 2012 av 2shy 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå