AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Hvor kan man finne klær til ekstremt overvektige barn? Har en nær slekning, gutt som er 12 år. Livvidden er 120, og hoftevidden 105. Og han foretrekker å ha buksene over magen. Synes så synd på han som aldri har skikkelige klær Anonym poster: c665ac26763042c8c4a7c8ccf0672b33 Anonym poster: 7b1e70e9e97d0edf767998368d263a67
Gjest Stronger Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 http://www.plus-kids.no/shop/gutter-28s.html
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Har sett der.. Livvidden blir for liten.. Anonym poster: 7b1e70e9e97d0edf767998368d263a67
solch Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Ville prøvd meg på herreavdelinger. herre/ungdomsavdelingen på hm f.eks eller dressmann, og sett om der var noe. Men nå vet ikke jeg hvor høy han er, og da kan det kanskje bli et problem. Men må da lages klær for lave, runde mannfolk også? Så kan tenke meg at dressmann kanskje har noe i lav bukselengde? Huff, så fælt at det ikke finnes mange tilbudene til disse barna. De vil jo gjerne gå rundt i de samme klærne som vennene sine. Edit; Kanskje denne siden har noe http://www.akkurat-passe.no/gutteklar Endret 13. juli 2012 av solch
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Har sett på alle disse nettsidene, men finner ingenting Spiller nesten ikke noen rolle hvordan buksa ser ut, bare det er jeans med god passform. Eneste han har en noen aaltfor lange slitte utvaska joggebukser med hull. Han er nok utsatt for mobbing pga vekta, så vil helst begrense der det er mulig. (blir ikke mobbet enda altså!! Heldigvis) Men mora gir seg jamt faen, synes det er så hyggelig at gutten hennes ikke er så nøye på klær, han smiler og er fornøyd. Tenker med gru på når han skal starte på ungd skolen. Ikke bare er han ekstremt overvektig, i slitte "fattigsle" klær.. Mora røyker og det lukter en blanding av gammel røyk, kattepiss og overdreven bruk av skyllemiddel for å døyve det andre. Får vondt i hjerte av hele greia!! Anonym poster: 7b1e70e9e97d0edf767998368d263a67
SmallTalk Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 http://dressmannxl.com/no/index.asp Nettbutikken så ut til å ha en del ålreite klær, men om det er noe som faller helt i smak hos en 12-åring er kanskje en annen sak? Det er også noen få vanlige butikker rundt omkring i landet.
lillevill Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Herregud... Stakkars gutt. Hva med å få noen til å sy ham klær? Men det må da gå an å finne klær til ham! googlet litt og fant denne..http://plus-kids.dk/shop/frontpage.html skal lete litt mer
Zakuro Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Har ikke noen konkrete tips i forhold til klær, men siden det er en slektning, hva med å ta opp overvekten med moren? Overvekt er sårt både for barnet og moren, men man bør ikke være redd for å snakke med barn om overvekt for det. Om han er 12 år så har han nok allerede merket at han er tyngre enn sine jevnaldrende likevel.
Dace Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Vet ikke helt hva slags prisklasse du ser etter, men det finnes noen nettsider som tilbyr klær "made to measure" slik at du selv kan registrere kroppsmål og få klær sydd etter disse. F.eks. http://www.tailorstore.no/ og http://www.moderntailor.com/ Kanskje ikke helt midt i blinken for en 12-åring da dette er relativt dyre klær som er litt kjedelig å vokse fra, og mest skjorter, chinos og den typen klær, men det kan jo være et alternativ for fremtiden, om ikke annet.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #10 Skrevet 14. juli 2012 Tusen takk alle sammen!!! Anonym poster: 7b1e70e9e97d0edf767998368d263a67 1
AuroraB Skrevet 14. juli 2012 #11 Skrevet 14. juli 2012 Ellos har jeans ol i temmelig store størrelser. Hettejakker, T-skjorter, shortser ol finner du også opp til 6xl.
Gjest Candy Pie Skrevet 15. juli 2012 #12 Skrevet 15. juli 2012 Kan ellos ha noe som kan passe ? Uff...synes litt synd på ham jeg. Kanskje han trenger litt hjelp til å bli sunnere? Om han bare er 12 år vet han sikkert ikke så mye om kosthold, og da er det opp til foreldra å passe på at han spiser riktig. Men er vel ikke bare-bare å ta det opp med ham heller? Og han vil nok ta et hint om han plutselig får severt salat til middag... Men folk på ungdomskolen kan dessverre være veldig, veldig ondskapsfulle, skiller man seg litt ut er det dessverre lett å havne utenfor. Men det er jo ikke offeret sin skyld. Synes bare det er litt trist at det er gått så langt at han ikke kan bruke vanlige klær fra hm osv
ashera Skrevet 15. juli 2012 #13 Skrevet 15. juli 2012 (endret) På ebay er det masse levisjeans i størrelse 48 tommer, som tilsvarer ca. 121 cm i livvidde - til rimelige priser. http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=levis+48&_sacat=0&_odkw=levis+40&_osacat=0 Har ikke sjekket om hver enkelt sender internasjonalt, men noen av dem gjør garantert det. Lengden kan fikses av en skredder. Endret 15. juli 2012 av ashera
ashera Skrevet 15. juli 2012 #14 Skrevet 15. juli 2012 Og her har du Lee jeans i samme størrelse - til en pris under tollgrensa, og som sender til Norge.
Gjest ts Skrevet 16. juli 2012 #15 Skrevet 16. juli 2012 Så snille dere er:) Han er fullstendig klar over vekta, for han er ikke bare kraftig, men ekstremt overvektig ifh til høyde og alder. Så han er flink å velge bort snop og sånt, og er faktisk veldig "kvalitetsbevisst", heller en bit av noe skikkelig enn enn en hel pakke med noe ræl. Har gitt opp håpet at han vil bli normalvektig, for han spiser normalt og driver med kampsport og div aktiviteter.. Men nå sporet jeg av her:)
Gjest Candy Pie Skrevet 16. juli 2012 #16 Skrevet 16. juli 2012 Har han vært hos legen ? Jeg tenkte hvis han faktisk spiser normalt og er i aktivitet, så må det være noe galt ? Kunne jo vært verdt å sjekket ut diverse ting. Utseende og vekt er ikke alt her i livet, men jeg tør alikevel påstå at han ville fått et bedre liv om han gikk ned litt ? Men jeg kan ta feil så klart. Men sunt kan det heller ikke være ? Og det kan bli verre med årene? Håper det ordner seg 1
kaprifolen Skrevet 17. juli 2012 #17 Skrevet 17. juli 2012 Har han vært hos legen og sjekket stoffskiftet osv? For dette var fryktelig trist å lese, og jeg skjønner utmerket godt at vekten ikke kan skyldes bare kosthold og aktivitet. Min tvillinggravide venninne har faktisk bare 2 cm større livmål i uke 28... Vil også tipse om Dressmann XL, egne filialer. Også finnes det noe som heter BMC (big mans club). Kan være verdt en titt, selv om buksene trolig må legges opp. Kjenner jeg får vondt av gutten, spesiellt når du beskriver at han er så klar over det selv...
Gjest ts Skrevet 17. juli 2012 #18 Skrevet 17. juli 2012 Fant faktisk noe på dressmann, traff en utrolig hyggelig og behjelpelig dame der. Buksene må legges litt opp, men det er ikke noe problem. Herregud så deilig å se gutten i "skikkelig" klær, og å se at han syntes det var gøy å prøve og faktisk finne noe som passet, han var i hundre! :D Fikk seg klær for noen tusenlapper, og det er så vel unt. Han ville faktisk ikke ha seg joggebukse no når han fant seg "noe skikkelig". Han har vært hos lege, og jevnlig kontroll på helsestasjon. Skrevet matdagbok osv hvor det ikke ikke er noe mer man kan gjøre utenom ekstremdiett og det blir ikke rett mot et barn. Synes legene burde få sjekket litt mer, i stede for å bare avskrive det som et "mat problem". Hadde jeg vært moren, og hatt gutten her jeg bor (litt større plass) hadde jeg rent ned dørene til lege/sykehus til de fant et svar og evt løsning. Men er ikke så mye jeg kan gjøre fra mitt ståsted, utenom å hjelpe der jeg kan..
Gjest Candy Pie Skrevet 17. juli 2012 #20 Skrevet 17. juli 2012 Fant faktisk noe på dressmann, traff en utrolig hyggelig og behjelpelig dame der. Buksene må legges litt opp, men det er ikke noe problem. Herregud så deilig å se gutten i "skikkelig" klær, og å se at han syntes det var gøy å prøve og faktisk finne noe som passet, han var i hundre! :D Fikk seg klær for noen tusenlapper, og det er så vel unt. Han ville faktisk ikke ha seg joggebukse no når han fant seg "noe skikkelig". Han har vært hos lege, og jevnlig kontroll på helsestasjon. Skrevet matdagbok osv hvor det ikke ikke er noe mer man kan gjøre utenom ekstremdiett og det blir ikke rett mot et barn. Synes legene burde få sjekket litt mer, i stede for å bare avskrive det som et "mat problem". Hadde jeg vært moren, og hatt gutten her jeg bor (litt større plass) hadde jeg rent ned dørene til lege/sykehus til de fant et svar og evt løsning. Men er ikke så mye jeg kan gjøre fra mitt ståsted, utenom å hjelpe der jeg kan.. Så snill du er Han setter nok veldig stor pris på å ha deg i livet Men synd ikke legene kan være mer til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå