AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Hei dere! Jeg har to banker. Bruker kun dene ene. Men den jeg ikke bruker, kan jeg se om jeg har penger på denne kontoen uten å måtte innom denne banken for å sjekke? Håper dere fortod hva jeg mente Anonym poster: d7b8bf84279b91b531e95ef35538d0f4 Anonym poster: d04f379c3b38c1ca9cfbf80fa6ee3cbc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Du kan for eksempel ringe dem. Anonym poster: fa854017a3fd78e47b0665ba072d4dc9
Dalen Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 De fleste banker opplyser ikke om saldo på konto per telefon. Du kan jo ringe kundeservice og høre om du kan få tilsendt kode til telefonbank e.l til kontoen din slik at du kan få sjekket det slik. Men det kommer litt an på hvilken bank det er snakk om, jeg vet at noen er greie og opplyser saldo hvis du forklarer situasjonen. Men problemet ligger i at du ikke kan identifisere deg per telefon!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 De fleste banker opplyser ikke om saldo på konto per telefon. Du kan jo ringe kundeservice og høre om du kan få tilsendt kode til telefonbank e.l til kontoen din slik at du kan få sjekket det slik. Men det kommer litt an på hvilken bank det er snakk om, jeg vet at noen er greie og opplyser saldo hvis du forklarer situasjonen. Men problemet ligger i at du ikke kan identifisere deg per telefon! Jo, de stiller deg kontrollspørsmål bare du kan svare på. Har sjekket saldoen per telefon i over ti år i ulike banker. Anonym poster: fa854017a3fd78e47b0665ba072d4dc9
Dalen Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Jo, de stiller deg kontrollspørsmål bare du kan svare på. Har sjekket saldoen per telefon i over ti år i ulike banker. Anonym poster: fa854017a3fd78e47b0665ba072d4dc9 Okey, i banken hvor jeg jobber gjør vi ikke dette! (men sikkert forskjellig fra bank til bank). Og angående kontrollspørsmålene kan du uansett ikke identifisere deg per telefon. De som sitter i andre enden kan ALDRI vite helt sikkert hvem en snakker med. Med stjelt bankkort og mobil (+ internett) har du informasjon til å svare på de fleste kontrollspørsmål.
Silfen Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Til og med DNB oppgir kontoinformasjon så lenge du har personnummer og kontonummer. 1
Sulosi Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Tråden flyttes til forbruker og økonomi. Mvh sulosi, mod.
DINK Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Jeg ville forsøkt å ringe dem først og hatt personnummeret klart. Men har opplevd både fra statlige institusjoner og bedrifter som banker at noen ganger er det lett å få informasjon, noen ganger kontrollspm, og noen ganger vil de ikke svare. Om de ikke kan svare deg og du ikke har kontofon eller nettbank i den andre banken (Har du nettbank så kan du trolig bruke bank-ID til hovedbanken din for å logge inn) så er eneste mulighet å troppe opp med legitimasjon, evt be om å få tilsendt kontofon/nettbank-koder pr telefon som noen andre nevnte.
Alison Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Hei dere! Jeg har to banker. Bruker kun dene ene. Men den jeg ikke bruker, kan jeg se om jeg har penger på denne kontoen uten å måtte innom denne banken for å sjekke? Håper dere fortod hva jeg mente Anonym poster: d7b8bf84279b91b531e95ef35538d0f4 Anonym poster: d04f379c3b38c1ca9cfbf80fa6ee3cbc På selvangivelsen for 2011 finner du beløpet du hadde innestående i den banken ved årsskiftet (31.12.11). Banken skal også ha sendt deg årsoppgave på begynnelsen av året. 3
Gjest barista Skrevet 14. juli 2012 #10 Skrevet 14. juli 2012 Okey, i banken hvor jeg jobber gjør vi ikke dette! (men sikkert forskjellig fra bank til bank). Og angående kontrollspørsmålene kan du uansett ikke identifisere deg per telefon. De som sitter i andre enden kan ALDRI vite helt sikkert hvem en snakker med. Med stjelt bankkort og mobil (+ internett) har du informasjon til å svare på de fleste kontrollspørsmål. I banken jeg jobber gjør vi det. Vi stiller bare kontrollspørsmål, her gjelder det å være lure. Vi stiller ulike kontrollspørsmål, og spørsmål du kanskje ikke så lett vet med stjelt bankkort og mobil. F.eks. når brukte du kortet sist? Hvilken måned har du bursdag i? (den bør man svare på kjapt uten å tenke), hvem er din kontaktperson i banken? Hvilken dag får du lønning? Hvilken bokklubb betaler du kontigent til ++ ? Det er mye spørsmål å stille, som en ikke kan lese seg til..
Gjest barista Skrevet 14. juli 2012 #11 Skrevet 14. juli 2012 Men ja, ring banken! Så opplyser de nok om dette. Du kan ikke benytte bankID fra annen bank dersom det ikke foreligger nettbankavtale i den aktuelle banken.
Dalen Skrevet 14. juli 2012 #12 Skrevet 14. juli 2012 I banken jeg jobber gjør vi det. Vi stiller bare kontrollspørsmål, her gjelder det å være lure. Vi stiller ulike kontrollspørsmål, og spørsmål du kanskje ikke så lett vet med stjelt bankkort og mobil. F.eks. når brukte du kortet sist? Hvilken måned har du bursdag i? (den bør man svare på kjapt uten å tenke), hvem er din kontaktperson i banken? Hvilken dag får du lønning? Hvilken bokklubb betaler du kontigent til ++ ? Det er mye spørsmål å stille, som en ikke kan lese seg til.. Dette gjorde vi også tidligere (og i enkelte tilfeller enda for å ikke virke helt vrang). Men vi måtte slutte med det for ca 1 år siden pga hundrevis av telefoner daglig fra folk som ville vite saldo og ikke orket ordne seg mobilbank, nettbank o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå