Gå til innhold

Farge på maling, letteste måte å finne ut hva slags farge det er.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ønsker å vite hva slags farge kjøkkenet vårt er malt i, men det er ikke såå lett, er en hvit-beigefarge, mer vet jeg ikke. Hva er den letteste måten å finne ut av dette må? Blir det letteste å dra innom malehandler og hente med MASSE fargekort (slike ark med forskjellige farger på). Tok med et par sist jeg var der, men tydeligvis ikke mange nok, for ingen av de stemte :vetikke: Finnes det noen sider på nettet med slike fargekortgreier så man kan sjekke opp mot pc'n? Trenger ikke være 100% riktig, men greit å vite sånn ca hva det er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag har de slike fargelesere på fargehandelen.

En liten "pinne" som de legger oppå fargen, og den finner ut fargekode, osv..

De sier den er hundre prosent til å stole på, men jeg har erfart 2 ganger tidligere at det er den ikke.

men den kan kanskje gi en pekepinn??

Gjest gjest17
Skrevet

Er det veggen det er snakk om, eller innredningen? Prøv å få av liten bit å ta med deg til farvehandleren så scanner de den for deg.

Skrevet

Hvis det ikke er nøye at det blir 100%, men neeesten, så får du apps til smarttelefoner :) Jeg har lastet ned Jotun-appen, og den greide faktisk å finne fargen på kjøkkenet mitt (hadde fargenr, og sjekket bare for morro skyld), men loftstuen var den litt "off", men fant en nesten helt lik farge :)

Skrevet

Er innredningen, kan nesten ikke fjerne en bit nei, men skal prøve å laste ned app'en! :)

Gjest gjest17
Skrevet

Hehe, tror nok det blir den beste løsningen da ja :-)

Gjest gjest17
Skrevet

Men forresten, er det fronter malt i standard farge? Leverandør sitter på fargekodene, bare til å ta kontakt.

Skrevet

Men forresten, er det fronter malt i standard farge? Leverandør sitter på fargekodene, bare til å ta kontakt.

Prøve app'en og det var ikke suksess, fargene ble ALT for mørke, har nok for dårlig kamera på mobilen... Aner ikke hva de er malt i, er ikke vi som har gjort det, er de som bodde her før. Men får dra å hente masse fargekort i morgen og prøve å finne det på den måten.

Gjest gjest17
Skrevet

Ok, så det er ikke originalfarge fra leverandør? De er overmalt? Da tror jeg nok fargeprøver er ditt beste alternativ. Men er det noe stress å ta ned ene døren å ta den med da? Det er jo klikkhengsler. Hadde gjort det jeg... hehe :-)

Gjest Badabing
Skrevet

Noen venner av meg tok med ene døren på innredningen og tok med til fargehandler. :)

Gjest Sobril
Skrevet

Har nettopp malt nattbord i en farge som liksom skulle matche tapet. Ikke lett altså, og det ble slettes ikke den samme selv om de scannet og trakk fra og la til i mente.

Gjest Badabing
Skrevet

Hm.. De jeg kjenner som prøvde det, funket det fint for. Enda det var en dør fra 60-tallet. Kanskje litt varierende hvor flinke de som gjør det er, eller går det automatisk mon tro?

Gjest gjest17
Skrevet (endret)

Uansett, må det da være bedre det en å sitte med fargeprøver?

Endret av delirious

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...