AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Del Skrevet 13. juli 2012 Er litt usikker på om jeg skal male noen stygge heltregulv i kjelleren, og lurer vel mest på om malingen holder seg fin over lengre tid. Noen som har erfaring/tips? (Hadde tenkt å bruke gulvmaling + lakk oppå for et slitesterkt resultat, men er redd for at det skal flasse/skalle av etter kort tid..) Jeg har mest lyst til å slipe ned gulvene, og bruke tyrilin beis + gulvlakk, men da dette er noe mer tidkrevende + at jeg ikke har erfaring med sliping av gulv lurer jeg på om gulvmaling kan være like greit. Mulig det kan bli fint med en hvit/lys, lys grå oljemaling med mørkere lasur oppå for å få litt "liv" i gulvet selv om jeg maler med en heldekkende farge? En ting som holder meg igjen er også at når jeg først har malt gulvet er det ingen vei tilbake hvis jeg skulle angre, isåfall ikke uten å slipe bort all maling igjen eller legge nytt gulv - derfor er jeg i tenkeboksen og litt rådvill Hadde vært fint å høre hva andre synes om malte tregulv eller om deres erfaringer med maling av gulv Anonym poster: 572a01fae0a95a5ce6ebcb05e548384e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 14. juli 2012 #2 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg synes malte tregulv er kjempefint! Mine foreldre har det i gangen og der ser flott ut, og er holdbart. De malte det på nytt etter ca. 10 år mener jeg å huske. Gulvmaling skal være veldig slitesterk så tror ikke det skal være nødvendig (eller smart) å lakke oppå. Du sier gulvet er stygt fra før av - betyr det at det er flisete? I så fall må du nok slipe litt uansett så du får en rimelig slett overflate.. Og hvis det har vært lakket før må du ihverfall matte det ned før du grunner. Men selvsagt langt mindre jobb enn hvis du skal "fullslipe". Det har jeg hørt er litt tricy å få jevnt og at mange velger å la proffene ta seg av det.. Angående farge så tror jeg en farge som ikke er for hvit vil fungere fint. Gagen til mine foreldre er i gammelrosa og gulvet er en hvitefarge med en dasj av samme farge. Det går også ann å gå for en mørkere farge. Kommer litt ann på veggfargen etc. Selv synes jeg har heldekkenede farge bare er lekkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå