Gå til innhold

Sekretærlønn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal begynne å jobbe som sekretær i et revisjonsselskap gjennom Manpower. Hvor mye kan jeg forvente i årslønn, og hvordan er lønnsutviklingen de første årene i et slik type bransje ?

Håper noen kan svare !

Hilsen takknemlig sekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du jobbe som vikar gjennom Manpower? I så fall er det Manpower som setter lønnen. Og min erfaring er at Manpower ikke betaler godt og du må forhandle på lønn hver gang du selv føler at du fortjener høyere lønn. Jeg hadde flere konsulenter da jeg var vikar der og ingen tilbød meg høyere lønn selv etter lang til (over 6 mnd) i samme oppdrag og gode tilbakemeldinger fra kunde.

Hvis du jobber som vikar så er jo årslønnen avhengig av timelønnen din og hvor mange timer pr uke du jobber.

Hvis revisjonsfirma bruker Manpower for å rekruttere deg så har du vel allerede funnet ut hva årslønn er i starten, ettersom du skal begynne å jobbe der. Lønnsmulighetene framover varierer fra firma til firma og på hvordan du legger fram dine krav. Det vil ikke være som det offentlige hvor en organisasjon forhandler på vegne av deg. Ofte må du selv foreta lønnsforhandlinger.

Håper dette ga noen svar, om enn ikke helt klare og entydige svar.

Skravla rosaengel.gif

"Never discuss with an idiot. They will drag you down to their level and then beat you with experience".1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-05-28 20:00 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tipsene ! Jeg har ikke kommet lengre enn til "telefon-stadiet" i jobbprosessen, så det var derfor jeg var interessert i lønnstips.Slikt er greit å vite før forhandlingene blir "sluttført". Er 230 000 kroner i årsløn for 100% stilling et urimlig anslag det første året, eller er jeg for optimistisk ? Hva bør jeg tjene etter et års arbeid om jeg får fast ansettelse ??

(Jeg har ikke jobbet på kontor tidligere, men har vid.utdanning + sekrtærutd. fra Næringsakademiet + 6 års praksis i helsesektoren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

230 000, da tjener du bedre enn en pedagog i banehage, og i sfo ..... (pedagog harda min. 3 år høyskoleutd.

Dessuten tar manpower MYE av bet. selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du jobbe i Manpower så er 230 000 kanskje vel over det du kan forvente. Jeg hadde 205 000 når jeg sluttet for 3 år siden og da hadde jeg jobbe lenge som sekretær og lenge i Manpower (2 år).

Skal du jobbe i det private næringsliv så er nok 230 000 på den lave siden. Begynn 20000 - 30000 høyere på forhandlingene i hvertfall.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det slik at Manpower betaler dårligere enn andre vikarbyråer for sekretærjobber ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste vikarbyrå starter lavt i timelønn. Men noen har lavere terskel enn andre og mitt inntrykk er at jo større og jo flere vikarer de har, dess dårligere betaler de. Men du kan selvfølgelig få høyere lønn, men da må du være tøff og tørre å stå på krava.

Jeg jobber ikke i vikarbyrå nå, men har hatt jevnlig kontakt med flere små og store vikarbyrå de siste par årene. Min erfaring er at overfor meg så ligger tilbudet 20-40 kr høyere pr time hos små byråer enn hos store som Manpower og Addeco.

Men som sagt - begynn høyt når du forhandler om lønn. Da kommer du ofte bedre ut enn du vil få om du aksepterer direkte.

Du kan starte med å ta den årslønnen du mener du fortjener og dividere på 1950 timer/pr år. 1950 timer vil si en uke på 37,5 timer + ubetalt lunsj (ekstremt sjelden du får lønn i lunsjen), dvs. arbeid 08-16, 7,5 timer betalt pr dag.

230000 pr år gir ca 117 kr pr time.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva må til for å få sekretærjobb i disse tider. Er det nok å ha vidergående utdanning, eller er det nødvendig å ha en spesiell sekretærutdanning for å skaffe seg jobb? Jeg bor i Bergen, kanskje noen kjenner situasjonen ekstra godt her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...