Gå til innhold

Kaffemaskinen: Nespresso Lattisimo plus. Kaffen blir jo ikke varm en gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kjenner til denne maskinen?

Kan man ikke varme vannet lengre?

Smaker jo lunkent.. Er det slik maskinen er bygd?

Temmelig skuffet.

Anonym poster: bccf3adb240efcd9cc4a1802ee00c0fb

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Hva mener du med å varme vannet? Man skal ha kaldt vann i tanken. Man bruker vel også å kjøre litt vann gjennom maskinen over i koppen du skal bruke for å varme opp kopp og maskin før du kjører en shot.

• Liker 1
Skrevet

Men fortsatt lunken kaffe da.. Er dette standard for disse maskinene? Blir jo ikke kokende varmt.

Skrevet

Nå skal jo ikke kaffe være kokende varm da...

92 grader er det de fleste eksperter sier er riktig temperatur.

Gjest gjest17
Skrevet

Blir nok ikke like varm som med en manuell maskin, nei. Jeg har også en Rancilio Silivia stående, grei nok maskin, men må "temperatur-surfe" med den for å få den varm nok, veldig tungvint.

Skrevet

Blir nok ikke like varm som med en manuell maskin, nei. Jeg har også en Rancilio Silivia stående, grei nok maskin, men må "temperatur-surfe" med den for å få den varm nok, veldig tungvint.

Temperatursurfe? Hva mener du?

Kim: Joda, men når kaffen er sånn lunken/ varm så er det ikke slik jeg forventet det.. Mulig jeg hadde forventet mer fra en slik maskin .

Gjest gjest17
Skrevet

Temperatursurfe? Hva mener du?

Kim: Joda, men når kaffen er sånn lunken/ varm så er det ikke slik jeg forventet det.. Mulig jeg hadde forventet mer fra en slik maskin .

Dette er jo noe som gjelder den maskinen det var snakk om da, ikke generelt. Men sjekk på youtube, er bra videoer av det. Mer forståelig det enn at jeg skal forklare :-)

http://www.youtube.com/results?search_query=rancilio+silvia+temperature+surfing

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Men hvordan blir det når du lager en Lungo? Blir det like lunkent?

Skrevet

Hvor lenge har du hatt kaffemaskinen? Har dette skjedd nylig? Om du har et teknisk problem med maskinen, kan du ringe Nespresso gratis på 800 87 600.

Skrevet

Men hvordan blir det når du lager en Lungo? Blir det like lunkent?

Husker ikke hva jeg har laget.. Brukt et par tre kapsler.. Helt ny maskin..

Gjest gjest17
Skrevet

Husker ikke hva jeg har laget.. Brukt et par tre kapsler.. Helt ny maskin..

Lungo er de som du bruker i stor kopp, Vivalto, Fortissimo og Finezzo - Blå, grønn og gul kapsel. Disse blir skikkelig varme hos meg, så det er vel mengden vann det kommer an på. Som sagt blir ikke espressoshotene skikkelig varme her heller. De er ikke lunkne, men ikke så varme som du får på en bedre maskin. Er du missfornøyd kan du jo kanskje høre om du får bytte eller noe?

• Liker 1
Skrevet

Lungo er de som du bruker i stor kopp, Vivalto, Fortissimo og Finezzo - Blå, grønn og gul kapsel. Disse blir skikkelig varme hos meg, så det er vel mengden vann det kommer an på. Som sagt blir ikke espressoshotene skikkelig varme her heller. De er ikke lunkne, men ikke så varme som du får på en bedre maskin. Er du missfornøyd kan du jo kanskje høre om du får bytte eller noe?

Ok takk. Skal prøve og se om det blir varmt nok. Tester nå. :)

Gjest gjest17
Skrevet

Ok takk. Skal prøve og se om det blir varmt nok. Tester nå. :)

Men det er viktig å varme opp koppene først, dette gjelder generelt for alle maskiner :-)

Skrevet (endret)

Jøss. Nå ble den varm nok. :) Brukte den blå kapselen. Takk for hjelpen.

Veldig stor forskjell fra de to andre jeg prøvde først. Husker ikke hvilke det var, men det var sånn små kopper jeg testet ut på.

Er det bare Lungo som blir varme da?

Hvis det bare er Lungo som blir varme, så er det jo merkelig opplegg?

Endret av per78
Gjest gjest17
Skrevet

Tror problemet ligger i at ekstraksjonstiden er for kort på Nespressomaskinene, vannet går for kjapt gjennom kapselen. Det blir jo ett spørsmål du må stille deg om kaffen blir bra nok for deg? Jeg har satt bort min manuelle maskin til fordel for en Nespresso, kun på grunn av brukervennligheten. Her tar det nå cirka 20 sekund å få en brukbar espresso, kontra all tiden det tok å "dille" med den forrige maskinen for å få en god. Man drikker jo også opp en liten espresso rimelig kjapt, så for min del synes jeg det er OK.

Skrevet

Tror problemet ligger i at ekstraksjonstiden er for kort på Nespressomaskinene, vannet går for kjapt gjennom kapselen. Det blir jo ett spørsmål du må stille deg om kaffen blir bra nok for deg? Jeg har satt bort min manuelle maskin til fordel for en Nespresso, kun på grunn av brukervennligheten. Her tar det nå cirka 20 sekund å få en brukbar espresso, kontra all tiden det tok å "dille" med den forrige maskinen for å få en god. Man drikker jo også opp en liten espresso rimelig kjapt, så for min del synes jeg det er OK.

Hehe. Joda.. Men lunken Espresso kontra en god og varm en er en vesentlig forskjell. Men enig i, at det tar bare en slurk så er koppen tom.

Avkalking, hørt om dette? Noe jeg bør tenke på..

Sorry for mas, men virker som du har greie på dette.

Gjest gjest17
Skrevet (endret)

Har du hardt vann bør du kjøre avkalkning etter 600 kopper. Nespresso selger avkalkningssett. Men om du ikke er fornøyd ville jeg hørt om du fikk returnere den, ellers blir det nok bare ett irritasjonsmoment. Men bare til ettertanke, en espresso som ikke er vellykket på fks. Rancilio Silvia maskinen, som forøverig er ansett som en av de beste manuelle til hjemmebruk, smaker høgg i forhold til en noe kaldere espresso på Nespressomaskinen, i tillegg tar det en evighet å få maskinen varm nok. Jeg hadde min på timer, den slo seg på om morgenen og av om kvelden. Ellers var det bare å glemme å ta seg en kopp før man gikk på jobb ... :-)

Endret av delirious
  • Liker 1
Skrevet

Har du hardt vann bør du kjøre avkalkning etter 600 kopper. Nespresso selger avkalkningssett. Men om du ikke er fornøyd ville jeg hørt om du fikk returnere den, ellers blir det nok bare ett irritasjonsmoment. Men bare til ettertanke, en espresso som ikke er vellykket på fks. Rancilio Silvia maskinen, som forøverig er ansett som en av de beste manuelle til hjemmebruk, smaker høgg i forhold til en noe kaldere espresso på Nespressomaskinen, i tillegg tar det en evighet å få maskinen varm nok. Jeg hadde min på timer, den slo seg på om morgenen og av om kvelden. Ellers var det bare å glemme å ta seg en kopp før man gikk på jobb ... :-)

Takk for svar. :)

Ikke misfornøyd akkurat. Muligens maskinnen bare er slik, og det er jeg som er kravstor. Men som sagt, når jeg varmet koppen et par ganger, så ble kaffen varmere. Det var når jeg prøvde den blå kapselen.

Men som sagt, enig i det du sier, at det er for kort tid ved Espresso, slik at vannet ikke blir varmet godt nok opp.

Muligens likt for mange maskiner?

Skrevet

Hvilken maskin har du nå?

Gjest gjest17
Skrevet

Det gjelder iallefall alle Nespresso sine maskiner, og vil tro det også gjelder de andre kapselkonkurrentene Jeg bruker Pixie nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...