Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #1 Skrevet 12. februar 2004 jeg har hatt kynnere fra uke 15/16, er nå 18 uker på veg... er det normalt å ha kynnere så tidlig? noen erfaringer med dette? takker for svar!
Gjest Madam Felle Skrevet 12. februar 2004 #2 Skrevet 12. februar 2004 Ja det er normalt. Min søster hadde det gjennom hele svangerskapet, og hun fikk en nydelig liten jente. :D
Gjest marilyn Skrevet 12. februar 2004 #3 Skrevet 12. februar 2004 jeg hadde også det.. MASSE! men det var ikke no å bekymre seg for....
Bridget Jones Skrevet 12. februar 2004 #4 Skrevet 12. februar 2004 Jeg husker ikke når jeg fikk det, men jeg fikk det ganske tidlig. Og alt gikk veldig greit og vi fikk en skjønn gutt.
Gjest *nurket* Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Har ikke personlig erfaring... Men ei venninne av meg hadde kynnere fra ca uke 15 i svangerskapet, og hun ble først sykemeldt 50% i 14 dager og deretter 100% sykemeldt resten av svangerskapet fordi hun hadde det flere ganger om dagen selv om hun tok det med ro (kontorjobb). Legen anbefalte henne også om å unngå å aktivisere seg for mye, tilfelle kynnerne skulle bli sterkere og gå over til rier.
Ella Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 Jeg fikk også tidlig kynnere, og ble sykmeldt 100% fra jobben pga dette. Må legge til at jeg ikke har noen "avslappende" kontorjobb. Arbeidsdagene mine kan være nokså lange, hektiske, med mye tråkking og løfting. Ser at leger vurderer dette med kynnere veldig forskjellig. Min lege tok dette veldig seriøst, og jeg fikk beskjed om å ta livet med ro. Andre leger sier at dette er helt normalt og at en ikke trenger å engste seg. Men som en foran meg fortalte, så kan kynnere gå over til rier. Dette skjedde antagelig med min mor. Tidlige kynnere kan, i sjeldne tilfeller, gjøre livmorhalsen kortere, slik at det kan bli fare med for tidlig fødsel. Dette ble jeg sjekket for, med to ukers mellomrom. Er veldig glad for at min lege tok dette så alvorlig. Hilsen Ella
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #7 Skrevet 19. mai 2019 Fant denne gamle tråden. Er det noen som har noen erfaringer med kynnere uke 16/17? Anonymkode: b2734...527
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #8 Skrevet 19. mai 2019 Ja. Økte på for hver uke, spesielt under høyt tempo eller stress på jobb. Viktig å kjenne hvor grensen din går og roe ned når du kjenner de kommer. Anonymkode: 83aa1...a37
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #9 Skrevet 19. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Økte på for hver uke, spesielt under høyt tempo eller stress på jobb. Viktig å kjenne hvor grensen din går og roe ned når du kjenner de kommer. Anonymkode: 83aa1...a37 Takk for svar. Fikk du beskjed om at du kunne jobbe som vanlig? Eller hva farene var? Anonymkode: b2734...527
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #10 Skrevet 19. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant denne gamle tråden. Er det noen som har noen erfaringer med kynnere uke 16/17? Anonymkode: b2734...527 Hei. Jeg starta med kynnere ved uke 14 ca. Fikk en sjekk hos fastlegen hvor alt var bra med meg og baby. Ingenting ble anbefalt denne dagen, jobbet som normalt. Men gikk litt ned i jobb litt seinere pga kynnere og andre ting. Hadde mye kynnere hele svangerskapet, og var inne med mulige premature rier umi uke 28. Men var ikke noe avflatet eller tegn til rier da. Men en gang jeg var inne med smertefulle kynnere fikk jeg påvist UVI. Det er vist slik når du er gravid at symptomene på UVI kan være annerledes enn ellers. Du kan ha kun kynnere blant annet. Så er du usikker så ta en tur til legen med en urinprøve. Anonymkode: 1338e...5db 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #11 Skrevet 19. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Fikk du beskjed om at du kunne jobbe som vanlig? Eller hva farene var? Anonymkode: b2734...527 Jobbet som vanlig i 100% til uke 30, deretter sykemeldt. Etter dette var det mindre og mindre som skulle til for å framprovosere regelmessige kynnere som ikke gav seg i hvile - heller ikke alltid mulighet for å hvile eller ta det med ro på jobb, så det beste ble å være hjemme og kunne styre tempoet selv. Var i kontakt med føden et par ganger når de ble regelmessige og kraftige. Inne en gang for å utelukke at kynnerene påvirket livmorhalsen, men heldigvis ingen påvirkning selv om det ble registrert mye aktivitet i livmoren. Anonymkode: 83aa1...a37 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå