Haustlauv Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg leier en sokkelleilighet hvor jeg akkurat oppdaget mugg på det ene soverommet (som ligger under bakkenivå). Det lukter litt mugg og er grønt på listene i rommet så jeg antar saken er grei nok. I tillegg fant jeg akkurat noe som kan være mugg i hjørnet bak et skap (men dette er ikke under bakkenivå)! Syns det lukta litt innestengt bak der, men det grønne på listene ser nesten mer ut som treverk som ikle er behandlet enn som mugg. Men hva gjør jeg nå? Huseieren er bortreist i en lang periode, og svarer ikke på tlf. Jeg vil finne utav dette så fort som mulig, det er jo veldig skadelig å bo i mugg! Hva er evt mine rettigheter ifht kontrakt og huseier? Tingen er at jeg gjerne vil fortsette å bo i leiligheten, men det forutsetter jo at muggproblemet blir fikset så fort som mulig. Takknemlig for alle innspill, har ingen erfaring med dette fra før:/
lillevill Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Jeg tatt bilde, og så skrubbet og vasket bort muggen så godt som mulig, og lufta godt ut.. og faktisk planlagt å flytta pga muggen. Jeg toler ikke mugg.
Gjest gjest17 Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Ja, jeg ville nok også dokumentert tilstanden før jeg begynte med eventuell nedvask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå