Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter litt med å finne en god deodorant. Svetter ikke voldsomt mye, men sliter med at deodoranten renner når jeg blir varm. Jeg bærer og stresser en del på jobben, så kan lukte svette på en svett dag (hihi).

Forslag til en god deodorant, som ikke renner eller farger av på hvite topper (Tar på deodorant ca 1 time før jeg tar på meg klær, men blir jeg litt klam så renner den.) Til nå har jeg prøvd palmolive og nivea av forskjellige typer.

Anonym poster: 6c0a73ca68e618448a61f8cefa199d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vichy har en god deodorant, kjøpes på apoteket. Selv bruker jeg varianten med grønn kork.

Skrevet

Jeg bruker også Vichy, rollon med grønn kork. Jeg er ikke sånn vanvittig svett av meg, men det kan jo forekomme at svetten siler eller at jeg blir skikkelig klam når luftfuktigheten er høy, og da synes jeg Vichy sitter godt.

Skrevet

jeg liker at den ikke lukter, for jeg har alltid mild parfyme på, og med blandings av deo... :tristbla: Denne renner heller ikke eller lager flekker når man blir varm.

doc_8_2.png

Skrevet

Jeg har vært gjennom ganske mange deodoranter, og den jeg hittil liker best er Palmolive sin med lilla kork. Den tar ikke helt bort svetteproblemet mitt, men hvis du ikke er veldig plaget så tror jeg den skal funke bra.

Skrevet

Jeg synes neutral sin er god. Lukter ingenting. I motsetning til mange andre som er parfymert så de lukter "nøytralt". Jeg liker ikke å lukte deo.

Også er den uten farge og parabener og det er jo også en veldig god ting.

Før brukte jeg Vichy som yougogirl og karmosin anbefaler, den er også god, men neutral er bedre og mye billigere.

Skrevet

Jeg brukte Neutral før og den er andrevalget mitt nå, men nå synes jeg Vichy holder bedre. Neutral holdt fantastisk i flere år, og så dabbet det liksom litt av. Skulle tro jeg ble immun eller noe sånt, men det må bare være noe jeg innbiller meg.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Eplecidereddik eller kokosolje.

Skrevet

clinique for men roll-on :)

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg har brukt en deodorant fra apoteket som heter Pure, kjempefornøyd! Eneste deodoranten som ikke setter flekker og stopper vond lukt, som jeg har prøvd. Men de skal visst slutte å selge den, i hvert fall på det apoteket jeg pleier å bruke.

Skrevet

For meg er det bare aluminiumklorid som fungerer. Jeg svetter ikke mye, men jeg lukter fort surt i kombinasjon med vanlige deoderanter. Med aluminiumsklorid svetter jeg ikke i det heletatt fra armhulene lenger!

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

For meg er det bare aluminiumklorid som fungerer. Jeg svetter ikke mye, men jeg lukter fort surt i kombinasjon med vanlige deoderanter. Med aluminiumsklorid svetter jeg ikke i det heletatt fra armhulene lenger!

Hvor får man kjøpt det?

Skrevet

Eplecidereddik eller kokosolje.

Hvordan gjør du dette?

Gjest lillesiren
Skrevet

Sterilan sin tørrstick=)! Svetter ikke en dråpe når jeg bruker den:)

Skrevet

Stop24 fra Apoteket.

Skrevet (endret)

Hvor får man kjøpt det?

Det fås kjøpt på apotek. Dette er sterke saker, og er ikke noen direkte deodorant. Da jeg begynte med den så påførte jeg den på kvelden, på tørr hud, IKKE nybarberte armhuler. ca 1 gang i uka. Etter bare et par uker sluttet jeg helt å svette. Etterhvert brukte jeg den kanskje 1 gang i mnd. All sur lukt, svetteringer osv er long gone. Jeg har lett en del etter informasjon om alu-klorid på nettet, da jeg trodde at dette neppe kunne være bra for kroppen, men så langt har jeg ikke funnet noe negativt.

Endret av Zoë Castillo
Gjest Badabing
Skrevet

Angående aluminiumklorid, så er det diskusjoner om det kan forsårsake brystkreft, men forskning har ikke gitt entydige resultater. Om man ikke bruker det så ofte, så har det vel kanskje ikke noe å si.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvordan gjør du dette?

Eddiken tynner jeg ut med vann og har på en liten sprayflaske, eller fukter en bomullspad. Ofte bruker jeg bare kokosolje, den vare smører jeg på. Før slet jeg med tørr hud og flass på området under armene, nå er huden glatt og fin :)

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Syns Neutral er fantastisk. Lukter nesten aldri svette lenger, og er sjelden klam under armene.

Skrevet

Eddiken tynner jeg ut med vann og har på en liten sprayflaske, eller fukter en bomullspad. Ofte bruker jeg bare kokosolje, den vare smører jeg på. Før slet jeg med tørr hud og flass på området under armene, nå er huden glatt og fin :)

Jeg bruker kokosoljen som fuktighetskrem:) Kjøper ren kokos-olje fra arabiske butikker, koster 40kr for en svær boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...