AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Etter et sykehusopphold for vel over ett år siden flyttet jeg til en ny adresse. Noen måneder i ettertid kom det en reging på min gamle adresse på et ørlite beløp. Ettersom brevene på den gamle adressen hopet seg opp, så sporet den nåværende beboeren meg opp og leverte dem til meg. Nå har beløpet mer enn tidoblet seg. Jeg endret adresse både i folkeregisteret og alle andre steder. Jeg trodde jeg hadde gjort opp for meg på sykehuset, da jeg betalte en god del da jeg dro, så jeg tenkte meg aldri at jeg hadde noe utestående der. I November i fjor stod det opplyst at de skulle overvåke kredittopplysningene mine og komme i kontakt med meg for å finne best mulig nedbetalingsmpte. INGEN har kontaktet meg angående dette. Regningene har kun hopet seg opp på den gamle adressen min. Noen som vet hvem som har skyld i dette? Er for det første litt kjipt å ha blitt overvåket i et halvt år uten å vite om det, og for det andre utrolig kjipt å måtte betale flere tusen kroner i purringer på det som orginalt bare var noen få hundrelapper. Anonym poster: cce5f68cef312995cd8ab3585ddebfb9
Wonders Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Du har skyld i det selv. Du må selv ordne med å ha riktig adresse. Jeg synes det er veldig rart at sykehuset ikke har en automatisk oppdatering fra Folkeregisteret. Trodde alle offentlige innstanser måtte forholde seg til din offisielle adresse??? Jeg hadde bedt om kopi fra folkeregisteret og sendt posten på sykehuset, og forklart saken. Mulig du slipper renter om du betlaer ned hovedstolen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 TS her. Jeg syntes det er rart at det er min feil når jeg har meldt adresseendring både til posten og folkeregisteret. En kan ikke forvente at en skal melde adresseendring manuelt til både sykehus og inkassoselskaper. Det er rett og slett urimelig. De kan jo selv gå inn på folkeregisteret og se hva adressen min er når jeg kontakter dem. Men burde jeg kontakte sykehuset eller Lindorff? Er Lindorff som står bak de skyhøye tallene. Anonym poster: cce5f68cef312995cd8ab3585ddebfb9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 TS her. Jeg syntes det er rart at det er min feil når jeg har meldt adresseendring både til posten og folkeregisteret. En kan ikke forvente at en skal melde adresseendring manuelt til både sykehus og inkassoselskaper. Det er rett og slett urimelig. De kan jo selv gå inn på folkeregisteret og se hva adressen min er når jeg kontakter dem. Men burde jeg kontakte sykehuset eller Lindorff? Er Lindorff som står bak de skyhøye tallene. Anonym poster: cce5f68cef312995cd8ab3585ddebfb9 Selskapene har sine metoder for å finne rette adressen din. Sykehus oppdaterer adr når du flytter. Når du flytter, så skal du sende adr.endringskort til alle dine kontakter. Og iallefall de du har utestående penger til. Anonym poster: e9693244e88f844f347b223031e444d9
Grønt blad Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Kontakt Lindorff, de representerer sykehuset nå. Forklar situasjonen og snakk med dem. Ettersom jeg har forstått kan de godt gi avslag i renter/gebyrer så lenge de får inn pengene. Jeg synes forøvrig også det er rart at adressen ikke har blitt endret. Når det gjelder vanlig bank vet jeg at man ikke kan endre adresse selv, men det blir oppdatert fra folkeregisteret. Mulig det er annerledes med inkasseselskaper.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Kontakt Lindorff, de representerer sykehuset nå. Forklar situasjonen og snakk med dem. Ettersom jeg har forstått kan de godt gi avslag i renter/gebyrer så lenge de får inn pengene. Jeg synes forøvrig også det er rart at adressen ikke har blitt endret. Når det gjelder vanlig bank vet jeg at man ikke kan endre adresse selv, men det blir oppdatert fra folkeregisteret. Mulig det er annerledes med inkasseselskaper. Kontakt sykehuset, og spør hvilke dato de endret adressen din Anonym poster: e9693244e88f844f347b223031e444d9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Kontakt Lindorff, de representerer sykehuset nå. Forklar situasjonen og snakk med dem. Ettersom jeg har forstått kan de godt gi avslag i renter/gebyrer så lenge de får inn pengene. Jeg synes forøvrig også det er rart at adressen ikke har blitt endret. Når det gjelder vanlig bank vet jeg at man ikke kan endre adresse selv, men det blir oppdatert fra folkeregisteret. Mulig det er annerledes med inkasseselskaper. Kontakt sykehuset, og spør hvilke dato de endret adressen din Anonym poster: e9693244e88f844f347b223031e444d9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Kontakt Lindorff, de representerer sykehuset nå. Forklar situasjonen og snakk med dem. Ettersom jeg har forstått kan de godt gi avslag i renter/gebyrer så lenge de får inn pengene. Jeg synes forøvrig også det er rart at adressen ikke har blitt endret. Når det gjelder vanlig bank vet jeg at man ikke kan endre adresse selv, men det blir oppdatert fra folkeregisteret. Mulig det er annerledes med inkasseselskaper. Kontakt sykehuset, og spør hvilke dato de endret adressen din Anonym poster: e9693244e88f844f347b223031e444d9
Leanne Skrevet 14. juli 2012 #9 Skrevet 14. juli 2012 Jeg sendte en gang inn en lapp om et abonnement på et blad, glemte igrunn helt av det da jeg aldri mottok et blad... Før jeg lenge etterpå fikk innkassokrav. Ringte da inn til Lindorf men de kunne ikke hjelpe meg, tok så kontakt med bladet jeg skulle abonnere på. Det viste seg at de hadde brukt en gammel adresse (som jeg hadde abonnement på før) og ikke den jeg hadde sendt inn. De beklaget seg og trakk kravet, så fikk jeg tilsendt bladene gratis Tror sykehuset må trekke kravet selv om de har gjort en feil ved å bruke feil adresse.. Men kontakt Lindorf snarest så løser det seg vel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå