kiefer Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Noen som har studert der? Har hørt man må ha matte s1/r1, går det an å ta dette som suppleringsfag der borte? Har bare praktisk matte fra vgs Og hvordan funker det med å ta bach i norge og master i danmark, evt. master i norge og siste året i danmark? noen med erfaring? Hvordan er mulighetene for å starte opp egen praksis etter endt utdanning? Må man ha psykolog spesialisering for dette? (5 år videreutdanning) Endret 13. juli 2012 av kiefer
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Jeg lurer også på dette! Og samme spørsmål, men angående samme utdanning i Sverige. Har så lyst til å bli psykolog, men har ikke karakterer for å komme inn på profesjonsstudiet. Anonym poster: 3c7471503bed3f054bb3f2486539db72
Brøleape Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Sjekk ut http://psykologidanmark.net/Forum/index.php
Tjukk Norris Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Bare å glemme det nå. Etter adgangsbegrensningen per 2012 er det nå nærmest mer safe å prøve seg på profesjon. Køben hadde feks 200 søkere til høst 2012. Av disse kom rundt 20 studenter med utenlandsk BA inn. Jeg vet det som er å vite om dette, Men veldig synd det ble som det ble, pga administrativt press som de kalte det. Altså norske studenters masing. 1
kiefer Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2012 Nå er jo ikke adgangsbegrensningen i norge liten heller da, hvis man skal søke seg inn på prof. studie etter årsstudie. Kommer ikke direkte inn uansett siden jeg ikke har godt nok snitt.
Tjukk Norris Skrevet 14. juli 2012 #6 Skrevet 14. juli 2012 Nei men du kan jo regne på det. Lettere å få A, A, A på første året enn å få et snitt på nærmere A på en hel bachelorgrad vel? Og selv da har du ingen garanti for å komme inn. Å starte på en bachelorgrad i dag med den hensikt å komme inn på kandidat er i russisk rullett. Som de selv uttaler så ønsker de egentlig ikke søkere med utenlandsk bachelorgrad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå