Gå til innhold

Hverdagssminke - hva bruker du?

venus_

Anbefalte innlegg

Jeg bruker følgende produkter til hverdags:

- mineralpudder fra GloMinerals i fargen Natural fair, eller Anti-Aging fundation fra La

Prairie fargen 200

- fikseringspudder far GloMinerals

- blush fra Chanel i fargen Rose petale

- Dior Iconic mascara i svart

- Benefit´s Eye Bright på våtkanten for å gi et våkent blikk

- Superbalm fra Clinique i fargen Grapefruit

- Brow tech brynpudder i Ash blonde fra Smashbox

Endret av laperla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker som regel dette:

- Foundation / Bb-cream + Pudder

- Blush, contour, highlighter

- Concealer / highlighter-penn under øynene

- Primer + forskjellige øyenskygger

- Mascara + eyeliner

- Øyenbrynsblyant

- Nude leppestift eller lip balm

- Settingspray

Edit: Glemte noe.

Hvilken settingspray bruker du? Finner ikke en jeg er 100% fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lite sminke til hverdags, blir som oftest bare mascara og litt solpudder. Bruker aldri foundation. Er heldig og har veldig jevn hud og så og si aldri urenheter. Men må ha en god krem på etter at jeg har vasket ansiktet om morgenen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken settingspray bruker du? Finner ikke en jeg er 100% fornøyd med

Jeg bruker Urban Decay All Nighter settingspray, funker ganske bra den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Nå som jeg har blitt litt sommerbrun passer ikke foundation fargen lenger, så nå bruker jeg bare mascara og øyenskygge, kanskje litt solpudder like under kinnbeina og blush i kinnene. Brynene er mørke nok, men jeg tar alltid en ren mascarakost fra en gammel mascara jeg kverket, sprayer litt hårspray på den, og drar den over brynene for å forme de mer. Jeg bruker som regel aldri leppestift, og har alltid øynene som fokus når jeg sminker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alltid jeg sminker meg, men som regel bruker jeg;

- foundation

- finishing dust

- solpudder/blush

- brynskygge

- e/s primer

- fire skygger i bruntoner/highlighter

- eyeliner

- maskara

Gjort på 6-7 minutter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concealer, mineralfoundation, rouge, mascara, brynsblyant. Kan slå til med solpudder og farget eyeliner langs øvre vipperand om jeg har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på humør og på klær, av og til bare mascara og litt svak øyenskygge, og av og til blir det: Concealer, pudder, rouge, farge på øyenbrynene, og øyenskygge gjerne i bruntoner, men og ofte grønne, lilla, rosa. Det kommer som sagt helt an på hvor mye eller hvor lite jeg gidder å gjør ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foundation

bronzer

mascara

eyeliner oppe

øyenskygge i bruntoner

Jeg bruker nøyaktig det samme ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktskrem (solkrem om sumaren). Kanskje ein augebrynspenn for å markere bryna litt meir. Elles ingenting. Har fin hud og kjenner ikkje trong til noko meir sminke foreløpig. Brukar litt eyeliner og augeskygge til fest. Mascara brukar eg aldri, fordi det tek lang tid å fjerne... Rein latskap altså... :sjenert: Men har lange, mørke vipper, så føler ikkje at eg treng det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tingene jeg alltid bruker er foundation, solpudder, mascara og øyenbrynsblyant. Om jeg har god tid og føler for det, slår jeg til med flytende eyeliner i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander ut min foundation (Clarins - skin illution) med en god dagkrem (Vichy) og påfører det så jevnt som mulig. Bruker også pudder (The body shop) om jeg ønsker ekstra god dekkevne, men ikke hele tiden. Fyller inn øyenbrynene mine blyant (HM) og noen ganger litt skygge (E.L.F). Legger en lys øyenskygge som en highlight under brynene (Lancome - day and night duo, den rosa). Bruker en tynn linje med Kohl (Lancome) på vippekanten oppe. Avslutter med to forskjellige maskara (Lancome hypnose drama og MakeStyle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundation, concealer, pudder, high light-pudder, solpudder, rouge, våtliner, mascara, lipliner+leppestift =)

Endret av super-s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pærecider

Bruker veldig sjelden sminke. Men når jeg bruker det er det mascara, foundation, concealer, solpudder, rouge og hele pakka. Enten alt eller ingenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Hva jeg bruker hver dag

- Foundation

- Pudder

- Solpudder

- Eyeliner

- Maskara

- Øyenbrynspenn

Bruker noen ganger blush og øyenskygge også, kommer helt an på hva jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Foundation

- Mineral pudder

- Øynebryn blyant

- Øyneskygge

- Noen ganger kajal

- Rouge eller solpudder

- Mascara

- Lebestift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyeliner og mascara, det er det eneste jeg har brukt siden jeg begynte å bruke sminke for 8 år siden.

Foundation og pudder har ALDRI vært i mitt ansikt, og jeg har ikke nok øyelokk til å se bra ut med øyeskygge (asiater).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...