Gjest pierciiing Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Hei! Jeg er en jente på 16 år som vurderer veldig sterkt å ta tungepiercing. Har hørt at det mye farlig som kan skje; miste smaksløkene, lespe, aldri få til å si S igjen, bli kvalt av opphevet tunge og dø av bakterier. Alt dette er kanskje høyst usansynlig.. I alle fall lurer jeg på om hva deres erfaringer er; gjør det veldig vondt? jeg har litt nålskrekk skjønner dere Og så lurer jeg på om noen av dere angrer, og i så fall hvorfor? Takk for svar :happy:
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Jeg hadde tungepiercing i 3 år, men har tatt den ut nå. Det gjør ikke veldig vondt. Det eneste du merker er stikket, og det er over på 2 sekund. Det gjorde mye mindre vondt enn det jeg hadde trodd og. Jeg tok den ut fordi jeg var lei den. Det var superstas å ha den, og virkelig verdt det. Det var hovent i 3-4 dager fremover, og utenom det så var det veldig morro å ha den. Anonym poster: 8db03cd8139a012d61f5cfb6e9dededc
Sugar&Spice Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Da jeg var 14 farget jeg håret svart. Sa jeg aldri skulle ha blondt hår igjen. Da jeg var 15 tok jeg piercing i øyenbrynet. Sa jeg aldri skulle ta den ut. Da jeg var 16 sa jeg at jeg skulle ta tatovering. Da jeg var 17 sa jeg at jeg skulle studere grafisk design på FIDM i LosAngeles. Da jeg var 18 sa jeg at jeg aldri skulle forelske meg igjen. Nå har jeg blondt hår. Øyenbrynspiercingen tok jeg ut etter en kort stund. Stygt arr. Tatovering nå er det siste jeg kunne tenke meg, og er sjeleglad jeg aldri tok det da. Nå vil jeg bli lærer og satse på et yrke som ikke er trendbasert. Nå er jeg stormende forelsket. Ting forandrer seg. Noe du er skråsikker på i en periode, kunne du aldri TENKE deg den neste. Tenk på det før du gjør noe med kroppen din som kan ha store konsekvenser.
Belima Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Les dette før du bestemmer deg. http://littkritikk.blogspot.no/2010/10/piercing-i-tunga.html
Gjest Stronger Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Jeg hadde tre veninner som tok tungepiercing i 16års alderen, tre år etter er det ingen av dem som har. Hun ene ødela også tennene sine fordi hun "lekte" med kula og den skadet emaljen. Det er ditt valg men jeg ville ikke anbefalt det uansett, rett og slett fordi jeg syns det ser svært stygt ut på de fleste.
Gjest Anonym gjest Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Jeg tok piercing i tunga når jeg var 17, har den nå fortsatt 5 år senere. Det er nok sikkert lurt å vuredere det godt før man tar det. Jeg tok det på impuls så viste ikke helt hva jeg gikk til. Det er nok noen ord jeg lesper på, men ikke noe ekstremt. Å ta selve piercingen gjorde ikke noe vondt, men tunga var hoven nesten en uke tror jeg og da ble det mye flytende mat og isbiter.
Auroressa Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Jeg tok piercing i tungen da jeg var 15, er nå 6 år siden. Tenker ikke over at jeg har den. Tungen var hoven i et par dager, var vondest i ettertid syntes jeg. Var ikke vondt og ta den, var bare et "press" på tungen. Jeg hadde alltid munnskyll med meg ferdig blandet ut i en flaske, og brukte det flittig i et par uker. Ikke merket noe på tennene.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #10 Skrevet 14. juli 2012 Nei usj, tenk hvor uhygienisk det er. Man har den i munnen og det eneste som kommer borti den er det man putter i munnen og spyttet. TS: Jeg har hatt min i 4 år. Noen sier at det ikke er vondt men jeg syns at det var det, men det varte jo i 3 sek så ikke noe å bry seg om syns jeg. Det første døgnet var tungen veldig hoven og hevelsen brukte ca en uke på å gå helt bort, husk å spis deg mett før du tar den for de første dagene vil du slite med å tygge så da blir det mye suppe ol. Jeg spiste suppe ol. i nesten en uke. Har bevisst ikke lekt med den i munnen for å unngå å skade tennene, har plastkuler på den. Men vær 200% sikker på at du har lyst på den, selv om du kan ta den ut hvis du angrer, syns ikke at den er verdt å ta hvis man vil angre etter en kort stund. Anonym poster: 441a9444c3b89ea013215fd8694f182f
Gjest Uanonymbruker Skrevet 14. juli 2012 #11 Skrevet 14. juli 2012 Det var fi** vondt å ta den, jeg hovnet så opp at jeg levde på isbiter i en uke og klarte ikke prate, jeg har skader på fortennene og etter jeg har tatt den ut så har jeg et permanent stort søkk i tunga. Jeg har måttet på sykehuset to ganger fordi kula har skrudd seg av i søvne og stangen og kulene har satt seg fast i halsen. Kommer egentlig ikke på noe positivt med den annet enn at det startet tungepiercetrenden i grenda mi Hadde den i 13 år, tok den nettopp ut fordi det ser så innmari harry ut på mennesker over 25.
Gjest badeand1 Skrevet 14. juli 2012 #12 Skrevet 14. juli 2012 Ja, det gjør vondt. Og tunga hovner opp men jeg klarte å spise og prate. Med litt problemer selvsagt men det gikk bra. Nei, jeg angrer ikke for jeg kunne jo ta det ut. Men nå syns jeg piercing i tunga er forferdelig tacky og stygt. Og i tillegg så hadde jeg to...
Gjest blæ Skrevet 14. juli 2012 #13 Skrevet 14. juli 2012 Man har den i munnen og det eneste som kommer borti den er det man putter i munnen og spyttet. TS: Jeg har hatt min i 4 år. Noen sier at det ikke er vondt men jeg syns at det var det, men det varte jo i 3 sek så ikke noe å bry seg om syns jeg. Det første døgnet var tungen veldig hoven og hevelsen brukte ca en uke på å gå helt bort, husk å spis deg mett før du tar den for de første dagene vil du slite med å tygge så da blir det mye suppe ol. Jeg spiste suppe ol. i nesten en uke. Har bevisst ikke lekt med den i munnen for å unngå å skade tennene, har plastkuler på den. Men vær 200% sikker på at du har lyst på den, selv om du kan ta den ut hvis du angrer, syns ikke at den er verdt å ta hvis man vil angre etter en kort stund. Anonym poster: 441a9444c3b89ea013215fd8694f182f Altså, vet du hvor uhygienisk du er i munnen om du ikke pusser tennene? Tror du at manikke har bakterier i munnen? Vet du hvor raskt bakterier formerer seg? Vet du at du har flere bakterier i munnen enn i anus? Tingen med percing i tungen er at denne er en magnet mot disse bakteriene. Den soper opp bakterier, de klamrer seg til stangen, spsielt mellom stangen og kulen, i festet. Stangen bør tas ut to ganger til dagen og renses. Det er uhygienisk og kan forårsake mye mer karries enn du normalt ville fått. Ikke kom med den at ikke noe annet enn det du putter i munnen kommer i kontakt med piercingen, det blir for enkelt.
Lura Lotta Skrevet 14. juli 2012 #14 Skrevet 14. juli 2012 Jeg tok min for 7 år siden. Jeg er livredd for alt med nåler, til og med blodprøve fra fingeren. Men i tunga kjente jeg ingenting. Jeg lespa i en uke og klarte nesten ikke spise fordi jeg beit meg bare i den store tunga utenom det så har det ikke vært noe problem, lekte mye med den det første året , men merker ikke at den er der lenger. I tillegg så kan man jo bare ta den ut og hullet gror. Jeg har hatt to piercinger i leppa og begge hullene syns godt fortsatt. Tunga er det jo ingen som ser
She_Leiva Skrevet 14. juli 2012 #15 Skrevet 14. juli 2012 Jeg var 16 da jeg tok min. Var ikke vondt i det hele tatt der og da, men noen timer senere og utover den samme uka var det litt ubehagelig og litt utfordrende å gjøre normale ting. Etterhvert ble det sakte, men sikkert bedre og iløpet av 4år, har jeg ikke EN ENESTE gang hatt noen problemer med den. Angrer ikke og kommer ikke til å ta den ut med det første, men det er vel egentlig også mye fordi jeg ikke legger merke til den. Den er bare fin og JEG synes den er kjempekul.
Gjest Sunny Skrevet 15. juli 2012 #16 Skrevet 15. juli 2012 Jeg tok tungepiercing når jeg var 16. Nei det gjør ikke vondt, og jeg er en med middels høy smerteterskel. Piercingen SKAL taes med nål og klampe, markeres med "penn", munnen skylles og pierceren og piercingen skal være sterilisert(hansker og innpakning) Det kjennes et ubehagelig stikk når nålen stikkes gjennom overflaten på tungen, men det er det. Etter det er den bare nummen..Gå til et sted med autoriserte piercere og godt rykte. Hvordan du reagerer på piercingen er forskjellig fra hver enkelt, men du kan forebygge ubehag osv. Sov med hodet høyere enn skuldrene for å unngå at tungen hovner. Ha alltid ha med deg en flaske isvann som du har lagt i fryseren, og når du tar en ut, legger du i en ny. Hold deg unna spicy retter og tygg sakte. Personlig hadde jeg ikke store problemer med å spise så lenge jeg tygget sakte, og ikke spiste ting som var harde, slik som ristet brød osv. Ikke rekk ut tungen eller lek med piercingen den første uken ca. Dette irriterer såret og det tar lengre tid å gro. Det kan også fororsake irritasjon i såret = infeksjon. Rensk 2 ganger daglig med q-tips og munnskyllevann UTEN alkohol! Kan kjøpes på apoteker. Ikke pirk på hullet, bare tørk rundt det. Ellers= Good luck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå