Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er helt riktig plassering av spørsmålet men satser på det, jeg har en tv (flatskjerm) som jeg vil ha på veggen.. Øhm, hvor går man for og kjøpe slikt tv oppsett. Og hva er det jeg skal egentlig ha? :fnise: Syntes det er litt flaut og gå på foreksempel chlas olson? Og si: Ja nå skal du høre! Jeg skal ha en slik dings jeg, ja en dings ja, en sånn som man har på veggen, og så plassere man tven på den?! :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte vårt veggfeste på Expert :)

Skrevet

Bare sa du at du skulle ha veggfeste til flatskjerm? Hva kostet det vist jeg kan spørre? Og er det ulik størrelse på det?...

Takk for svar forresten :smilyblomst:

Skrevet

Det finnes ulike størrelser ja, det er viktig å kjøpe en som tåler vekten av tv-en din, men dette kommer betjeningen til å spørre deg om. Hva gjelder pris husker jeg ikke hva vi betalte, men vår har "svingarm" som kan vris 180 grader - og er derfor dyrere enn de som kun er et standard oppheng.

Gå i en elektronikkbutikk du er fornøyd med, de hjelper deg med alt dette her, og hadde gjort det selv om du hadde spurt etter "en sånn dings til å henge tv-en på veggen med" ;)

Skrevet

Skal du ha det billigst mulig får du det til 2-300 kroner på clas'ern. Skal du ha noe mer avansert så gjør du som nevnt over - går til en elektronikkforretning med litt utvalg.

Husk at det lønner seg å kjøpe noen skinner for å skjule kablene også, hvis ikke ser det både rotete og stygt ut. Det beste er selvsagt om man har bygd nytt og kan legge alt i veggen :)

Skrevet

Er en slik jeg vil ha ! Med svingarm altså! Nå har jeg liten og nett tv. Så håper det ikke vil bli for dyrt. Men det holder med og si merke og hvor stor den er i "tommer" ? = )

Hehe, ja, vil nok det, går litt etter pris og, så får sjekke ut de forskjellige stedene :-)

Igjen takk for svar :)

Skrevet

Ja, det skal holde :) Vår tv er 46", og armen tåler opp til 60", så klarer du deg med mindre er det mulig du finner ganske fine priser :)

Gjest gjest17
Skrevet

Husk også at det diverse du må sjekke når du skal henge opp festet, hva vegg har du? Er det gips må du bruke anker, prøv også å få festet i stender osv. :-)

Skrevet

Ja, det Delirious sa! (Men det regnet jeg egentlig med at du har gjort allerede....?)

Skrevet (endret)

Uhm. Har nettopp lagt nytt her så kan ikke begynne og "rive opp igjen" heh.

Men er veggplater....

Prøvde og legge inn linker fra hva jeg fant på elkøp.. Men går ikke?..

Men fant noen greie der med slike vendigsgrader, akkurat det jeg vil ha :)

Endret av Auroressa
Gjest gjest17
Skrevet

Hehe, du behøver ikke å rive opp veggen for å finne en stender da, holder med å banke og høre seg frem :fnise:

Skrevet

Husk også at det diverse du må sjekke når du skal henge opp festet, hva vegg har du? Er det gips må du bruke anker, prøv også å få festet i stender osv. :-)

Hva er stender? ..... :sjenert:

Skrevet

Øhm.. Banke og finne fram hva? :O Trollet bak veggen eller noe? :overrasket:

Skrevet

Stender er selve bærestrukturen platene er festet på. Selve skjelettet til huset kan du si. Disse er naturlig nok mer solide og vil kunne holde mye bedre enn bare tynne plater :)

Om du vil være hundre prosent sikker finner du frem bruksanvisningen til tv'en. Der står det avstanden mellom skrufestene på baksiden av apparatet.

Gjest gjest17
Skrevet

Det er bjelkene inne i veggene som man fester veggplatene på :-)

Skrevet

Herregud, dette vil jeg - ikke - klare. Jeg trenger en MANN til og komme og sette opp det for meg :fnise:

Jeg skjønner ingenting jeg...

Gjest Badabing
Skrevet

Eller en handy kvinne...?

Jeg kjøpte forøvrig veggheng til forrige tv'en på Biltema, og det var en tv som bare såvidt kunne kalles flatskjerm.. Den holdt seg på veggen i de årene jeg hadde den.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, dette vil jeg - ikke - klare. Jeg trenger en MANN til og komme og sette opp det for meg :fnise:

Jeg skjønner ingenting jeg...

Vi skal nå klare å samle KG gutta og gi deg en hjelpende hånd ;)

• Liker 1
Skrevet

Handy kvinne eller Handy mann, det er det samme ! Jeg er ikke handy, eller jo på noen områder :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...