AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Jeg vet godt at man kan tjene penger på bloggen sin (annonsering, innlegene sine og alt sånn), men jeg forstår ikke hele hysteriet om at hvis en blogger omtaler et produkt, for så å tjene på det, da er det galt?? Det er jo ikke alle bloggere som omtaler produkter de ikke liker. Ja, noen gjør, men langt i fra alle! Selv, som blogger ville jeg ikke omtalt noe jeg ikke liker selv! Det stiller jo meg i et dårlig lys, men la oss si at produktet kanskje kunne passet for noen andre. Jeg er jo ikke lik andre! En annen ting: Mange virker misunnelige. Fordi vi får tilsendt produkter, eller tjener penger på et annonsebasert blogginnlegg. Jeg er helt enig i dårlig merking ang. annonser er skittent, og det samme er det hvis en blogger omtaler f.x et produkt h*n åpenbart ikke hadde likt. La oss si en blogger ble tilbudt 10 000 for å blogge om en ny slanketablett, og bloggeren vet at h*n har mange yngre lesere, så er dette skittent og lite gjennomtenkt. Hva reagerer dere på? At bloggerne tjener penger på bloggen sin, eller "de skittne" bloggerne? For alle gjør f.x ikke som fotballfrue, og h\gjømmer mye av annonsene sine. Jeg sier i fra hver gang noe er annonsert, og da ser jeg ingen grunn til at det er galt i å tjene penger på det så lenge jeg følger loven og har en moral som gjør at jeg kun omtaler ting jeg selv ville likt. Anonym poster: ca6d6dac6a2802acb7dba7fe8a92ac72
nantucket Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har ikke noe imot at bloggere tjener penger på annonsering, er vel mye derfor mange blogger? Personlig har ikke jeg særlig stor tiltro til bloggere som reklamerer og anbefaler produkter de har blitt tilsendt eller har en sponsoravtale med, nettopp pga det er til bloggerens egen vinning å omtale produktet fordelaktig. La oss si at Fotballfrue omtalt produkter tilsendt fra Coverbands meget negativt, da tror jeg neppe at Coverbrands er interessert i en langsiktig avtale med henne. For meg som forbruker i "produktjungelen", vil jeg (personlig) aldri se på en blogger som får betalt for å omtale produkter som en troverdig kilde. Og dermed utgår også "lesergleden" ved å lese "xx tipser"-innlegg. Når det er sagt, synes jeg faktisk det er en forskjell på typiske rosabloggere som anbefaler produkter fra Nelly og Coverbrands, til for eksempel FitnessNora som er sponset at BetterBodies. Nora er avhengig av optimale treningsklær, og jeg har tro på at hun ikke vil ta til takke med noe som er middelmådig. Samme går for Norrøna sine ambassadører. Jeg synes ikke man kan si det samme om sminkefjerner og hårpynt... 2
hermoine Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Jeg har ikke noe imot at bloggere tjener penger på annonsering, er vel mye derfor mange blogger? Personlig har ikke jeg særlig stor tiltro til bloggere som reklamerer og anbefaler produkter de har blitt tilsendt eller har en sponsoravtale med, nettopp pga det er til bloggerens egen vinning å omtale produktet fordelaktig. La oss si at Fotballfrue omtalt produkter tilsendt fra Coverbands meget negativt, da tror jeg neppe at Coverbrands er interessert i en langsiktig avtale med henne. For meg som forbruker i "produktjungelen", vil jeg (personlig) aldri se på en blogger som får betalt for å omtale produkter som en troverdig kilde. Og dermed utgår også "lesergleden" ved å lese "xx tipser"-innlegg. Når det er sagt, synes jeg faktisk det er en forskjell på typiske rosabloggere som anbefaler produkter fra Nelly og Coverbrands, til for eksempel FitnessNora som er sponset at BetterBodies. Nora er avhengig av optimale treningsklær, og jeg har tro på at hun ikke vil ta til takke med noe som er middelmådig. Samme går for Norrøna sine ambassadører. Jeg synes ikke man kan si det samme om sminkefjerner og hårpynt... Er litt enig der. Om jeg hadde fått tilbud om å omtale et produkt, og fått betalt for det, så hadde jeg nok helt mye imot å omtale det positivt uansett om jeg likte det eller ikke. For da kunne jeg ha årna en grei avtale med produsenten og sikkert tjent mer penger! Hun jenta som blogga så mye før (husker ikke hva hun heter i farta. ) hadde jo en stor avtale med one-piece, og jobbet litt i butikken deres. Sånt er jo kjempefint for erfaring og CV i tillegg!! MEN hun hadde nok ikke fått et så bra samarbeid om hun hadde skrevet på bloggen sin at hun syns one-piece var stygge! For å tjene penger, og få til samarbeid med andre MÅ du vise at du er interessert. Og er du virkelig interessert i å tjene penger på bloggen din, så MÅ du være positiv til det meste sånn sett. Er nok ikke alle bloggere som holder på sånn. Men se for deg en blogger som omtaler hvert 3 produkt negativt fordi hun faktisk er dønn ærlig, så vil produsentene se dette. Og de ønsker da vel ikke sende inn sine produkter til en blogg på topplista omtrent, som KAN gi de dårlig reklame... Det er fullt av tull og lyving i markedet. Jeg har lagt merke til det helt andre steder og, vi får ting til å virke bedre enn det er for å tjene penger og for å blidgjøre de fleste.
kills Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Jeg liker ikke annonsebaserte innlegg i det hele tatt.. Kenzas.se la ut et innlegg om at hun tjente omtrent 200 000 SEK/måned på bloggen sin, og hun har for det meste bare bannere som klikkbare annonser på bloggen sin. Det er nok langt mer enn hva de norske bloggerne drar inn med sine annonsebaserte innlegg om drittprodukter.
Gjest _Lita_ Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Jeg har ikke noe imot at bloggere tjener penger på annonsering, er vel mye derfor mange blogger? Personlig har ikke jeg særlig stor tiltro til bloggere som reklamerer og anbefaler produkter de har blitt tilsendt eller har en sponsoravtale med, nettopp pga det er til bloggerens egen vinning å omtale produktet fordelaktig. La oss si at Fotballfrue omtalt produkter tilsendt fra Coverbands meget negativt, da tror jeg neppe at Coverbrands er interessert i en langsiktig avtale med henne. For meg som forbruker i "produktjungelen", vil jeg (personlig) aldri se på en blogger som får betalt for å omtale produkter som en troverdig kilde. Og dermed utgår også "lesergleden" ved å lese "xx tipser"-innlegg. Når det er sagt, synes jeg faktisk det er en forskjell på typiske rosabloggere som anbefaler produkter fra Nelly og Coverbrands, til for eksempel FitnessNora som er sponset at BetterBodies. Nora er avhengig av optimale treningsklær, og jeg har tro på at hun ikke vil ta til takke med noe som er middelmådig. Samme går for Norrøna sine ambassadører. Jeg synes ikke man kan si det samme om sminkefjerner og hårpynt... Men dette er to vidt forskjellige bloggere. Tror ikke en "rosablogger" hadde hoppet i taket av å bli sponset av BB og omvendt. Når det er sagt syns jeg ikke coverbrands er et spesielt dårlig sted, heller. Skjønner ikke helt jeg... Endret 13. juli 2012 av _Lita_
Gjest Lady Di Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Jeg liker ikke annonsebaserte innlegg i det hele tatt.. Kenzas.se la ut et innlegg om at hun tjente omtrent 200 000 SEK/måned på bloggen sin, og hun har for det meste bare bannere som klikkbare annonser på bloggen sin. Det er nok langt mer enn hva de norske bloggerne drar inn med sine annonsebaserte innlegg om drittprodukter. Jeg syns noen annonse innlegg er ok, men når det blir en annonse nesten hver dag, da blir det for mye for meg. Jeg syns heller ikke noe om de bannerne. Noe mer styggere reklame skal man lete lenge etter.
kills Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Jeg syns noen annonse innlegg er ok, men når det blir en annonse nesten hver dag, da blir det for mye for meg. Jeg syns heller ikke noe om de bannerne. Noe mer styggere reklame skal man lete lenge etter. Jeg synes ikke de er spesielt fine selv, men jeg synes de Kenza har er langt mindre distraherende enn de annonsene som er klistret over hele bakgrunnen til Nettavisen-bloggerne. Dessuten er det ganske greit å kunne lese innlegg uten at annenhvert av dem er dedikert til å selge et overprisert produkt. 1
Gjest Lady Di Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Jeg synes ikke de er spesielt fine selv, men jeg synes de Kenza har er langt mindre distraherende enn de annonsene som er klistret over hele bakgrunnen til Nettavisen-bloggerne. Dessuten er det ganske greit å kunne lese innlegg uten at annenhvert av dem er dedikert til å selge et overprisert produkt. Kan si meg enig med dette. Det som også er bra dumt med all denne reklamen er at de som har så mye reklame mister troverdighet.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Kan si meg enig med dette. Det som også er bra dumt med all denne reklamen er at de som har så mye reklame mister troverdighet. Fordi? Fordi du ikke finner det troverdig? Og hvis du ikke finner det troverdig, hvorfor finner du det ikke troverdig? Anonym poster: ca6d6dac6a2802acb7dba7fe8a92ac72 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Alle er jo ikke som fotballfrue. Jeg er enig i at fotballfrue "snik-reklamerer" (hun har blitt bedre i det siste, fordi det står på blogg.no noe om dette som en nyhet for tiden). Men jeg så på bloggen hennes i sta og så at hun hadde vært på en fest, og her opplyser hun ikke om at dette er reklame: http://fotballfrue.no/?p=17899 Hun bryter også reglene her: http://fotballfrue.no/?p=17929 hun oppgir ikke fotografen eller hvor bildene kommer i fra. dette står det nå på blogg.no at denne loven må følges ellers kan man bli saksøkt. men ellers syntes jeg ikke at andre bloggere er så verst. eneste jeg lurer på er om nettenestea snik-reklamerer for ferien sin til NY? tipper den er sponset, eller? Anonym poster: ca6d6dac6a2802acb7dba7fe8a92ac72
Gjest Lady Di Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Fordi? Fordi du ikke finner det troverdig? Og hvis du ikke finner det troverdig, hvorfor finner du det ikke troverdig? Anonym poster: ca6d6dac6a2802acb7dba7fe8a92ac72 Jeg syns at bloggere som har mye reklame mister troverdigheten, fordi de ikke er kritiske til mengden av reklame på bloggen sin. De fleste vil jo unngå masse reklame i postkassen sin fordi de vet at mye reklame er søppel.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #12 Skrevet 20. juli 2012 Så lenge de er ærlige om at det er reklame er det greit, men jeg irriterer meg også over snikreklame hvor de f.eks har "oppdaget" et bra produkt og bare må "dele oppdagelsen med leserne". Anonym poster: 3e535c95196398280bdc47977ca38d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå