Riskrem Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Jeg trener på et treningssenter et sted i Oslo der det bor mange innvandrere. Innvandrerkvinnene trener med heldekkende klær og hijab - også på spinningtimene. Jeg har full respekt for kvinner som går med hijab, men ærlig talt, det må være grusomt varmt og klamt å ha på hijab på spinningtime? Ikke bare dekker de seg til med hijab, men disse kvinnene trener med joggebukse, langermet genser og tskjorte utenpå. Det må være uutholdelig å kle seg slik. Synes så synd på disse kvinnene som svetter seg gjennom treningen med masse klær. Må innrømme at jeg ble litt paff første gang jeg var på spinning på dette senteret...
Samosa Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Du har respekt for innvandrerkvinnene, men du syns allikevel synd på dem fordi de selv velger å bruke hijab og trene med det? Sist gang jeg sjekket var det en forskjell mellom respekt og medlidenhet.
Teriyaki Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Du har respekt for innvandrerkvinnene, men du syns allikevel synd på dem fordi de selv velger å bruke hijab og trene med det? Sist gang jeg sjekket var det en forskjell mellom respekt og medlidenhet. Uenig med deg. Det går da an å ha litt medlidenhet for dem, når man selv vet hvor varmt det ville vært? Dessuten..Det er ikke alle som velger å ha på seg hijab. Noen gjør det fordi det forventes av dem. Men det burde da i det minste være akseptert å kunne la vær å ha det på seg når de trener i en lukket spinningsal, men jeg skjønner hvorfor da. Det er jo gjerne mange menn på spinning også, så da har det jo ikke noe å si om det ellers ikke er så mange som ser de sånn. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå