AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Men jeg kan ikke. Er sterkt fysisk funksjonshemmed og hjemmehjelpen har avlyst for tredje gang. Det har ikke blitt vasket på ni uker!! Jeg er kvalm! Jeg synes det er skittent nok etter tre uker, men jeg fatter ikke at jeg må bo slik i tre uker til! Måtte få det ut, takk. <br /><br /> Anonym poster: 2f0d4bff8d4f40f0776a29331773498e
Ryvre Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Uff Har du ingen du kan spørre om hjelp fra da? 1
She_Leiva Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Kjære vene, det må da finnes noen du kan ringe for å få litt hjelp? Familie? Venner? Om så bare finn noen som annonserer vasking i avisen og si at du trenger litt hjelp mot litt penger. Vaskehjelpen hadde jeg sagt opp. PRONTO!
Gjest Kjærleik Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Uff, dette hørtes ikke bra ut. Har du noen du kan spørre om litt hjelp? :-) Hvor i landet bor du?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Men jeg kan ikke. Er sterkt fysisk funksjonshemmed og hjemmehjelpen har avlyst for tredje gang. Det har ikke blitt vasket på ni uker!! Jeg er kvalm! Jeg synes det er skittent nok etter tre uker, men jeg fatter ikke at jeg må bo slik i tre uker til! Måtte få det ut, takk. <br /><br /> Anonym poster: 2f0d4bff8d4f40f0776a29331773498e Dette er jo ikke holdbart! Er det gjennom kommunen du har hjemmehjelp? Det er jo fullt mulig å bli syk som hjemmehjelp, men jeg ville ringt kommunen og spurt om de ikke har en vikar å sette inn, å være fanget i et skittent hjem i 9-12 uker skal man ikke være nødt til! I det minste må det være mulig å få noen til å ta det mest nødvendige, som skifting av sengetøy o.l. Jeg har selv vasket rundt hos eldre/uføre som har hatt lyst til å få tatt litt mer enn hva en hjemmehjelp vanligvis tar på sin runde, og det er ikke måte på hvor takknemlige de er etterpå når diverse gjøremål er unnagjort - de har jo ikke mulighet til å få det gjort selv. Du kan jo evt. finne noen privat, og muligens få refusjon hos kommunen om det er mulig? Jeg tok 200,- kr timen, men hadde da med alt av utstyr, som vaskemiddel, kluter, mopp, taksprøyte, gardintrapp o.s.v og jeg for min del arbeidet effektivt, så mye kan bli gjort på et par timer. Håper du finner en løsning - lykke til Anonym poster: 3c6f9c7535734427c5021cb276084119 2
Inger88 Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Synes ikke dette er holdbart. Er det via kommunen du har hjemmehjelp? Isåfall bør du klage. Er det privat kan du jo leie inn noen andre? Håper det ordner seg. 1
Gjest gjest17 Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Overhodet ikke holdbart i det hele tatt! Men kan vel ikke gjøre så mye annet en å sende en klage... Synd i grunn. Uff, håper du finner en løsning! :-)
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Venner og familie sier "Vi skulle gjerne hjulpet deg altså, men nå har vi ferie." Kommunen: "Vi skulle gjerne hjulpet deg, men det er få på jobb nå pga ferie." Jeg har dessverre ikke råd til å leie inn noen selv. Mulig det ordner seg til uken takket være min gode nabo som også er funksjonshemmed. Anonym poster: 9d9cbff320a6e612856440cdb09ec28d
Gjest Candy Pie Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Uff Nå fikk jeg lyst til å komme å hjelpe deg... Jeg hater rot selv, og jeg tør ikke tenke på hvordan jeg hadde det følt det uten å fått det vasket på 9 uker Jeg synes det er dårlig av familien din å ikke stille opp. Hvordan kan de nyte ferien når de vet at du ikke får gjort det samme ? Det minste de kunne gjort er å hjelpe deg. Du skal ikke behøve å måtte bo i et hus det ikke er vasket i på så lang tid. Men seriøst, jeg er ganske sikker på at noen fremmede ville hjulpet deg enten gratis eller for en veldig billig sum. Men det er jo bare det å finne de i nærheten av deg. Men igjen, jeg synes det er veldig dårlig av familien og vennene dine å ikke kunne sette av et pr timer i det minste til å hjelpe deg.
Inger88 Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Venner og familie sier "Vi skulle gjerne hjulpet deg altså, men nå har vi ferie." Kommunen: "Vi skulle gjerne hjulpet deg, men det er få på jobb nå pga ferie." Jeg har dessverre ikke råd til å leie inn noen selv. Mulig det ordner seg til uken takket være min gode nabo som også er funksjonshemmed. Anonym poster: 9d9cbff320a6e612856440cdb09ec28d Synes kommunen burde rydde opp i dette, det er alt for dårlig! Send inn klage på kommunen til fylkesmannen eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå