Gå til innhold

Er Karoline et uvanlig navn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag mente noen jeg kjenner at Karoline er et uvanlig navn - og at det nesten ikke var noen som het det. Hun som mente dette har en datter som heter Karoline...

Selv mente jeg at det ikke stemte, da jeg kjenner utrolig mange som heter Karoline, og det er jo et internasjonalt navn.

Jeg mente at Karoline var ikke mer uvanlig enn Kristine, f.eks..

Hva mener dere`?

Anonym poster: 80c53c5eadbbcf10072944e9716344fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner flere son heter Karoline/Caroline, det er da vel et vanlig navn? Men det kan godt hende at det er forskjell fra sted til sted, slik at Karoline kanskje er vanlig i (tilfeldige steder trukket ut av lufta) Skien, men ikke særlig vanlig på Voss...

• Liker 1
Skrevet

Nei det vil jeg absolutt ikke påstå at det er. Jeg kjenner/vet om i alle fall ganske mange som heter det, enten med C eller K.

AnonymBruker
Skrevet

Det er 6939 kvinner som har Karoline som første fornavn.

Det er 6037 kvinner som har Karoline som eneste fornavn.

Det er 5294 kvinner som har Caroline som første fornavn.

Det er 4235 kvinner som har Caroline som eneste fornavn.

Anonym poster: 81d3e0b574ffb741ac012f5a8567cbe5

• Liker 1
Skrevet

Det er 6939 kvinner som har Karoline som første fornavn

Det er 5294 kvinner som har Caroline som første fornavn

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg kjenner sykt mange som heter det, for meg er det i Mona-kategorien. ALLE kjenner èn eller flere Mona`er

Skrevet

Heter det selv, og kjenner også flere som heter det. Synes ikke det er uvanlig.

Skrevet

Kjenner vel minst 5-6 stk som heter det... Navn i Kristine/Linda/Mari/Mona kategorien.

• Liker 1
Skrevet

Vil påstå det er eit vanleg namn, ja, men kanskje ikkje fullt så vanleg blant små ungar no? Har inntrykk av at dei fleste som heiter Karoline/Caroline er frå 20 og opppver...

Gjest gjest17
Skrevet

Mulig det ikke har blitt brukt like mye de siste årene som tidligere, men vil si det helt klart er ett vanlig navn.

Gjest Guilty
Skrevet

For meg er det et vanlig navn, kjenner flere som heter det.

Gjest Stronger
Skrevet
Vil påstå det er eit vanleg namn, ja, men kanskje ikkje fullt så vanleg blant små ungar no? Har inntrykk av at dei fleste som heiter Karoline/Caroline er frå 20 og opppver...

Kjenner ei Karoline på 6 år jeg :)

Skrevet

Kjenner 5 stykker som heter det.... Alle er i 20åra..

Skrevet

Kjenner ei Karoline på 6 år jeg :)

Sjølvsagt er det små ungar og som heiter det, det er jo folk i alle alderar som har eit namn, men dei fleste namn har popularitetskurver som gjer i at ein generasjon får flere personar namnet, enn i generasjonen etter. Som me ser her http://www.ssb.no/emner/00/navn/piker/karoline.html , hadde Karoline storheitstida si på 1880-90 talet, og igjen på 1980-90-talet.

Skrevet

Kjenner mange Karoline. Navnet var mer poppulært før, og til dags dato har det listeplassering nr 61. mest brukte navn. Så er fortsatt ganske vanlig å bli kalt Karoline. Så venninnen din har nok bommet litt, og slikt er jo også veldig lett å finne ut med et lite internettsøk.

Skrevet

Kjenner over 20 C/Karoliner. I min verden er dette et av de vanligste navnene for jenter. Er 21 år selv, og de fleste Karolinene jeg kjenner er rundt min egen alder (men så kjenner man jo også flest mennesker på sin egen alder).

Skrevet

Ganske normalt og fint navn.

Skrevet

Jeg kjenner mange som heter Karoline.

Skrevet

Ja, Karoline er et vanlig navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...