Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal begynne på vgs til høsten og har nå søkt stipend. Fikk 910 kroner i utstyrstipend, og mener det stod da at lånekassen vurderte om jeg fikk grunnstipend eller ikke. Når det ikke står noe om grunnstipend betyr det at jeg ikke får noenting? Eller er det en egen side der jeg søker grunnstipend? Finner lånekassen ut hva foreldrene mine tjener osv? Er alene hjemme så må søke dette på egenhånd før fristen går ut, og syntes det er litt vanskelig å skjønne seg på!

Anonym poster: 8a53cd0faa08421d6dfaeef7e6647543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle får utstyrsstipend fordi dere må leie pc av skolen, og disse pengene er ment til å dekke leien på denne. Dersom du trykket der det står noa ála "søk stipend og lån" evt "stipend og fullt lån" eller lignende, og kun har fått utstyrsstipend, betyr det at foreldrene dine tjener for mye til at du er kvalifisert til å få noe utover utstyrsstipendet. Lånekassen sjekker hvor mye både du og foreldrene dine tjener, og beregner deretter om du har rett på grunnstipend eller ikke.

Med mindre jeg har misforstått totalt, så betyr dette hvertfall at du ikke får noe utover de 910 kronene.

:goodbye:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ahh, tusen takk for svar strixvaria! Ble bare litt overasket over at foreldrene mine tjente for mye til at jeg

skulle få grunnstipend! Siden ingen av dem har utdanning..Men setter

STOR pris på svar, da slipper jeg å stresse med akkurat det mer!

- trådstarter!

Anonym poster: 8a53cd0faa08421d6dfaeef7e6647543

Skrevet

Bare hyggelig :happy:

Det kommer helt an på inntekten til foreldrene, og man kan jo ha en helt ålreit inntekt selv om man ikke har noe særlig utdanning. Eventuell formue hos foreldrene spiller også inn på hvor vidt du får grunnstipend eller ikke, i tillegg til deres inntekt. Men dersom du er usikker skal det gå an å logge inn for å se på søknaden din, slik at du kan se hva du har søkt på helt konkret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...