Snooks Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Er det noen som har erfaring med å kjøpe kjoler fra jenjenhouse? Det var så billig at jeg ble svært skeptisk. Jeg fant en helt nydelig kjole til bare 700kr, men til den prisen er jeg redd jeg får en kjole med elendig kvalitet. Evt at jeg vikler meg inn i noe pyramidespill. Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Pyramidespill? Anonym poster: 03764a258d5378dd180f21e495585ffc 1
Snooks Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2012 Pyramidespill? Anonym poster: 03764a258d5378dd180f21e495585ffc Okei, kanskje ikke pyramidespill. Men jeg er svært skeptisk! Vil ikke kaste penger ut av vinduet heller.
Gjest showhoe Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 hvis kjolen koster bare 700.. så hadde jeg kjøpt den.. Dersom den ikke var som du hadde tenkt deg.. så er det bare 700 kroner. Da kan du eventuelt selge den igjen på finn.. og finne deg en annen kjole et annet sted. Det er verdt sjangsen mener jeg!! 4
ToveM Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg syntes det høres fornuftig ut med en billig kjole. Sikkert ikke samme kvalitet som en kjole til 20.000., men den skal brukes noen få timer en dag. 4
Pia82 Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Det er neppe så dårlig kvalitet at den ikke varer en dag, og du skal jo ikke bruke den igjen Så go for it! 2
Gjest Eurodice Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Er det noen som har erfaring med å kjøpe kjoler fra jenjenhouse? Det var så billig at jeg ble svært skeptisk. Jeg fant en helt nydelig kjole til bare 700kr, men til den prisen er jeg redd jeg får en kjole med elendig kvalitet. Evt at jeg vikler meg inn i noe pyramidespill. Hjelp? Den må du ikke finne på å kjøpe! 700 kroner? Jeg tror du er gal jeg, jente. En brudekjole under 30000 duger knapt. Du skjønner det at man holder ikke en bryllupsfest sammen med familie og venner for å feire at forholdet mellom en selv og kjæresten er blitt formalisert, at man er blitt gift. Neida, det er utelukkende forat bruden skal få alle sine romantiske drømmer oppfylt og være prinsesse for en dag i all sin stas. Alt må klaffe, eksklusivt undertøy som allikevel må tas av, enten man orker en "bryllupsnatt" (som man vel har tatt på forskudd) eller er utslitt av dagen, dyr ansikts- og kroppsbehandling, spesialmake-up, selskapsfrisyre, påsatte negler m.m.m. Endret 12. juli 2012 av Arabella 7
Gjest Offensive Pie Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Billig kjole er helt fint. En kjole som er billig grunnet stjålet design, derimot, er ikke greit. Denne siden er relativt en relativt velkjent knock-off-side, og kvaliteten er deretter. Og, uavhengig av kvalitet, har du virkelig lyst til å bidra til tyveri på denne måten? 3
Snooks Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2012 Billig kjole er helt fint. En kjole som er billig grunnet stjålet design, derimot, er ikke greit. Denne siden er relativt en relativt velkjent knock-off-side, og kvaliteten er deretter. Og, uavhengig av kvalitet, har du virkelig lyst til å bidra til tyveri på denne måten? Det var noe sånt jeg var redd for ja.
Snooks Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 12. juli 2012 Den må du ikke finne på å kjøpe! 700 kroner? Jeg tror du er gal jeg, jente. En brudekjole under 30000 duger knapt. Du skjønner det at man holder ikke en bryllupsfest sammen med familie og venner for å feire at forholdet mellom en selv og kjæresten er blitt formalisert, at man er blitt gift. Neida, det er utelukkende forat bruden skal få alle sine romantiske drømmer oppfylt og være prinsesse for en dag i all sin stas. Alt må klaffe, eksklusivt undertøy som allikevel må tas av, enten man orker en "bryllupsnatt" (som man vel har tatt på forskudd) eller er utslitt av dagen, dyr ansikts- og kroppsbehandling, spesialmake-up, selskapsfrisyre, påsatte negler m.m.m. Viser seg jo at de som har erfaringer med denne siden ikke er helt fornøyde, så det var jo flaks at jeg ikke valgte å legge i handlekurv med det første. Jeg vil tro jeg finner en fin, og rimelig kjole som ikke koster 30000. En som koster litt og som ikke tar fyr av seg selv, revner i alle sømmer eller er plagiat. Kjempeflott at du fikk oppklart grunnen til at man gifter seg, det satte jeg virkelig pris på. Tenk om jeg hadde sett strålende ut og følt meg deretter, grusomt. 5
Daxi Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Billig kjole er helt fint. En kjole som er billig grunnet stjålet design, derimot, er ikke greit. Denne siden er relativt en relativt velkjent knock-off-side, og kvaliteten er deretter. Og, uavhengig av kvalitet, har du virkelig lyst til å bidra til tyveri på denne måten? Det er ikke tyveri, det er kopi. Moteindustrien funker ikke med copyrights så det er neppe plagiarat heller. 5
Gjest Eurodice Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 Viser seg jo at de som har erfaringer med denne siden ikke er helt fornøyde, så det var jo flaks at jeg ikke valgte å legge i handlekurv med det første. Jeg vil tro jeg finner en fin, og rimelig kjole som ikke koster 30000. En som koster litt og som ikke tar fyr av seg selv, revner i alle sømmer eller er plagiat. Kjempeflott at du fikk oppklart grunnen til at man gifter seg, det satte jeg virkelig pris på. Tenk om jeg hadde sett strålende ut og følt meg deretter, grusomt. Det var ikke deg jeg mente. Tvertimot synes jeg du er fornuftig som ikke vil legge mange tusen i en kjole som man bruker bare én gang. Mitt innlegg var mer ment som en litt ironisk, humoristisk vinkling over dem som må ha alt perfekt, fra egen person til fargetema på alt i et lokale, ellers er det katastrofe nærmest . 3
Anglofil Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 MIn brudekjole kostet 1000 kr. Hvorfor bry seg om hva andre måtte mene hvis man har funnet drømmekjolen til en billig penge? 4
Snooks Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 12. juli 2012 MIn brudekjole kostet 1000 kr. Hvorfor bry seg om hva andre måtte mene hvis man har funnet drømmekjolen til en billig penge? Knall at det finnes billige brudekjoler! Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal bruke mange tusen på noe jeg bare skal bruke en gang, men hvis det er en kjole med elendig kvalitet, evt at de bare tar pengene mine eller jeg blir dømt for heleri hvis jeg selger den igjen så ville jeg bare oppklare det på forhånd... Jeg vil jo heller ikke selge den videre hvis jeg selv ikke er fornøyd.
Snooks Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 12. juli 2012 Det var ikke deg jeg mente. Tvertimot synes jeg du er fornuftig som ikke vil legge mange tusen i en kjole som man bruker bare én gang. Mitt innlegg var mer ment som en litt ironisk, humoristisk vinkling over dem som må ha alt perfekt, fra egen person til fargetema på alt i et lokale, ellers er det katastrofe nærmest . Flott, da er vi enige Det viktigste er å bli gift (og at kjolen ikke selvantenner spør du meg, hehe.)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #16 Skrevet 12. juli 2012 Brudekjolen min kosta 52 kr + litt porto på Ebay for 3 år siden. Det er den vakkreste kjolen jeg noen gang har sett!! Kvaliteten var helt fin den, og jeg følte meg virkelig lekker i den! Så en lignende kjole i en brudesalong og den skulle dem ha 22 000 kr for uten tilbehør... Ikke ser jeg noe problem med at det er en kopi av ett eller annet heller... Så lenge bruden føler seg fin og kjolen sitter pent! Er det virkelig noen som bryr seg om brudens kjole er en kopi eller ikke??? Anonym poster: 455cb7b5d2674efb7a51015ed713b8fd 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #17 Skrevet 12. juli 2012 Brudekjolen min kosta 52 kr + litt porto på Ebay for 3 år siden. Det er den vakkreste kjolen jeg noen gang har sett!! Kvaliteten var helt fin den, og jeg følte meg virkelig lekker i den! Så en lignende kjole i en brudesalong og den skulle dem ha 22 000 kr for uten tilbehør... Ikke ser jeg noe problem med at det er en kopi av ett eller annet heller... Så lenge bruden føler seg fin og kjolen sitter pent! Er det virkelig noen som bryr seg om brudens kjole er en kopi eller ikke??? Anonym poster: 455cb7b5d2674efb7a51015ed713b8fd Jeg rett og slett nekter å tro at den til over 20.000 hadde NOE som helst til felles med den til 52 kr utenom at den kunne likne litt. Anonym poster: 03764a258d5378dd180f21e495585ffc 7
Gjest Offensive Pie Skrevet 14. juli 2012 #18 Skrevet 14. juli 2012 Det er ikke tyveri, det er kopi. Moteindustrien funker ikke med copyrights så det er neppe plagiarat heller. Bildene på nettsiden er stjålet direkte fra nettsidene til de originale designerne - det er tyveri. Og, uavhengig av lovgivning, så synes jeg det er etisk tvilsomt å kopiere andres arbeid. Det er kanskje ikke straffbart, men hvert salg en knock-off-side får, er et potensielt tap for den originale designeren. Om man vil ha billige kjoler, finnes det et hav av andre muligheter uten disse problemene. Brukte kjoler og Etsy, for å nevne to. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #19 Skrevet 14. juli 2012 Bildene på nettsiden er stjålet direkte fra nettsidene til de originale designerne - det er tyveri. Og, uavhengig av lovgivning, så synes jeg det er etisk tvilsomt å kopiere andres arbeid. Det er kanskje ikke straffbart, men hvert salg en knock-off-side får, er et potensielt tap for den originale designeren. Om man vil ha billige kjoler, finnes det et hav av andre muligheter uten disse problemene. Brukte kjoler og Etsy, for å nevne to. Men grunnen til at mange designer-brudekjoler er så dyre, er ikke først og fremst materielle kostnader eller arbeidstimer - men heller det at du betaler masse penger for å få en designers navn på kjolen. Jeg gidder ikke betale masse for et navn, og derfor synes jeg det bare er fint at noen lager kjoler i samme stil/design som er billigere. Angående bildene er jeg enig, de bør ikke selges. Man skal ikke late som det er noe annet enn det det er (altså kopier). Selv fant jeg en nydelig designer-brudekjole da jeg skulle gifte meg, men den var helt vanvittig dyr. Fikk derfor en venninne som jobber som designer til å lage en "kopi". Betalte selvfølgelig for materialene, men selve håndverket var hennes gave til meg. Hadde jeg ikke hatt denne muligheten, hadde jeg valgt meg en annen, billig kjole. Det er ikke kjolens pris som avgjør hvor fin man føler seg på bryllupsdagen. Men jeg er likevel skeptisk til å kjøpe noe usett over nett. Men som andre har sagt her: 700 kr er ikke all verden, så har du råd til å tape de, skader det ikke å prøve Anonym poster: 60eda44b35bdb558361a29f0c8bc8bf0
Daxi Skrevet 14. juli 2012 #20 Skrevet 14. juli 2012 Bildene på nettsiden er stjålet direkte fra nettsidene til de originale designerne - det er tyveri. Og, uavhengig av lovgivning, så synes jeg det er etisk tvilsomt å kopiere andres arbeid. Det er kanskje ikke straffbart, men hvert salg en knock-off-side får, er et potensielt tap for den originale designeren. Om man vil ha billige kjoler, finnes det et hav av andre muligheter uten disse problemene. Brukte kjoler og Etsy, for å nevne to. Enig i det med bildene, men en billig kjole blir ikke noe tap for original designeren fordi de sikter til to forskjellige markeder. Google "fashion copyrights" og du kommer til å se hva jeg snakker om her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå