AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har for litt siden kjøpt en pakke med bredbånd, tv og telefon. Dette skulle koste en viss sum i måneden, og abonnementet har bindingstid på ett eller to år, husker ikke helt. Nå har jeg fått første regning, og ser at de har økt prisen med 50 kr per måned! Er dette virkelig lov? Var jo ikke den avtalen jeg inngikk, og 50 kr i mneden utgjør ganske mye i løpet av et år. <br /><br /> Anonym poster: 703720243069d55ce36873ccc203defe
Gjest navnelapp Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Har du lest HEILE avtalen? Det står kanskje noko om prisregulering der. Viss du har gjort det og ikkje finn ein prisreguleringsklausul må du ta ein telefon til leverandøren, og spørje om det rettslege grunnlaget for å heve prisen. (Og så kan det hende det er eit påslag på fakturaen for noko, sjekk den og nøye.) 1
SemperFi Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Det er svært unormalt at prisen endres i etterkant. Har du bundet deg opp på nytt, eller foretatt endringer på abonnementet?
Gjest Mog Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Ja, du bør lese i gjennom hele kontrakten en gang før du kontakter leverandøren. Se på fakturaen om det står spesifikt hva det er som kan gjøre at totalprisen har økt. Har du mottatt fakturaen på papir, så kan det hende at du mottar et fakturagebyr i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå